۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷

مهر بررسی کرد؛

آموزش ناعادلانه و آزمونی سخت/ عدم تحقق کامل عدالت آموزشی

آموزش ناعادلانه و آزمونی سخت/ عدم تحقق کامل عدالت آموزشی

در شرایطی که آموزش برای همه دانش آموزان با یک کیفیت ارائه نمی شود؛ در امتحانات نهایی امسال هم سوالات سخت و غیراستانداردی وجود داشت که مانند سال قبل برای دانش آموزان مشکلاتی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابهام در اعلام نمرات امتحانات نهایی حالا به دومین هفته مرداد رسید؛ در حالی که در هفته گذشته انتظار می‌رفت با اعلام نمرات امتحانات نهایی پایه‌های دهم و یازدهم، پرونده امتحانات نهایی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بسته شود؛ علاوه بر تأخیر در اعلام نمرات، نمرات پایه دوازدهم هم با تغییر مواجه شد.

فرخ طبری رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نمرات امتحانات نهایی پایه دهم اعلام شده و دانش آموزان می‌توانند در صورت وجود اعتراض، درخواست تجدید نظر خود را ثبت کنند؛ گفت: نمرات امتحانات نهایی پایه یازدهم اعلام نشده است و هنوز زمان دقیق اعلام نمرات این پایه مشخص نیست.

طبری که پیش از این، این وعده را داده بود که اوایل همین هفته نمرات برگه‌های باقی مانده هم اعلام شود؛ این بار تنها ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده نمرات دانش آموزان پایه یازدهمی اعلام شود.

از سوی دیگر تغییر در نمرات دانش آموزان پایه دوازدهم که به موجب حذف برخی از سوالات، به طور کلی با بارم بندی جدیدی در چند امتحان نهایی خود مواجه شدند؛ اعتراض بسیاری از این دسته از دانش آموزان را برانگیخته است.

طبری در پاسخ به این سوال که آیا امکان اعتراض به نمرات برای دانش آموزان پایه دوازدهم وجود دارد یا خیر گفت: پیش از این دانش آموزان پایه دوازدهم امکان اعتراض به نمرات خود را داشته و تجدید نظرها صورت گرفت؛ نمرات امتحانات پایه دوازدهم به صورت قطعی اعلام شده است و امکان تجدید نظر وجود ندارد.

در حقیقت تغییر در بارم بندی، حذف برخی از سوالات و افزایش بارم سوالات دیگر، از نظر مسئولان برگزاری امتحانات نهایی موضوعی نیست که احتمال خطای مصححین را به همراه داشته باشد.

به دلیل تأثیر قطعی معدل امتحانات نهایی در کنکور، در دو سال گذشته، سطح سوالات این امتحانات بالا رفته و برخی از سوالات سخت و سنگین بوده است.

اگر چه برگزاری یک آزمون هماهنگ برای همه دانش آموزان در ظاهر امری عادلانه است؛ اما در شرایطی که همه دانش آموزان از فرصت‌های برابری برای آمادگی جهت شرکت در امتحانات برخوردار نیستند؛ عدالت همچنان دست نیافتنی است.

از سوی دیگر استرس و اضطراب که پیش از این تنها در زمان کنکور به سراغ دانش آموزان می‌آمد؛ حالا و با بی تدبیری مسئولان برگزاری امتحانات نهایی، در طول سال و در چند نوبت دانش آموزان و خانواده‌هایشان را درگیر می‌کند.

علت این تغییر ناگهانی در نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم چه بود؟

وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری امتحانات نهایی سال گذشته؛ طی گزارشی در خصوص میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی خرداد ماه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد «میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده‌است

میانگین نمرات دانش آموزان در سال گذشته آن قدر پایین بود که موجی از انتقادات را به همراه داشت؛ در حالی که دانش آموزان دبیرستان‌های غیردولتی هم نمرات بالایی نگرفته بودند؛ وضعیت نمرات در برخی استان‌ها غیر قابل توجیه بود.

با اتفاقات سال گذشته، این احتمال وجود دارد از آنجایی که سوالات سخت و مشکل دار در امتحانات نهایی امسال موجب افت شدید نمرات دانش آموزان شده بوده است؛ برگزار کنندگان این امتحانات ناچار شدند با حذف سوالات سخت، بارم این سوالات را به دیگر سوالات اختصاص دهند.

کاهش یا افزایش نمرات، مسئله این است

مسئولان برگزاری امتحانات نهایی در همان روز اعلام تغییر بارم بندی سوالات این موضوع را مطرح کردند که با این اقدام نمرات دانش آموزان افزایش یافته است. با این حال نمرات همه دانش آموزان افزایش پیدا نکرده است‌.

بسیاری از دانش آموزان در تماس با رسانه‌ها اعلام کردند که نمراتشان نه تنها افزایش نیافته که کاهش هم یافته است.

در حقیقت دانش آموزی که به عنوان مثال وقت خود را در جلسه امتحان درس ریاضی و آمار به سوالات سخت اختصاص داده و یک و نیم نمره آن سوال را هم به طور کامل کسب کرده بود؛ حالا با حذف آن سوال و بیشتر شدن بارم سوالاتی که به آنها به طور کامل پاسخ نداده بود؛ حالا با کاهش نمره مواجه شده است.

مسئولان برگزاری امتحانات نهایی که در سال‌های قبل دائماً بر این موضوع تاکید کرده بودند که تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش کنکور، گامی برای تحقق عدالت آموزشی است؛ در پاسخ به کاهش نمرات این دسته از دانش آموزان هنوز هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش که در دو سال گذشته همواره از شیوه جدید تأثیر سوابق تحصیلی دفاع کرده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی این اطمینان را داده بودند که نسبت به سازمان سنجش، روند عادلانه تری را برای ترسیم آینده دانش آموزان رقم می‌زنند؛ این روزها نه تنها قرار نیست فکری به حال کاهش نمرات برخی از دانش آموزان داشته باشند؛ که گویا عذرخواهی و توضیح بابت این مشکل پیش آمده را هم ضروری نمی‌دانند.

باید منتظر ماند و دید آیا امتحانات نهایی سال‌های آینده با تدابیر بیشتر، با وضع بهتری برگزار خواهد شد یا بی تدبیری‌ها کماکان دانش آموزان را آزار خواهد داد.

کد خبر 6177387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      122 6
      تکلیف امسال دانش آموزان چیست دانش آموزی که همیشه نمرات پایین تر از ۱۹ نداشت الان معدلش ۱۲ شده چه کسی پاسخگو ی این مشکل است
      • زهرا ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
        76 4
        واقعا من بااین مشکل مواجه شدم حالا چیکارکنم معدلم اومده پایین
      • ناشناس ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
        80 4
        دانش آموزی که همیشه معدلش 19 بوده حالا لب مرزی درس هارو قبول شده.... آموزش و پرورش لطفا فکر این هم بکنن که سطح تدریس در همه جای کشور یکی نیست که بیان همچین سؤالات سختی بیارن
    • ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      93 7
      بسیار بد بود،دختر من هر سال با معدل حداقل۱۸قبول میشد،امسال با ۶تا تجدید شد،خدا از این کسی که این مدل درست کرد،نگذره
      • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
        خب عمو دخترت حتما درسشو نگاه نکرده ،، با بی برنامگی ها کاری ندارم ولی خود من به عنوان یه دانش آموزی که همیشه معدلم 20 بود اینبار تنبلی کردم خوب نگاه نکردم و نتیجشم شد نمرات ضعیف ،، در ضمن سوالات بسیار استاندارد و حتی ساده بود و از بابت سختی سوالات هیچ بهانه ای نیارید...
      • ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
        16 36
        خیلی از مدارس نوبت اول ومستمر را بالا میدن واین باعث میشه که دانش آموز درس نخونه وفکر میکنه مثل نوبت اول بش نمره میدن
    • دانش آموز دبیرستانی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      135 7
      با سلام جناب دکتر پزشکیان جلوی این مصوبات آزارار دهنده وزارت آموزش وپرورش و شورای انقلاب فرهنگی را بگیرد ... ۹۰% دانش آموزان معصوم را به مرز خودکشی رساندند... فقط سال آخر دبیرستان نهایی باشد و مبنا هم تاثیر مثبت برای کنکور باشد ....شاید به عدالت نزدیکتر باشد . جمعی از دانش آموزان مناطق محروم
      • سلام ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
        18 3
        دوست عزیز ،مسئله ی اصلی نوع تصحیح هست ،من دیدم دانش آموزانی که ادعا میکردن صفر نوشتن، ولی نمره نهایی ۱۴،۱۵دادن براشون،
    • زهرا ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      این مصوبه باید برداشته بشه
    • یلدا ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      121 3
      جلوی تقلبا رو که نتونستین بگیرین بازم میگین عدالت آموزشی؟؟ شما که میدونستی هنوز پتانسیل برگزاری یه امتحان ساده رو ندارین چرا این مصوبه رو اجرا کردین
    • DE ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      105 4
      جمع کنید این مسخره بازی هاتون رو ... معدل دخترم از ۱۸ به پایین نبود ، یک سال پشت کنکور موند و ترمیم کرد. بر اساس پاسخنامه، دختر من چک میکرد و نمره ی خوبی هم کسب میکرد اما با اومدن نتایج شوکه شدیم اینقدر که نمرات پایین بود ، اعتراض زدیم کمتر شد .. منظورتون واقعا چیه از این کارها ؟! مصصح ندارید یا ...
      • ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
        19 85
        داداش این چیزی که میگی امکان نداره ،، من تو عربی خودم بررسی کردم 19,5 میشدم ،، دقیقا 19,5 دادن بهم ،، مطمئن باش تو تصحیح مشکلی نیست
      • مجتبی ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
        19 13
        من خودم تو فارسی دقیقا ۱۷ میگرفتم و اونا هم ۱۷ داده بودن اما با اعتراض من دو نمره از آن کسر کردند و ۱۵ دادند
    • ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      53 5
      این مصوبه رو یا بر دارید یا اصلاحش کنید کسی که پشت کنکور میمونه چرا باید هم یازدهم ترمیم کنه هم دوازدهم ؟ چه صدمه ای دارین به بچه ها وارد میکنید ؟ اونم با این اوضاع طرح سوالات و تصحیح برگه ها ؟! اگر میخوایین نهایی بمونه همون دوازدهم با تاثیر ۴۰ درصد باشه نه اینکه نمرات دهم و یازدهم رو هم دخالت بدین!
    • DE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      34 2
      این مصوبه رو یا بر دارید یا اصلاحش کنید کسی که پشت کنکور میمونه چرا باید هم یازدهم ترمیم کنه هم دوازدهم ؟ چه صدمه ای دارین به بچه ها وارد میکنید ؟ اونم با این اوضاع طرح سوالات و تصحیح برگه ها ؟! اگر میخوایین نهایی بمونه همون دوازدهم با تاثیر ۴۰ درصد باشه نه اینکه نمرات دهم و یازدهم رو هم دخالت بدین!
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      39 3
      در این جهان پول حرف اول را میزند،فقط با پول میتوانی هر چیز،هرچیزی که میخواهی بدست آوری!!!!
    • مهیا ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      44 3
      این مصوبه واقعا عادلانه نیست اقای دکتر پزشکیان توروخداااااااااا ورود کنید به این قضیه از کنکور ۴۰۳ تاثیر معدل رو مثبت کنید به مرز خودکشی رسیدیم جلوی این بی عدالتی رو بگیرید از همین کنکور ۴۰۳ هنوز نتیجه را اعلام نکرده اند توروخداااااااااا تاثیر معدل رو مثبت کنیددددد
    • ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      22 0
      سال بعد وصع بهبود پیدا کنه حقی که امسال صایع شده را چه کسی جواب می دهد یک سال با رتبه۴۰۵۶ منطقه دو پزشکی قبول نمی شوند ولی در سال بعد ۵۰۴۶ پزشکی قبول می شود در صورتیکه سطح سال سخت نشده بود بلکه اسان شده بود شانس بعص از بچه هاتوی اون سال کم ولی یک سال دیگر برعکس ناعدالتی توی دانشگاه واموزش موج می زند
    • کلاس دهم رشته ریاضی ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      60 1
      نمیدونم، همه فکر میکنن من مقصرم من هیچوقت معدل زیر ۱۹ نداشتم، امسال معدل ام و که حساب میکنم به ۱۶ میرسه، خیلی از درسا نمیره بسیار پایینی گرفتم در حالی که با پاسخنامه رسمی چک میکردم، هر درس حداقل ۲ نمره با نمره محاسبه خودم اختلاف داره.... لطفا کمک کنید
    • دانش آموز دبیرستانی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      51 3
      واقعا درست میگن دختر منم که مدلش کمتر از ۱۸ نمیشد امسال با دیدن نمراتش خیلی شوکه شده .تو رو خدا این قانون رو بردارید .
    • ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      32 0
      نمیدونم این چه مدل عدالت آموزشی هست مدرسه دولتی مناطق محروم با مدارس تیز هوشان یا غیر دولتی باید یه سطح آزمون داشته باشن مگه سطح تدریس معلم ها یکی هست ، بعد هم چه مدل تصحیح کردن هست به جای اینکه یک ماه پیش نتیجه ها بیاد امروز تازه نتایج را زدن از سه شنبه ۱۵ مرداد هم امتحان دارن کی باید درس بخونن
    • ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      42 0
      شکست فاحش آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات نهایی پایه های دهم تا دوازدهم امسال از کارت ورود به جلسه شروع شد که چقدر بی برنامگی و بی نظمی وجود داشت تا برگزاری امتحانات در شرایط مختلف آموزشی و امکانات رفاهی ناعادلانه برای دانش آموزان مناطق محروم و بد آب و هوا و افتضاح اعلام نتایج با نمرات عمدا پایین
    • مریم ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      35 4
      واقعا بر مصحح ها هیچگونه نظارتی نیست زیرا نمره زبان پسر من مطمئن است که ۲ نمره کم داده شده و پس از اعتراض ۲۵صدم هم کمتر شده یعنی اصلا تصحیح مجدد نشده و فقط نمره کم شده اگر واقعا تصحیح شده بود ۲ نمره بیشتر باید میشد با وجود اینکه بقیه نمرات بالای ۱۹ است این اشتباه مصحح باعث افت تراز نهایی میشود
      • علی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
        14 0
        اگه طراح سوالات سخت بدهد تکلیف طراح چیست. و تکلیف و جواب گوی بچه هابی که درمرز بلوچسنان هستند چه کسی هست واقعا هیچ نظارتی بر روی سوالات و طراح نبست واقعا طراح ها حس حقارت داشتند با این سوالات
    • ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      41 0
      با این نمرات افتضاحی که عمدا به دانش آموزان دادید باید پاسخگوی اقزایش آمار خودکشی و افسردگی و اعتیاد و .... نوجوانان و جوانان این کشور باشید
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      30 3
      واقعا متاسفم برا مسئولین بی مسئولیتی که به اندازه سر سوزن این بچه ها براشون مهم نیست والا ما با خون دل بچه بزرگ نکردیم که خون به دلشون کنید ای کاش دلیل این مسخره بازی امسال رو یک نفر به وضوح میگفت
    • مسعود ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      17 1
      سخن گفتن از«فرصت برابر آموزشی» سخن گفتن از یک نا کجا آباد است. هیچگاه،حتی در یک کلاس درس وبایک معلم نیز نمی توان از « فرصت برابر آموزشی» سخن گفت
    • ناشناس IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      31 2
      داوطلبانی که در سن ۱۸ فارغ‌ التحصیل شده‌اند تا سن ۲۴ می توانند در کنکور فرهنگیان شرکت کنند چگونه امید داشته باشند پشت کنکور بمانند و برای هدفشان تلاش کنند آن هم زمانی که سابقه دهم و یازدهم ندارند و باید برای ایجاد سابقه در ترمیم معدل شرکت کنند که ترمیم معدل فقط یک بار است نه هر سالی یک بار😭🥲
    • مهدی ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      14 1
      تصحیح افتضاح من مطمئنم نمره ی زیستم 19 بود ، بهم 17.25 دادن ، یه اشتباه بزرگ کردم اعتراض نزدم ، در صورتی که برای زیان بهم 1,75 نمره اضافه کردن
    • ناشناس ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      7 0
      داوطلبانی که در سن ۱۸ فارغ‌ التحصیل شده‌اند تا سن ۲۴ می توانند در کنکور فرهنگیان شرکت کنند چگونه امید داشته باشند پشت کنکور بمانند و برای هدفشان تلاش کنند آن هم زمانی که سابقه دهم و یازدهم ندارند و باید برای ایجاد سابقه در ترمیم معدل شرکت کنند که ترمیم معدل فقط یک بار است نه هر سالی یک بار😭🥲
    • محمد دروند IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      20 2
      با توجه به اینکه مدارس دارای شرایط و امکانات و دبیران مساوی نیستند برگزاری امتحانات نهایی و سوالات بسیار سخت برای تمام مناطق ظلم بسیار زیاد در حق دانش آموزان مناطق کم برخوردار می باشد با دبیران غیر تخصصی
    • ۰ ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      16 0
      دانش اموزا دارن تلاش خودشونو میکنن حق دانش آموزان این نیست با این همه تلاشی که دارن میکنن و بی عدالتی طراحان سوال تجدید بشن چه وضعیه اخه ؟؟ اخرشم شاکی میشن که ایراد از دانش اموزاست
    • حسام ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      21 0
      همه چی به کنار،خیلی افتضاح تصحیح کردند 😔
    • ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      28 0
      سفره گسترده مافیای کنکور که گسترده تر شد و به لطف نفوذ در قانون و مجلس دولت حالا به مدارس ورود کرده و مردم بخاطر فرزندانشان مجبورند وارد بازی دوسر باخت با مافیای کنکور بشوند مردم در نهایت ناامیدی کلی هزینه میکنند و دانش آموزان با فشار مضاعف بدون اینکه متوجه بشوند کودکی و نوجوانی و جوانیشان میسوزد
    • ناشناس ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      9 0
      داوطلبانی که در سن ۱۸ فارغ‌ التحصیل شده‌اند تا سن ۲۴ می توانند در کنکور فرهنگیان شرکت کنند چگونه امید داشته باشند پشت کنکور بمانند و برای هدفشان تلاش کنند آن هم زمانی که سابقه دهم و یازدهم ندارند و باید برای ایجاد سابقه در ترمیم معدل شرکت کنند که ترمیم معدل فقط یک بار است نه هر سالی یک بار😭🥲
    • ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      9 36
      ولی از حق نگذریم سوالات امتحان نهایی امسال باز استاندارد تر از پارسال بود.
    • مهدوی نیا ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      17 0
      درشرایطی که بسیاری از مدارس کمبود معلم بود. وبا گذشت دویا سه ماه از سال تحصیلی معلم اومده امتحان نهایی متوسطه دوم در سطح دشواری برگزارشد.این کجاش عدالت آموزشی؟
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      22 0
      دانش آموزان همه شوکه شدن، خانواده ها نگران اصلأنهایی اونم سه سال همه روتحت فشار روآنی وفرسودگی قرارمیده. ترتیب اثربدین فاجعه میشه
    • رضاپسند ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      24 0
      اموزش وپرورش خیلی ضعیف این نسل رو از درس خوندن مایوس کردین
    • دانش آموز کلاس یازدهم (Am) ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      21 1
      با برنامه ریزی افتضاحشون اصلا به فکر ما دانش آموز های بدبخت نیستن
    • ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      26 0
      با سلام تو رو خدا فکری به حال بچه ها بکنید پسرم اعتراض زده هر درسی سه چهار نمره کم شده مگه میشه سه نفر برگه رو صحیح کنه نفر چهارم چهار نمره کمتر اعلام کنه این چه عدالتی هست همش گریه میکنه و اعصاب بچه ها رو خرد کردند با این امتحانات نهایی
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      14 1
      تو رو خدا تکلیف بچه ها رو مشخص کنید این مسخره بازیها چیه بچه نمیتونند با این شرایط المپیاد شرکت کنند
    • ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      30 3
      از وضعیت امتحانات نهایی دردوره ای دهم یازدهم ودوازدهم هیچ کس راضی نیست امیدواریم که دولت جدید شرط معدل را در کنکور بردارد.
    • مهتاب IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      19 0
      ازبزرگترین مسول کشورمان خواهش اظطراری داریم که هرچه زودتر این مصوبه معدل سه سال نهایی برداشته شود ومسول یاوزیر این مصوبه هم عوض شود تا دانش آموزان سراسر کشور بامشکلات روحی روانی ودرسی دستوپنجه نرم نکنند
    • ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      17 1
      انشالله سهمیه های ناعادلانه کنکور برداشته شود ودانشاموزان بدون استرس ونگرانی بتوانند در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. با افزایش ظرفیت رشته های پر طرفدار این موضوع محقق خواهد شد. انشالله به امید خدا وبا تلاش وهمت دولت جدید.
    • یک معلم ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      22 1
      نحوه آموزش در کشور از ریشه مشکل داره، فقط یه سری متن و فرمول میدن به بچه هامون و میگن حفظ کنید. اصل یادگیری درک مطلبه، چیزی که امتحان نهایی و کنکور روش تاکید داره، بخاطر همین نمره ها کم شدن.
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      21 1
      توروبه خدا قسمتون میدم این مصوبه ی سراسر بی عدالتی تاثیر قطعی معدل رو بردارین کلی اشکالات داره روانیمون کردین جوان ایرانی به کدوم سازشما برقصه
    • دبیر ریاضی ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      5 43
      من به عنوان دبیری که همیشه طرف بچه ها هستم، با اطمینان اینو میگم که سطح سوالات در درس ریاضی سخت نبود. متاسفانه مدل درس خوندن بچه ها رو می‌دونم که چقدر بی در و پیکره و انتظار دارن که آموزش پرورش براشون فرش قرمز پهن کنه و کیلو کیلو نمره بده. واقعا مشکل از بی علاقگی دانش آموزان نسبت به مطالعه س.
      • والدین IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
        12 2
        توی معلم وقتی لحن بیانت اینطور باشه دیگه از یادگیری چه توقعی داری؟
      • احمدی ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
        3 0
        امید است دولت جدید فکری به حالش نظام آموزشی بکنه بچه هامون همه افسرده ونا امید از آینده شدن با طراح سوالات غیر استاندارد
    • راضیه کریمیان ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      23 2
      تروخدا این تاثیر معدلو وردارید به خدا ما نابود شدیم اقای پزشکیان خواهش میکنم بچه ها را کمک کنید
    • ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      20 3
      پسرم موقع امتحانات گردنش ورم کرد به همراه این آبله مرغان هم گرفت طبق قانون نمی تونست غایب بشه چه دردها کشید سر زیست و فارسی بود کنکورش رو عالی داده ولی نهایهاشو نه الان از لحاظ روحی داغونه آخه این چه طرحی است تو رو خدا عوضش کنید استرس بچه ها رو داغون میکنه
    • خانم IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      20 1
      سلام. پسر من کلاس دهم است در مدرسه دولتی با این امتحان گرفتن امسال تمام نمره هاش پایین اومده نمیدونم کی تشخیص داده که بچه ای که دولتی با ۹ میلیون پرداختی به مدرسه درس میخونه با بچه ای که با ۷۰ میلیون توی مدرسه غیرانتفاعی میخونه باید سوالهاش یکی باشه . واینکه معلومه که اون مدارس درس بیشتر کار کرده
    • خانم ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      18 0
      پسرم واقعا افسرده شده با دیدن این نمره ها خودش میگه بیشتر میشدم ولی جرات اعتراض ندارم میترسم نمره کمتر هم بشه به سلامتی نظام جدید ومصححهای خسته ۵تا تجدید آورده . یعنی خیلی غیرضرور. خدا میدونه چه جوری برگزاری صحیح کردند
    • خوزستان ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      23 5
      من خودم دبیر ریاضی هستم سوالات بد نبود ولی یک مقدار همکارا سخت تصحیح می‌کنند و استرس هم بی تاثیر نیست باید این طرح چند سال آزمایشی برگزار می‌شد اشکالات کار رفع میشد دانش آموزان آماده می شدند اینطوری همه توی شوک هستند حتی معلم‌ها
    • زهرا IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      24 0
      دخترم از دیروز داره دیوونه میشه با این نمره ها .دیگه شورشو در اوردن خدا ازشون نگذره
    • طیبه ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      7 0
      سلام بسیار متشکرم از شما که مشکل فرزندان ما رو بیان کردید از شما تقاضا دارم در این مورد پیگیری کنید که سوالات حذف شده بارم آن به همه یکسان بدهند ممنون میشم
    • طیبه IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      8 0
      سلام برای عادلانه کردن آزمون زبان دوازدهم ضریب آن را کم کنند و به بقیه ی درس های عمومی بدهند و سوابق تحصیلی هم ۳۰ درصد کنند و کنکور ۷۰ درصد لطفاً پیگری بفرمایید ممنون می شویم.
    • الین IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      19 0
      سلام جناب دکتر پزشکیان جلوی این مصوبات آزارار دهنده را بگیرد ... ۹۰% دانش آموزان معصوم را به مرز خودکشی رساندند... بچه ها امیدی به ادامه تحصیل ندارند و فکر می کنم به پایان خط رسیدند جای جبرانی هم وجود ندارد ترمیم معدل برای یک کلاس دهمی مسخره بازی مگه میشه دو تا درس تخصصی رو سال دیگه در یک روز بده
    • 4449641035 IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      8 0
      چگونه سابقه تحصیلی ومعدل اعمال میشه که فردقبل از نتیجه امتحانات نهایی انتخاب شده ومصاحبه میره درضمن امسال تراز کمتر از من مصاحبه رفته ولی من نرفتم به کجا به کی اعتراض کنم ازبی عدالتی باعث وبانی این امورات رو خدا جوابشون بده ودامنگیر خودشون هم بشه
    • م ح IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      11 0
      سلام تمنا میکنیم این آزمونها واین نوع روش برگزاری آزمون رو بردارید.بچه های ما همه آسیب روحی دیدند.اینها بچه های زمان کرونا هستند.هنوز الان اعتراض نمرات نیامده مدارس برنامه آزمون جبرانی گذاشتند و جالب هیچکس پاسخگو نیست.تمام کادر مدرسه و بچه ها ،والدین خسته شدند.به داد این بچه ها برسید.
    • محمدی ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      18 0
      سلام. دیروز همزمان با تحلیف رئیس جمهورمحترم، نتیجه آزمون نهایی و کارنامه‌ای بچه های دهم و یازدهم در کشور اعلام شد، خدا می داند با این اعلام نتایج چه بر خانواده ها و دانش آموزان گذشت، سوگ و شوکی عظیم ناشی از درک آینده ای ناکام، چرا که این نتیجه قرار است از امسال در کنکور ضریب بخورد و سهم به سزایی دار
    • 4449641035 IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      15 0
      کاش نحوه تحصیل وامتحان برگرده به سالهای قبل دانش آموزان رغبت بیشتری به درس داشتند تقلب کمتر بازدهی بیشترالآن آشکارا تقلب میشه وزحمت درسخوان ازبین میره ویک بیسواد با پول بالا میاد وفردا میشه یه مسؤل بدون فکر وراحت طلب وبدون باز دهی وما دانش آموزان موش آزمایشگاهی او چند سال آینده دکتر ومعلم بیسوادداری
    • مادر IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      16 0
      آقای مسئول چرا در حد دانشگاه از بچه دبیرستانی امتحان میگیریداین طراح سوالا رو از کجا میارین ! می خواهید بچه ها از درس زده بشن
    • .. ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      19 0
      از عدالت فقط اسمش هست
    • A ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      18 1
      واقعا شرم آوره ... دانش آموزی که داره به چه سختی کیلومتر ها راه رو می‌ره تا به مدرسه برسه با یک معلمی که سطح سوادش در بعضی دروس کمه با دانش آموزی که در بهترین مدرسه داره درس میخونه و بهترین امکانات رو داره یکی کردین یا راه رو دارین برای اشخاصی باز می‌کنین که مشخص شده ان😄🤝🏻
    • محسن IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      18 0
      فاجعه در آموزش و پرورش یعنی این اگه پول خوب داری درس بخوان اگه نه برو دنبال راه دیگه یک دفعه بیاد بگید آموزش رایگان دولتی تمام
    • Kamila IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      12 0
      اگر واقعاً میخواید عدالت آموزشی رو برقرار کنید بهتره که سهمیه ها رو بردارید من موندم پشت کنکور به امید این بودم که روال کنکور به زمان قبل از سال ۱۴۰۱ برگرده که البته برنگشت اون شیوه ای که قدیم اجرا میکردن روش فکر کرده بودن اونوقت الان اون انقلاب فرهنگی فکر نکرده ی دستور یهویی صادر کرده ک ب ضرر هم اس
    • US ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      16 1
      از تمام مسئولین انتظار داریم ترمیم معدل را که جز استرس و ناامیدی برای دانش آموزان و همچنین خانواده ها بدنبال دارد سود دیگری نخواهد داشت برداشته شود.این یک بی عدالتی محض آموزشی است و کسانی که سرمایه دارند میتوانند از معلم خصوصی استفاده کنند و طلیعتا نمره بهتری خواهند گزفت
    • پارسا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      6 1
      آخه چرا وقتی مردم و بچه ها از این نوع امتحان راضی نیستند آنرا بر نمیدارند؟ مگه دولت قراره بزور جای مردم تصمیم بگیره وقتی نود و نه درصد دانش آموزان مخالف این امتحانت هستند. خدا از کسی که همچین طرحی رو اجرا می‌کنه و اصرار داره نگذره.
    • ایرانی ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      10 0
      کاش اسم عدالت آموزشی را از کنکور و آموزش حذف می‌کردند این چه عدالتی است که آموزش در حد کتاب‌های وزارتی است و به جز تعدادی مدارس خاص که آن هم در دسترس همه از نظر وضعیت اقتصادی نیستند، آموزش در حد کتاب‌های سطح پایین وزارتی است از طرفی کنکور در سطح بالاتر از سمپاد برگزار می‌گردد.
    • طراح ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      6 0
      واقعا درسته دانش آموز چرا باید این همه استرس داشته باشه فقط برای بچه های تیزهوشان نمرات خوب شده
    • ایرانی ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      10 0
      آموزش در حد کتاب های بی محتوی وزارتی، امتحانات نهایی و کنکور بالاتر از سطح سمپاد و المپیاد و بعضاً از سوالات آزمون PHD. آیا افرادی که در روستاها و مدارس دولتی در به داغون درس می خوانند، با آنهایی که در سمپاد و مدارس خاص و غیرانتفاعی درس می خوانند آموزش یکسان دارند. کنکور شده مافیا
