۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱:۲۶

المپیک سی و سوم - پاریس

عصبانیت شدید شمشیرباز گرجستانی از داوری المپیک/ عدالت کجاست؟

عصبانیت شدید شمشیرباز گرجستانی از داوری المپیک/ عدالت کجاست؟

شمشیرباز اهل گرجستان ضمن انتقاد شدید به رقابت های شمشیربازی المپیک مدعی شد در این بازی ها عدالت وجود ندارد و داوران حتی بازبینی های ویدئویی را با دقت انجام نمی دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات شمشیربازی المپیک ۲۰۲۴ پاریس روز شنبه ۶ مرداد برگزار شد. در رشته سابر، ساندر بزادزه از گرجستان مقابل محمد عامر از مصر با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ شکست خورد و از دور رقابت کنار رفت.

این مسابقه که یک دوئل بسیار نزدیک بود در نهایت با استفاده از «VAR» به پایان رسید. پس از یک بحث پرتنش با داور، بزادزه حاضر به ترک زمین بازی نشد و خواستار توضیحاتی از سوی داوران شد.

به گزارش RMC Sport فرانسه، وی در کنفرانس مطبوعاتی خود اینگونه به داوری بازی واکنش نشان داد: وقتی از داور خواستم که برایم توضیح بدهد که چه شده است او برگشت و رفت. آیا این عادلانه است؟ عدالت کجاست؟

این ورزشکار در ادامه به یک اتفاق مشابه در بازی‌های المپیک توکیو اشاره کرد و گفت: چه بگویم؟ این دومین بار پیاپی است که من به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی با این وضعیت مواجه می‌شوم. دفعه قبل در توکیو، در نیمه‌نهایی، مرا نابود کردند. و حالا…

بزادزه با عصبانیت اعلام کرد: این المپیک است اما حتی ویدئو را هم درست بررسی نمی‌کنند. من نمی‌توانم ادامه دهم، دیگر تمام شد. کار حرفه ای من تمام است، چگونه می‌توانم ادامه دهم وقتی داوران همیشه مرا می‌کشند؟ نمی‌توانم برنده شوم، این غیرممکن است زیرا فساد وجود دارد. او (داور) حتی ویدئوها را هم بررسی هم نمی‌کند، این زندگی من است. من برای این لحظه ۲۱ سال تلاش کرده‌ام و او با من مانند یک هیچ رفتار می‌کند.

او در ادامه با تمجید از برگزاری بازی‌های المپیک پاریس افزود: من سازمان‌دهی بازی‌های المپیک را نقد نمی‌کنم، بلکه سازمان‌دهی شمشیربازی را نقد می‌کنم. این سازمان‌دهی فوق‌العاده است این مکان زیباست و من برای پیروزی آمده بودم. من انتظار دارم که داوران عادل و حریفان عادل در المپیک حضور داشته باشند.

کد خبر 6178310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha