۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶

رئیس کانون مداحان تهران مطرح کرد؛

توجه به مادحین جوان در کنار پیرغلامان لازم است

توجه به مادحین جوان در کنار پیرغلامان لازم است

حمید منتظر رئیس کانون مداحان تهران گفت: اجلاس پیرغلامان به نوعی تجدید بیعت با آرمان‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور پیرغلامان حسینی در کرمان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید منتظر رئیس کانون مداحان تهران گفت: برپایی چنین اجلاس‌هایی اهمیت گذاشتن به نقش پیرغلامان را در مداحی سطح کشور نشان می‌دهد و تجلیل از این بزرگواران یادآور این است که هرگز این افراد اثرگذار فراموش نمی‌شوند چرا که آنها مداحی کشور خیلی زحمت کشیدند.

وی در ادامه افزود: برخی از این پیرغلامان الان در منازلشان خانه نشین هستند، در بین خانواده حضور دارند و ما با این اجلاس نشان می‌دهیم که هنوز به یاد آنها هستیم، آنهایی که روزی برای دین و جامعه ما مفید بودند الان نباید فراموش شوند، بنابراین باید به عزیزان دست اندرکار این اجلاس دست مریزاد گفت و مطرح کرد که خدا به همه شما خیر بدهد.

منتظر اظهار داشت: برپایی این اجلاس در کرمان به نوعی تجدید بیعت با آرمان‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که با حضور مداحان عزیز در کنار قبر مطهر این بزرگوار برگزار می‌شود در واقع ما می‌خواهیم بگوییم که با اهداف و آرمان‌های سردار شهید هم پیمان می‌شویم و این خودش یک فضیلت است، ضمن اینکه ما الان در ماه محرم هم قرار داریم و می‌بایست پرچم عاشورا را هم برافراشته نگه داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز هست در کنار پیرغلامان، جوانان مداح نیز حضور داشته باشند، توضیح داد: البته این اجلاس نامش روی خودش است، «اجلاس پیرغلامان» یعنی برای عزیزان مداحی که سن و سالی از آنها گذشته، منتها باید برای جوانان هم فکری کرد تا دراین اجلاس حضور داشته باشند، حال با دوستان می‌بایست مشورت کرد که به جوانان هم بها بدهند چون آینده جامعه مداحی هم دست جوانان است. بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان مرداد ماه به همت بسیج صداوسیما و استانداری کرمان نهم تا یازدهم مرداد ماه در این استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6177614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha