۷ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۰

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

جزئیاتی از فصل پنجم«تنهاتر از مسیح»/مدیریت دود وآتش با نور و دکور

جزئیاتی از فصل پنجم«تنهاتر از مسیح»/مدیریت دود وآتش با نور و دکور

طراح جلوه‌های ویژه میدانی نمایش «تنهاتر از مسیح» با اشاره به تفاوت‌های فصل پنجم این نمایش با سال‌های قبل عنوان کرد ظرفیت نمایش میدانی آنقدر بالاست که هر بار می تواند مخاطبان را غافلگیر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر یارمحمدی طراح جلوه های ویژه میدانی نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» درباره همکاری دوباره خود با این نمایش گفت: همکاری با این پروژه برای ما باعث افتخار است و همه از صمیم قلب برای آن پا به میدان می گذاریم. از این رو با وجود پیشنهادهایی که به طور موازی به ما می‌شود آن ها را نپذیرفته ایم و از نظر اعتقادی باور داریم باید در این کار حضور داشته باشیم و به بهترین شکل ممکن و بهتر از سال های قبل آن را به مخاطبان علاقه‌مند ارائه دهیم.

این طراح جلوه های ویژه نمایش های میدانی با اشاره به افزایش میزان دکورها و جا به جایی هایی که در طول نمایش انجام می شود، بیان کرد: به دلیل آنکه نسبت به فصل های قبل، نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» دارای دکورهای بیشتری است و روایت هایی که در آن می شود در کنار روضه مصور افزایش داشته است بر میزان کار جلوه های ویژه نیز افزوده شده و لازم است تا هماهنگی هایی بیشتری بین عواملی در دکور، نور، بازیگردانی، موسیقی و ... وجود داشته باشد.

جزئیاتی از فصل پنجم«تنهاتر از مسیح»/مدیریت دود وآتش با نور و دکور

وی با بیان این که مدیریت دود و آتش با نور و دکور کار ساده ای نیست، افزود: برای به دست آوردن فضای سوررئالی که مدنظر کارگردان و دیگر عوامل سازنده است هماهنگی میان دود و نور دارای اهمیت زیادی است. طراحی جلوه ‌های ویژه در نمایش‌های میدانی بسیار وابسته به وضعیت و عوامل جوی و موقعیت جغرافیایی است. نمایش میدانی هر شب در فضای باز به اجرا درمی آید و ممکن است شاهد اتفاقات غیرقابل پیش بینی جوی نیز باشیم که کار را برای ما دشوارتر می کند. لذا تلاشمان بر این است تا هر شب و در هر ۲ سانس این هماهنگی ها به بهترین شکل رخ دهد.

یارمحمدی اظهار کرد: به دلیل آنکه دود و نور در تلفیق با یکدیگر دیده می شود توجه به هماهنگی در این زمینه بسیار مهم است. چون اگر دود به درستی مدیریت نشود نور نمی تواند به خوبی جلوه گری کند و دیده شود و هیچ نوری در صحنه دیده نخواهد شد.

جزئیاتی از فصل پنجم«تنهاتر از مسیح»/مدیریت دود وآتش با نور و دکور

وی با تاکید بر وجود تکنولوژی های روز برای بهبود روند کار در جلوه های ویژه گفت: خوشبختانه از نظر تکنیکی تیم جلوه های ویژه مشکلی نداشته و همچون سال قبل کار را پیش می‌بریم. چون در اجرای امسال نسبت به سال های گذشته چند آیتم با دکورهای جدید اضافه شده کار ما نیز کمی تفاوت پیدا کرده با این وجود چون از نظر تکنیکی تفاوتی وجود ندارد تیم جلوه های ویژه کار خود را به صورت معمول انجام می‌دهد که امیدوارم هم مورد توجه مخاطبان و هم اهل فن قرار گیرد.

یارمحمدی در پایان در پاسخ به این که آیا همچون سال گذشته از عطر و بوهای خاصی نیز در آیتم ها استفاده می‌شود؟ توضیح داد: همچون سال گذشته از این تکنیک نیز استفاده می‌کنیم تا بتواند حس و حال خوبی را به صورت نامحسوس در ذهن مخاطب تداعی کند که امیدوارم تاثیرگذاری خوبی نیز داشته باشد. چون معتقد هستم این عطرها می‌تواند به صورت ناخودآگاه تاثیر متفاوتی روی بیننده بگذارد.

جزئیاتی از فصل پنجم«تنهاتر از مسیح»/مدیریت دود وآتش با نور و دکور

فصل پنجم نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی امیرحسین طهرانی، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به همت موسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس هر شب در ۲ سانس روی صحنه بوستان ولایت می ‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و رزرو بلیت به سامانه NAMATICKET.IR مراجعه کنند.

کد خبر 6177945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha