۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان کردستان در راستای تحقق توسعه پایدار

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان کردستان در راستای تحقق توسعه پایدار

سنندج_نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای رفع مشکلات و تحقق توسعه پایدار در کردستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا اقبال بهمنی صبح پنج‌شنبه در اختتامیه هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی رؤسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور، اظهار کرد: شورا امری قرآنی محسوب می‌شود و در هرجایی که از خرد جمعی و شور و مشورت استفاده شود توسعه ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به مشورت تاکید دارد و در صدر اسلام بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها براساس مشورت بوده است، افزود: اصل حاکمیت دین مبین اسلام بر مبنای شور و مشورت است و این مهم توسط پیامبر مکرم اسلام سفارش شده است.

ماموستا بهمنی خاطر نشان کرد: با مروری به تاریخ سنندج می‌توان دریافت که چه سختی‌هایی در دوران جنگ تحمیلی به این شهر وارد شده و خوشی‌ها و ناخوشی‌های زیادی را در ژول تاریخ به خود دیده است.

وی حمله هواپیماهای رژیم بعث عراق و بمباران سنندج در ۲۸ دی را از اتفاقات دوران جنگ در این شهر عنوان کرد و افزود: خیلی از مردمان این شهر آواره و به شهادت رسیدند و مردم این دیار ایثار و از خودگذشتگی زیادی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب از خود نشان داده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: علیرغم تمام این سختی‌ها امروز مردم شهر سنندج شایسته بهترین خدمات هستند و باید برای توسعه این شهر و دیار قدم برداشت.

ماموستا بهمنی اضافه کرد: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه هرچه بیشتر در این استان و شهر سنندج لازم است و اقدامات توسعه‌ای خوبی در این استان انجام شده اما این استان نیاز به کارهای توسعه‌ای بیشتر با روحیه جهادی است.

وی خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای رفع مشکلات و تحقق توسعه پایدار در این خطه شد و افزود: با کار جهادی و بهره گیری از ظرفیت علمی می‌توان استان را در مسیر توسعه سوق داد.

ماموستا بهمنی به وحدت بین شیعه و سنی، ترک، فارس و کرد در این دیار اشاره کرد و گفت: مردم این دیار وحدتی مثال‌زدنی دارند و در کنار هم شیعه و سنی به خوبی زندگی می‌کنند.

وی از سنندج به عنوان شهر عالم‌پرور نام برد و اضافه کرد: انسان‌هایی در این شهر به دنیا آمده و پرورش یافته‌اند که نقش مهمی در توسعه علم و علم‌آموزی داشته‌اند.

ماموستا بهمنی اذعان کرد: روحانیون این دیار نسبت به اسلام و انقلاب ایثار کردند و در کنار مردم برای دفاع از آب و خاک جانانه ایستادند و وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت کردند.

کد خبر 6176227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha