ژنرال اسرائیلی: ۸۰ درصد از تونلهای حماس پابرجاست

ژنرال اسرائیلی: ۸۰ درصد از تونلهای حماس پابرجاست

ژنرال اسحاق بریک ضمن حمله شدید به نتانیاهو و فرماندهان ارتش این رژیم اذعان کرد که هشتاد درصد از تونلهای حماس همچنان پابرجاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، اسحاق بریک ژنرال اسرائیلی به شدت به نتانیاهو و فرماندهی نظامی این رژیم حمله کرد.

وی افزود: فرماندهان عالی رتبه ارتش به اینکه هدف اساسی که غلبه بر حماس است محقق نشده است، اذعان نمی‌کنند و به فریب اسرائیلی‌ها ادامه می‌دهند. ارتش به هدف اصلی خود در حمله به نوار غزه که همان نابودی حماس بود دست نیافته است.

بریک تاکید کرد: هشتاد درصد از تونل‌های حماس همچنان برقرار است و شمار مبارزان جنبش حماس ده‌ها هزار نفر است. حماس برقرار خواهد بود و تهدیدی واقعی برای اسرائیل است. ارتش در طول سال‌های گذشته نتوانست ابزارهای مناسب را برای از بین بردن این تونل‌ها آماده کند.

این ژنرال اسرائیلی افزود: هر روز که از جنگ می‌گذرد اسرائیل در دنیا منزوی‌تر می‌شود و از حیث اقتصادی فرو می پاشد و اسیر اختلافات داخلی است.

وی تاکید کرد: باید اسرائیلی‌ها را قانع کنید که چرا به دلیل واهی غلبه بر حماس، از اسیران دست کشیدید. اسرائیلی‌ها شما را نخواهند بخشید و اقدامات شما در تاریخ ماندگار خواهد شد.

ژنرال صهیونیست خطاب به نتانیاهو گفت: بگذار بعد از ۶ ماه با هم دیداری داشته باشیم تا ببینیم کدام یک از ما حق را می‌گوید. من یا شما؟ شما مجبور خواهید شد تا اسرائیلی ها را قانع کنید که چرا اسرا را به دلیل توهم از بین بردن حماس که به فروپاشی اسرائیل منجر شد، رها کردید. اسرائیلی ها هرگز از شما نمی گذرند و اقدامات شما در کتاب‌های تاریخ ثبت خواهد شد.

چندی قبل نیز اسحاق بریک، گفت: حتی اگر جنگ غزه طول بکشد ارتش اسرائیل قدرت سرنگونی حماس را ندارد. ادامه جنگ در غزه فایده‌ای ندارد و اسرائیل خسارت‌های سنگینی متحمل خواهد شد. ادامه جنگ احتمالاً منجر به فروپاشی ارتش ذخیره و اقتصاد خواهد شد. عدم اتخاذ تصمیمی درباره روز بعد از جنگ منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از نیروهای ارتش می‌شود.

وی اعلام کرده بود: ارتش اسرائیل همچنین نمی‌تواند حزب‌الله لبنان را به مابعد رود لیتانی دور کند. بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت، هرتزی هالوی، بنی گانتس و گادی آیزنکوت، اسرائیل را به سمت یک فاجعه بزرگ پیش می برند. این‌ها همان مسؤولان شکست هفت اکتبر هستند و نقش بزرگی در شکست در مقابل حماس در جنگ غزه دارند. آن‌ها تصمیماتی می‌گیرند که به فروپاشی شهرک‌های شمال و جنوب، فروپاشی ارتش و اقتصاد و روابط با کشورهای جهان و مردم اسرائیل منجر می‌شود.

وی گفته بود: این‌هایی که مسؤول بزرگترین شکست و فاجعه از زمان تأسیس اسرائیل هستند چگونه می‌توانند کابینه جنگ را رهبری کنند. این‌ها باید از مدت‌ها پیش به دلیل غفلت و سهل انگاری در دادگاه‌ها محاکمه می‌شدند.

کد خبر 6176954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
      0 0
      خود اسراییل اونها را درست کرده