۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱

روایت مهر از خدمات شهید خدمت- ۱۴

دستاوردهای دولت سیزدهم در بوشهر/از بهبود آب و راه تا تکمیل طرح‌ها

دستاوردهای دولت سیزدهم در بوشهر/از بهبود آب و راه تا تکمیل طرح‌ها

بوشهر- دولت سیزدهم دستاوردهای بزرگی در استان بوشهر داشته و زیرساخت‌های آب، برق، گاز، صنایع، معادن، کشاورزی، نفت، گاز، سلامت و ... توسعه یافته تا این استان به کارگاه سازندگی تبدیل شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: دولت سیزدهم اگرچه عمری کمتر از سایر دولت‌ها داشته است ولی دستاوردهای بزرگی را از خود بر جای گذاشت که می‌توان در زمینه‌های مختلف آن را به خوبی مشاهده کرد.

استان بوشهر دارای عقب‌ماندگی‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف بوده است که لازم بوده این عقب‌ماندگی‌ها جبران شده و توسعه زیرساخت‌ها در استان بوشهر با سرعت بیشتر و بهتری انجام شود.

آب یکی از مهمترین چالش‌های استان بوشهر است که به عنوان یک چالش و مشکل تاریخی در استان محسوب می‌شود و با عزم دولت سیزدهم اقدامات بسیار مهمی صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به احداث و تکمیل سدها، توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها، نوسازی و بهسازی شبکه‌ها و… اشاره کرد.

در زمینه راه‌ها نیز اقدامات خوبی در دولت سیزدهم شکل گرفت؛ پروژه بزرگ و مهم راه‌آهن بوشهر - شیراز سال‌ها تعطیل بوده و اکنون بار دیگر روند اجرای آن سرعت گرفته و طرح‌های مهمی از جمله بزرگراه و آزادراه بوشهر - شیراز با سرعت مناسبی در حال اجرا است و در حوزه راهداری و بهبود وضعیت ایمنی راه‌ها و ترددها طرح‌های مهمی اجرا شده است.

اعتبارات بسیار خوبی در حوزه کشاورزی اختصاص یافته و تکمیل این طرح‌ها که در دولت سیزدهم آغاز شده و یا سرعت گرفته است موجب رونق کشاورزی به ویژه در عرصه نخل‌داری و دیم‌زارهای استان می‌شود. توسعه گلخانه‌ها یکی از نیازهای استان بوشهر به خاطر اقلیم خاص آن است.

در سایر حوزه‌ها از جمله برق، انرژی اتمی، توسعه صنایع نفت‌، گاز و پتروشیمی، صنایع تبدیلی و فرآوری، زیرساخت‌های بهداشت و درمان، صنایع معدنی و… طرح‌های مهم و بزرگی در استان بوشهر طی زمان فعالیت دولت سیزدهم اجرا و یا بهره‌برداری شده است.

تبدیل استان بوشهر به کارگاه سازندگی

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت کار و تلاش بود و در برای ارائه بهترین خدمات به مردم به صورت شبانه‌روزی تلاش کرد و رئیس جمهور شهید و همراهانش در همین مسیر خدمت به مردم به شهادت رسیدند.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه استان بوشهر در دولت سیزدهم به کارگاه سازندگی تبدیل شد افزود: پروژه‌های مهم و بزرگی در دولت سیزدهم در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا شد و طرح‌های مهمی نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه آب استان تصریح کرد: در استان بوشهر طرح‌های مهم سدسازی و آب‌شیرین‌کن‌ها در دست اجرا است که تکمیل این پروژه‌ها زمینه‌ساز رفع مشکل تاریخی مردم استان می‌شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم می‌توان به اهتمام ویژه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله راه‌آهن بوشهر - شیراز اشاره کرد که اکنون همه قطعات این مسیر دارای پیمانکار شده و در حال اجرا است.

وی اجرای پروژه بزرگراهی بوشهر- شیراز را از دیگر طرح‌های مهم خواند و افزود: در عرصه توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، کشاورزی، آبیاری تحت‌فشار، طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری، تقویت تولید و اشتغال، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، بهبود زیرساخت‌های بندری و… اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

دستاوردهای دولت سیزدهم در بوشهر/از بهبود آب و راه تا تکمیل طرح‌ها

افزایش ۶ برابری اعتبارات راهداری

مدیرکل راهداری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد رشد ۶ برابری اعتبارات راهداری استان بوشهر بوده‌ایم که باعث شده تا بتوانیم پروژه‌های مهم و بزرگی را در استان اجرا کنیم.

