۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴

رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

۳۵ درصد بهای گندمکاران به حساب آنان واریز شده است

۳۵ درصد بهای گندمکاران به حساب آنان واریز شده است

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم کشاورزان تاکنون ۳۵ درصد بهای گندمکاران به حسابشان واریز شده است.

نوبخت اژدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این پرداختی‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود تا ناراحتی و گله مندی کشاورزان و گندمکاران به حداقل برسد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب کشت و زرع گندم در کنار سایر محصولات کشاورزی در سطح استان خاطرنشان کرد: از ۶۱۷ هزار هکتار سطح زیرکشت استان ۴۷ درصد به کشت گندم اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب تولید مطلوب و کیفی را در محصول گندم و سایر محصولات زراعی و باغی شاهدیم که پیش بینی می‌کنیم میزان تولید تا ۵۷۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

اژدری به کیل گیری گندم در دشت اردبیل اشاره کرد و گفت: متوسط تولید در اراضی آبی ۴ تن و ۷۸۰ کیلوگرم است و در اراضی دیم این میزان تولید یک تن و ۱۷۳ کیلوگرم اعلام شد.

وی بیان کرد: با اتمام کار خرید تضمینی گندم در شمال استان اردبیل در روزهای گذشته خرید در مرکز استان آغاز شده و به تدریج به جنوب استان خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: میزان تولید گندم تاکنون از ۲۶۰ هزار تن فراتر رفته و ادامه این روند را تا آخر شهریورماه شاهد خواهیم بود.

اژدری اظهار کرد: مجموع بهای گندم خریداری شده براساس پیش بینی‌های اولیه به رقم ۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان می‌رسد که ۳۴ درصد این رقم تاکنون به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی ادامه داد: براساس زمان تحویل محصول تسویه حساب کشاورزان از سوی بانک عامل انجام می‌شود که امیدواریم به این روند سرعت بیشتری داده شود.

کد خبر 6177767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      1 0
      واقعا گندمکاران وکشاورز حمایت نمیشه با هزینه سنگین قیمت پایین ودیر کرد پول کشاورز دوماه رد شد تا حالا تسوییه میشودند
    • ششش ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      1 0
      خداوکیلی خجالت نمی کشید بعد دو ماه میگین 35درصد پرداخت شد .قسم خوردم سال دیگه گندم به دلال بفروشم .ولی تحویل این دولت دروغ گو ندم
    • کبری IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
      0 0
      باعرض سلام وخسته نباشید میخواستم بگم دولتی که قبل جمع آوری گندم اعلام کرد که طی یک ماه تمامی مطالبات گندم کاران پرداخت میشه چطور دو ماه گذشته هنوز پرداخت نشده مگه از کشور دیگه نقدا وارد نمیشه یه کشاورز انگیزه ای برای سال بعد داره که باز تولید کنه چرا انقد ناعدالتی چرابا خستگی یه کشاورز تو جونش بمونه