    • کاربر ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      9 0
      بچه ها با این نمرات ناامید شدن . فرزند من میگه مامان کاش دنیا تمام می‌شد واقعا بچه هامون رو مریض می کنند . شما اول مدارس و دبیران و آموزش کلاس را درست کنید بعد هم هر معلمی که نصف دانش آموزانش نمره زیر ۱۵ بگیرن را توبیخ کنید چون معلومه کار نکرده . اینقدر نمره ها کمه مقصر آموزش و پرورش که کار نکرده .
    • رامین ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      6 0
      امسال شب و روز نخوابیدم تا امتحانارو خوب بدم برنامه ریزی هم داشتم ولی وقتی میرفتم سره جلسه همه چیزایی که خونده بودم از کلم می رفت احتمالا بعضی ها بگن ما نخوندیم ولی می فهمیم که امتحانا سختهههه و شیوه امتحان گرفتنشون بده
    • بدبخت کنکوری ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      9 0
      هزینه کلاس و کتاب از یک طرف فشار خانواده از یک طرف آینده ی بی مشخص در ایران از یک طرف رقابت با مدارس خاص از یک طرف رقابت با سهمیه ۳۵ درصدی از یک طرف بی پولی از یک طرف بودجه دولت با کنکور تامین نمیشد که زدین تو کار نهایی؟
    • مشاور مدرسه ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      11 0
      با سلام من مشاور مدرسه ام چندین سال شاهد فشار روانی کنکور و نهایی به دانش اموزام بودم قرار بر نهایی کردن تمام پایه ها دبیرستان جهت کاهش فشار روانی کنکور بود نه به مرز جنون کشیده شدن بچه ها هر روز یک مصوبه هر روز یکی از خواب بیدار میشه یه چیزی رو بدون هیچ علمی تصویب میکنه قرار بر حذف مافیای کنکور
    • مشاور مدرسه IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      13 0
      قرار بر حذف مافیای کنکور بود نه تشکیل مافیای بیشتر با عناوین کلاساموزشی نهایی دهم کلاس یازدهم و دوازدهم و کنکور کتب نهایی دهم تا دوازدهم یعنی استرس کنکور از؟سال اخر با شدت بیشتر به تمام ۳ سال دانش اموز تزریق کردن و اونقدر سوالات غیرمنصفانه که خود دبیرا تعجب میکنند.
    • محمدحسین ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      11 1
      پسر من همیشه معدلش ۲۰ بوده حتی ترم اول بیست شده چطور کسی که فیزیک ۲۰ گرفته ترم اول ترم دوم ۱۱ میشه تازه ما تصحیح کردیم فقط نیم نمره غلط داشت
      • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
        3 0
        دقیقا حتی درسالهای قبل هم ۱۹ وبیست بوده با کلید هم درحد ۱۹ وبیست ولی این نمرات غیر قابل باور هستند
    • متین IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      10 0
      اون از آموزش و تدریس مزخرفشون و این هم از آزمون هاشون عدالتی در ایران وجود ندارد
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      9 0
      سلام لطفا جلوی مافیای کنکور را بگیرید پسر بنده همیشه نمراتش و معدلش بالای ۱۹ بود ولی با امتحانات نهایی پایه دوازدهم نمراتش پایین شده چون درست تصحیح نشده اینگونه دانش آموزان با استعداد حقشون ضایع شد. لطفا بداد این بی عدالتی ها برسید. من بعنوان یک مادر شاهد از بین رفتن حق پسرم بعد از این همه رنج هستم
    • ناشناس IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      آقای پزشکیان ،لطفا با توجه بی عدالتی آموزشی در مدارس حتی در مدارس پایتخت، هم تاثیر معدل در کنکور و هم تمام سهمیه های رنگارنگ کنکور را حذف کنید تا ذره ای عدالت آموزش برقرارکردن و روح وروان بچه ها آرام‌تر شود.
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      1 0
      اقای پزشکیان خواهش میکنم به داد بچه هامون برسید وکاری کنید
    • ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      1 0
      ‏‎‎دقیقا همین موسسات کنکور کلی طرفداری این مصوبه رو کردن چون مافیای معدل هم اضافه شد‌. الان هر امتحان کلی استرس ایجاد کرده برای ما، بماند که چقدر در بعضی موارد اختلاف نمره بین مصححین هست.... ‎#لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • دهم ریاضی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 1
      من هر سال معدلم بالای ۱۹ بود الانم بالای ۱۹ شد تیزهوشانم نیستم ولی سطح سوالا خیلی شبیه کتاب بود همینایی که اومدین میگین همه جای کشور سطح تدریس یکی نیست شما که الان گوشی داشتی تونستی پیام بدیم پس اگر معلمت هم خوب نبود با همین گوشی هم می تونستی توی اینترنت از هزااران فیلم آموزشی استفاده کنی
    • اشرف IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      5 0
      اگر میخواد عدالت باشه اموزش تو مدارس دولتی و تیز هوشان هم یکی کنید تو مدارس غیر دولتی و تیز هوشان چون نمرات مستمر دست خودشون هست بخاطر اسم مدرس نمرات بالا میدن ما بیچاره باید تو مدارس عادی توان بدیم معدلم هیچ سالی کمتر از ۱۸ نبود باید جواب خدا رو بدین که با اعصاب و روان بچه ها بازی میکنید
    • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      6 1
      وزیر آموزش و پرورش مون خیلی بی تجربه بود . کارت ورود به امتحانات تا مدت ها صادر نشد . بچه ها برای امتحان های اول همش دلشوره ی کارت نگرفتن هم داشتن ! یعنی یکسال برای آماده کردن کارت ورود به جلسه کافی نبوده؟!
    • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      7 0
      معلم مدرسه در سطحی پايين تر از کلاس تدریس میکند ولی سوالات در سطح تیزهوشان می دهند اگر قیامتی بر پا باشه ما از این مسولین نخواهیم گذشت چون عدالت آموزشی نیست و فقط به نفع مافیا و بچه های پولدارها شده
    • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      7 0
      آموزش و پرورش دارای کارکرد بسیار پایین وتدریس بی کیفیت بوده ومتاسفانه چیزی جز این هم انتظار نمی رفت
    • ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      6 0
      سلام با این روشها دانش آموزان دلسرد وناامید شده‌اند
    • یک مادر نگران IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      7 1
      واقعا غیر عادلانه است یه بچه درس رو میفهمه یه بچه حفظ میکنه قرار نیست با یه کلید تصحیح بشه ورق ها خیلی غیر عادلانه بچه ای که تا حالانمره کمتر از ۱۸ و ۱۹ مراجعه نشده بخ خدا شک زده میشه حتی با کلید که تصحیح میکنه نمره خیلی بالاتر از اونی که هست میشه
    • ناشناس IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      4 0
      اولا نمرات که بچه ها با پاسخنامه ورقه ها اصلاح میکنند وتو کارنامه هست مطابقت نداره نمرات پایین تره دوما آیا کیفیت آموزش مفهومی وعالی هست همه دبیرهاتون واقعا عالی تدریس میکنند؟تواین سال تحصیلی وزارت محترم بچه ها بعضی درسها چند ماه دبیر نداشتند مدیرشون دبیر میگرفته برای کلاس تقویتی وباید پول میدادند
    • رقیه طهماسب زاده IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      8 0
      ایا فکرنمی کنید دراین اوضاع آشفته آموزش وپرورش یک امتحانات نهایی را درسطح کشور بگذارید درحالیکه بچه ای که درتهران وامثال تهران درس می‌خوانند برابرست چرا بچه ها را اذیت می کنید به حد کافی درسها سنگین شده ومدارک دولتی هم بااین حقوق کم درس آنچنانی نمی دهندایا اسم این عمل را عدالت می گذارید فکراعصاب بچه
    • اولیا IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      4 0
      دستشون درد نکنه .با این امتحان نهایی.که سرنوشت جوونا با آن گره خورده.الان منتشر میشه؟ مدیریت یک امتحان نهایی که این باشد .خدا به داد برسد در بقیه موارد
      • سروش ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
        2 8
        عدالت آموزشی یعنی سه سال دبیرستان تو کنکور اثرداشته باشه واین تصمیم خوبیه که گرفتن شاید یک دانش آموزی تشریحی خوب جواب بده ولی تستی نتونه جواب بده
    • مریم ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      4 0
      باسلام این به دورازعدالت است دانش آموزسه سال رابااضطراب سپری کندلطفانسبت به این موضوع رسیدگی کنیدشیوه ی قبلی عادلانه ترومنطقی تربود
    • محمد IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      4 0
      تجربه‌نشان داده که بهترشدن امکان ندارد
    • ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
      3 0
      با سلام سطح سوالات و نابرابری آموزشی از یک طرف و استرسی که چند برابر به بچه ها و ما وارد شده از طرف دیگر جز تنش روحی و روانی برای خانواده ها چیزی نداشت و بچه هایی که با آوردن ۶_۷ یا بیشتر تجدیدی به پدر و مادر خود میگویند کاش از روی پل خودمان را پرت میکردیم پایین ،،،، چه درسی چه عدالت آموزشی .....
    • مهسا IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
      2 3
      به نظر من که هم خودم فرهنگی هستم هم دانش آموز امتحان نهایی داشتم برگزاری یک امتحان هماهنگ و نهایی برای همه دانش آموزان عین عدالت بود اینجا بود که تفاوت دانش آموز قوی و ضعیف مشخص شد و دانش اموز مدرسه دولتی با غیر دولتی که با پول نمره میدادند مشخص شد منتها مشکلاتی که وجود داشت این بود که باید تصحیح
    • نجلا IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      6 0
      واقعا این روش باعث ایجاد نا امیدی همین اول کار در دانش آموزان شده خواهش میکنم بخاطر نسل جوان آینده ساز این روش و سیستم را حذف کنید چون در کشور ما آموزش یکنواخت و یک سطح نیست در روستا و شهرهای کوچک و بزرگ خواهشمندم حداقل امسال این نمرات را لحاظ نکنید
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      4 0
      باید همه را قبول کنید با این روش مسخرتون
    • ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      4 0
      ما نمیریم تجدیدی بدیم مگه کم خوندیم فقط استرساتون ما را بیچاره کرده