عبدالکریم اخترشناس اضافه کرد: خط کشی ۱۰ هزار کیلومتر راه، نصب ۲۰ کیلومتر حفاظ بتنی، نصب ۶۵۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی، اجرای ۲۷ کیلومتر روشنایی راه و تونل، روکش و لکه گیری ۷۵۰ کیلومتر، تعمیر اساسی و جزئی ۲۱۵ دستگاه پل، رفع ۲۰ نقطه پرحادثه در راه‌های استان، خریداری ۱۱ دستگاه ماشین آلات راهداری و بهسازی اساسی ۲۵ دستگاه ماشین آلات راهداری از این اقدامات است.

وی بیان کرد: دستیابی به شاخص ۹۸ درصدی راه آسفالته روستایی در استان بوشهر (۱۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است)، جشن تکمیل آسفالت راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان بوشهر، تلاش برای تکمیل راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۸ روستا تا پایان سال ۱۴۰۴ و احداث ۷۵ کیلومتر راه روستایی از دیگر دستاوردها در این دولت است.

مدیرکل راهداری بوشهر از بهسازی همه پاسگاه‌های پلیس راه‌های استان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: احداث ساختمان پلیس راه جنوب استان (سیراف) با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، احداث دو نمازخانه بین راهی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به بهسازی و تجهیز هشت باب راهدارخانه در استان گفت: موافقت اصولی با احداث ۳۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و بهره برداری از ۶ مجتمع خدمات رفاهی جدید از دیگر دستاوردها است.

اخترشناس از خرید ۵۲ سامانه نظارت بر تخلفات عبور و مرور جاده‌ای خبر داد و افزود: نگهداری و مدیریت ۱۴۵ دستگاه مدیریت هوشمند جاده‌ای از دیگر اقدامات است و شاهد کاهش ۴۳ درصدی تلفات تصادفات روستایی هستیم.

دستاوردهای دولت سیزدهم در بوشهر/از بهبود آب و راه تا تکمیل طرح‌ها

خادم الرضا سقای مردم بوشهر شد

یکی از حوزه‌های مورد تاکید رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیس در سه دوره سفر خود به استان بوشهر، رفع مشکلات تأمین و توزیع آب در این استان ساحلی بود که بخش عمده آن به نتیجه رسیده است.

شهید آیت الله رئیسی در نخستین سفر خود به استان بوشهر اظهار کرد: «تامین آب برای استان بوشهر یک ضرورت است. استان بوشهر در کنار دریاست و مشکل اول آن آب است. این مشکل با نظرات کارشناسان و سریع‌ترین زمان ممکن قابل حل شدن است.»

پس از این اظهارات رئیس جمهور فقید، امید و خون تازه ای در رگ‌های مردم و مسئولین بوشهر دمیده شد. قرار گرفتن ۹ طرح شرکت آب منطقه‌ای در مصوبات سفر اول ریاست جمهوری در کنار طرح‌های دیگری از جمله آبشیرنکن ها و خطوط انتقال متعددی در سطح استان بوشهر، نوید روزهای خوب برای بخش آب بندرنشینان را می‌داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با معرفی سد دالکی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های استان بوشهر بیان کرد: این پروژه که در ابتدای دولت سیزدهم ۲۳ درصد پیشرفت داشته، هم اکنون با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارای کارگاهی فعال و پویا است.

علی محمدی اضافه کرد: با دستور ریاست جمهوری، سه سد خاییز، اخند و باغان در لیست مصوبات قرار گرفت و در دومین سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر، سد باغان و اخند به مرحله آبگیری برسند و هم اکنون در مدار بهره برداری باشند.

وی افزود: علاوه بر دو پروژه مذکور، رهاسازی آب از سد خاییز شهرستان تنگستان نیز در تابستان ۱۴۰۲ برای نخستین بار در تاریخ کشاورزی این شهرستان رقم خورد تا وعده صادق شهید رئیسی که به صورت چهره به چهره با کشاورزان تنگستانی بیان شده بوده، تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: از دیگر برکات سفرهای رئیس جمهور به استان، تصویب اعتبار و تکمیل طرح‌هایی همچون ایستگاه پمپاژ حاج مهدی در شهرستان دشتستان، تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی دالکی-کلل و اجرای فاز اول خط انتقال سد خاییز از جمله پروژه‌های بهبود آبیاری در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی سد دهرود در شهرستان دشتستان و سد باهوش در شهرستان تنگستان به عنوان آخرین یادگار از مصوبات سفر شهید آیت الله رئیسی به استان بوشهر گفت: این طرح در یکی از مناطق کم برخوردار استان بوشهر که محل اسکان جمع کثیری از طوایف و عشایر منطقه است در حال ساخت است.

