۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

تعرفه واردات خودروهای کارکرده از خودروهای نو باید کمتر باشد

تعرفه واردات خودروهای کارکرده از خودروهای نو باید کمتر باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر تعرفه واردات خودروهای کارکرده مانند خودروهای نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، باز هم گران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ابهامات و ایرادات آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: هرچند تصویب این آئین‌نامه اتفاق مبارکی است و در صورت اجرای درست می‌تواند بسیاری از مشکلات بازار خودرو و حتی صنعت را رفع کند اما این آئین‌نامه دارای ابهامات و ایراداتی است که باید رفع شود تا بتواند اثرگذاری درستی بر این حوزه داشته باشد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و اوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مهم در حوزه خودروهای کارکرده توجه به ارائه خدمات پس از فروش این خودروها است و این سوال مطرح می‌شود در صورتی که افراد بتوانند با کد ملی خود، خودرو وارد کنند چه سازوکاری برای ارائه خدمات پس از فروش برای این خودروها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مربوط به تأمین ارز موردنیاز برای واردات است باید به صورت شفاف اعلام شود که این ارز از چه مسیری و با چه مکانیزمی تأمین می‌شود تا از یک سو مردم از این فرآیند آگاهی داشته باشند و از سوی دیگر به بازار ارز نیز فشاری برای تأمین ارز تحمیل نشود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم موضوع تعرفه را از دیگر مواردی دانست که باید به آن در فرآیند واردات خودرو توجه کرد و افزود: اگر تعرفه واردات خودروهای کارکرده مانند خودروهای نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد باز هم گران است و در نتیجه این قانون تأثیری که قانونگذار به دنبال آن بود را بر بازار نمی‌گذارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، تصریح کرد: وزارت صمت باید در تدوین دستورالعمل مربوط به واردات خودروهای کارکرده به تمام زوایای این موضوع از جمله تأمین ارز موردنیاز، ارائه خدمات پس از فروش، تعرفه‌گذاری و.... توجه ویژه داشته باشد تا مردم هرچه سریع‌تر بتوانند شیرینی تصویب این قانون را بچشند.

کد خبر 6176234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حبیب پور US ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      19 0
      یه کلمه تمام یعنی دولت و مجلس حریف مافیای خودور نیست و نخواهد بود این قانون یعنی چی آزاد با شرایط سخت ثبت سفارش موضوع ارز و خیلی موارد دیگه ...یعنی کسی جرعت اقدام نداشته باش فقط یه تعداد خاص که میشه کاسبان تحریم‌ها مردم واقعا چی حساب کردید..... مردم هم که همیشه آماده سواری دادن هستن.
    • علی ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      22 1
      باید طوری برنامه ریزی کنند که بازار خودرو از انحصار درآید و رقابتی شود و چیزی به نام ثبت نام ماشین نباشد و مافیا از بین برود
    • فرج IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      6 2
      تعرفه خودروهای کارکرده ماشینهای خارجی رو طوری بالا میبرند که دولت کسری شکست خودروسازان خودشو فراموش کنه فقط دست تو جیب مردم چه تعرفه ای
    • علی فدایی ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      10 0
      اگر نمی خواهند قانون واردات خودروهای دست دوم را اجرا نکنند، به صراحت به مردم بگویند وگرنه این تعرفه تعیین شده در روزهای آخردولت هیچ مفهوم عقلانی ندارد، مگر میشه حقوق گمرکی ماشین دست دوم بیشر از ماشین نو باشد؟؟؟؟،آقای پزشکیان به درد ملت رسیدگی کند خرید ماشین حتی برای اقشار متوسط هم آرزو شده است،
    • ا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
      3 1
      چی شد کی آزاد میشه این هم سیاسیه
    • ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
      3 0
      هر وقت واردات بطور کل آزاد باشد و تعرفه 7 تا 13 درصدی مانند کشورهای منطقه اعمال شود وضعیت خودرو و تولید خودرو به راه درست کشیده میشود و برای همیشه این مشکل حل خواهد شد. تولید کننده ی خودرو که انحصاری ست هیچگاه رشد نمیکند مگر اینکه رقابتی وجود داشته باشد.
    • ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
      1 0
      احسنت فقط واردات نه به ارابه مرگ سایپا
    • ایرانی IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
      0 0
      سلام دولت محترم فقط و فقط و فقط واردات خودروی صفر را برای افراد حقیقی با تامین ارز توسط وارد کننده را آزاد کند. خودروی صفر با حجم حداکثر ۲۰۰۰ سی سی طبق استاندارهای مورد قبول کشور آزاد شود. نیازی به ارز دولتی و ترجیحی نیست. کشور برای واردات خودرو و موبایل نباید ارز بدهد. مردم خودشان ارز تامین می کنند