دستاوردهای دولت سیزدهم در بوشهر/از بهبود آب و راه تا تکمیل طرح‌ها


جهاد آبرسانی در روستا / ‏‬ تکمیل آب‌شیرین‌کن‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اقدامات و دستاوردهای حوزه آب و فاضلاب اظهار کرد: سرعت اجرای پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب استان بوشهر با افزایش خوبی روبرو شده و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

ابوالحسن عالی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در ۱۹۳ روستای استان خاطرنشان کرد: مخازن ذخیره آب به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب، ایجاد ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی ایجاد و نوسازی می‌شود.

وی ادامه داد: استان بوشهر در شروع کار دولت سیزدهم سه آب شیرین کن با ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب در اختیار داشت که امروز این شمار اکنون به ۱۱ آب شیرین کن با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: افزود: بر اساس برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۱۰۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن به استان بوشهر افزوده می‌شود.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام پارس جنوبی

یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم را می‌توان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دید که با استفاده از توان و ظرفیت داخل کارهای بزرگی انجام شد و با تکمیل طرح‌ها زمینه بهره‌مندی بیشتر از میادین مشترک و همچنین توسعه تولید و اشتغال فراهم شد.

فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از این پروژه‌ها است که در همه این سال‌ها بلاتکلیف مانده بود و حتی با وجود اجرای برجام و انعقاد قرارداد با شرکت‌های بزرگ نفتی جهانی، کاری برای توسعه آن انجام نشد ولی دولت سیزدهم با عزمی جهادی وارد کار شد و کاری را که در مدت ۲۰ سال گذشته انجام نشده بود، طی ۲۰ ماه به سرانجام رساند.

دستاوردهای دولت سیزدهم در بوشهر/از بهبود آب و راه تا تکمیل طرح‌ها

مزایای اقتصادی تکمیل طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز بسیار زیاد است. تخمین زده می‌شود که این پروژه تا ۱۰ هزار شغل ایجاد کند و ۲۰ میلیارد دلار درآمد برای ایران به همراه داشته باشد. افزون بر این، این پروژه همچنین به احیای بخش نفت و گاز ایران که در طول سال‌ها به دلیل تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری کم با مشکل مواجه شده است، کمک خواهد کرد.

تولید روزانه دست‌کم ۱۵ میلیون مترمکعب در روز سه سال زودتر از زمان پیش‌بینی‌شده، صرفه‌جویی در هزینه و زمان ساخت یک سکوی بزرگ به وزن بیش از ۳ هزار تن و افزایش تولید میعانات گازی با این اقدام ابتکاری، جلوی عدم‌النفع چند میلیارد دلاری در برداشت از این فاز را در سال‌های آینده گرفت و توجه به بهره‌وری در اجرای پروژه‌های نفتی را به نمایش گذاشت.

توسعه زیرساخت‌های سلامت

در دولت سیزدهم اقدامات بسیار زیادی برای بهبود وضعیت سلامت در استان انجام داد و ضمن توسعه زیرساخت‌ها، تعداد تخت‌های درمانی استان حدود ۲ برابر شده و طرح‌های بزرگ و مهمی نیز در دست اجرا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از احداث و تجهیز پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، پانسیون پزشکان و کلینیک‌های درمانی و انواع مراکزی که به‌نوعی خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به عنوان خدمات مهم در این زمینه خبر داد.

اکرم فرهادی با اشاره به اینکه ۷۱۴ تخت بیمارستانی در استان بوشهر در حال ساخت است بیان کرد: پنج پروژه بیمارستانی به متراژ ۷۱ هزار مترمربع در استان بوشهر در دست اقدام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: این پروژه‌ها شامل بیمارستان ۱۷ شهریور، بیمارستان جایگزین فاطمه زهرا (س)، بیمارستان اعصاب و روان، بیمارستان کنگان و بیمارستان عسلویه است.

وی ادامه داد: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی ۷۷ پروژه با مساحت ۳۱ هزار و ۴۲۶ مترمربع و اعتباری بالغ‌بر ۵۵۲ میلیارد تومان در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افتتاح شده است و ۷۴ پروژه فعال با ۱۲۰ هزار مترمربع و ۵.۵ همت اعتبار در دست اجرا داریم.

دستاوردهای دولت سیزدهم در بوشهر/از بهبود آب و راه تا تکمیل طرح‌ها

تقویت زیرساخت‌های بندری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در نزدیک به سه سال دولت سیزدهم طرح‌هایی ارزشمند در بنادر استان افتتاح و یا عملیاتی شده که این مهم گامی بلند برای رونق اقتصادی و توسعه دریامحور در بنادر استان بوشهر است.

محمد شکیبی نسب افزود: یکی از طرح‌های راهبردی استان بوشهر جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۹.۵ کیلومتر و با هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که اکنون فاز نخست آن به طول ۴.۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: احداث موج شکن‌های توسعه بندر کنگان با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار همواره از مطالبات اصلی ساحل نشینان کنگانی بوده که این طرح در دولت شهید آیت الله رئیسی بهره برداری شده و بدون شک در بهبود معیشت مردم این شهرستان نقشی اساسی ایفا می‌کند.

شکیبی نسب عنوان کرد: بهره برداری از شناورهای جست و جو و نجات، پایش و بازرسی سواحل و آب‌های تحت حاکمیت استان بوشهر شامل شناورهای پایش یک و۲ و همچنین ۲ شناور ناجی در مجموع با پنج هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر محسوب می‌شوند.

وی افزود: چهارمین طرح تعمیر اساسی و حفظ وضعیت تأسیسات و ابنیه موجود در بندر بوشهر با ۲۹۷ میلیارد ریال اعتبار به شمار می‌رود که مهم‌ترین آن طرح تعمیر اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی شهید حقگو متناسب با استانداردهای روز دنیا و جهت سفرهای بین المللی انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پنجمین طرح افتتاحی شامل احداث یک پست اسکله ۹۰ متری با ۴۰۰ میلیارد ریال در بندر «محمد عامری» است که این پروژه به افزایش تخلیه و بارگیری این بندر کمک شایانی می‌کند.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: «اسکله بوالخیر»، «طرح جامع توسعه بندر گناوه»، «لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ»، «احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر» و «فاز دوم جاده دسترسی و تأسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین» از جمله طرح‌های در دست احداث اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است که شماری از آنها امسال به بهره برداری می رسند.

رونق آبزی‌پروری در استان

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به توسعه صنایع پرورش آبزیان در نقاط مختلف استان گفت: صنعت آبزی پروری از اوایل دهه هفتاد در این استان آغاز شد که با حمایت‌های دولت سیزدهم شاهد رونق مضاعف این صنعت هستیم.

عقیل امینی اظهار کرد: تا قبل از دولت شهید آیت الله رئیسی تعداد ۱۹ کارگاه تکثیر میگو و ۱۱ سایت پرورش در استان بوشهر وجود داشت که در دولت سیزدهم به ۲۳ کارگاه و ۱۳ سایت پرورش میگو رسیده است.

وی با اشاره به رشد محسوس صنعت پرورش ماهی در دولت سیزدهم افزود: ۱۶ مزرعه به تعداد ۷۹ قفس با ظرفیت ۱۱ هزار تن تولید ماهی در استان بوشهر فعال است.

دستاوردهای دولت سیزدهم در بوشهر/از بهبود آب و راه تا تکمیل طرح‌ها

امینی ادامه داد: در صنعت پرورش ماهی در قفس تا سال ۱۳۹۹ فقط ۲ مزرعه با ظرفیت اسمی تولید ۵۰۰ تن وجود داشت که هم اینک به ۱۶ مزرعه به تعداد ۷۹ قفس با ظرفیت یازده هزار تن تولید ماهی افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: میزان تولید در بخش پرورش ماهی در استخرهای پیش ساخته و بتنی پیش از دولت مردمی ۶ تن بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۴۴ تن افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم تولید جلبک، صدف خوراکی و زینتی، ماهیان زینتی، زالو و کرم نرئیس افزایش یافته و امسال نخستین کارگاه تولید کرم نرئیس برای تأمین خوراک مولدین میگو و همچنین کارگاه تولید صدف خوراکی در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

امینی گفت: فعالیت‌های شیلاتی یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی استان بوشهر به حساب می‌آید که از لحاظ اشتغال زایی، درآمد و تأمین بخش مهمی از پروتئین جامعه جایگاه مهمی در استان و کشور دارد.

توسعه راه‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به افزایش طول راه‌های استان بوشهر به میزان ۲۴۴ کیلومتر در دولت سیزدهم بیان کرد: این راه‌های شامل بزرگراه، راه اصلی، فرعی و محورهای روستایی است.

سید محمود دستغیبی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و… بیش از ۱۱ هزار و ۷۸۳ واحد مسکونی زمین در سطح استان بوشهر تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به اجرا و افتتاح ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه راه‌سازی استان بوشهر طی سه سال اخیر گفت: محور چهار خطه بزباز - بندو در شهرستان عسلویه یکی از طرح‌های شاخص استان است که شکل چهار خطه و به طول ۲۶ اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: افتتاح کمربندی دوراهک به کنگان به طول ۱۳.۵ کیلومتر بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر بزرگراه اهرم - برازجان، ۶ کیلومتر از محور ساحلی دیر به کنگان با نام شهید رئیسی به طول ۶.۲ کیلومتر و سه کیلومتر محور گناوه به گچساران از دیگر طرح‌های شاخص اجرا شده در استان توسط دولت شهید رئیسی است.

وی ادامه داد: در سفر آخر رئیس جمهور شهید به استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ کیلومتر محور ساحلی دیر - بوشهر در دستور ساخت قرار گرفت که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. طول محور ساحلی بندر دیر به بوشهر ۱۹۰ کیلومتر که برای تکمیل این محور ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

دستغیبی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور شهید به استان بوشهر هشت میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در محور دالکی به کنار تخته مصوب شد. نیاز اعتباری این محور برای تکمیل ۱۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

دستاوردهای دولت سیزدهم در بوشهر/از بهبود آب و راه تا تکمیل طرح‌ها

تقویت تولید و اشتغال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۱۴۳ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال همزمان با دولت سیزدهم در این استان بهره برداری شده است که زمینه اشتغال ۲ هزار و ۶۵۰ نفر را فراهم کرده است.

مهدی صفوی افزود: در مدت عمر دولت سیزدهم ۴۱ واحد با اشتغال ۳۳۵ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر احیا و به چرخه تولید بازگشت.

صفوی ادامه داد: افتتاح طرح تولید کربنات کلسیم رسوبی، آهک هیدراته، واحد تولیدی محصولات و فرآورده‌های آرایشی و فرآوری آهک و تولید فندک از شاخص‌ترین این طرح‌ها است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از شهریورماه ۱۴۰۰ تاکنون ۷۴۹ جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۹۲۶ هزار و ۴۰ میلیارد ریال و ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید صادر شده است.

وی افزود: مجتمع فولاد شهرستان گناوه، ال. ان. جی در جزیره خارگ و محرک سازه دوار در شهرستان جم طرح‌های شاخص در حال اجرا است.

صفوی تصریح کرد: ۳۷ طرح صنعتی استان بوشهر دارای ۲۰ تا ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی است که تا ۳ سال آینده تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲۶ طرح‌های صنعتی با پیشرفت ۴۰ تا ۵۹ درصد فیزیکی در استان بوشهر یادآور شد: طرح‌های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان بوشهر ۷۵ واحد است که شماری از آنها امسال و مابقی سال آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

دستاوردهای دولت سیزدهم در بوشهر/از بهبود آب و راه تا تکمیل طرح‌ها

توسعه زیرساخت‌های روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۳ هزار و ۳۷۰ فقره تسهیلات بانکی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی معادل ۳.۵ همت را پرداخت کرده است.

امیر برومند با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکن محرومین در قالب هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، حساب ۱۰۰ امام و هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت بیان کرد: مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از ۵۸ درصد به ۶۵ درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: بازسازی و تعمیر سه هزار و ۳۰۶ واحد مسکونی آسیب دیده در سوانح طبیعی با پرداخت ۱.۲ همت تسهیلات بانکی و ۶۶۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض از دیگر اقدامات است.

وی تاکید کرد: در این دولت آسفالت معابر روستایی به مساحت سه میلیون مترمربع (۳۷۵ کیلومتر) با اعتبار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر رایگان در قالب ۳۲۴ روستا و با مشارکت دهیاری‌ها انجام شد.

برومند از اجرای ۳۳۲ پروژه طرح هادی به مساحت ۵۰۰ هزار متر مربع با اعتبار هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت ایران خبر داد و افزود: ایمن سازی ۱۰۰ روستا در برابر سیلاب با اعتبارات هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور و اعتبارات مدیریت بحران، ملی و استانی انجام شد.

وی با اشاره به واگذاری ۲ هزار و ۳۸۳ قطعه زمین در روستاها جهت احداث مسکن افزود: تعیین محدوده و بازنگری طرح هادی ۱۹۰ روستا در سطح استان بوشهر انجام شد.

کد خبر 6177331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حامد احمدی NL ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 1
      مردم هفته ای یک روز در بعضی مناطق آب دارند کدوم مشکل حل شده