۷ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۳

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

توزیع ۲۸ میلیون لیتر سوخت کشاورزی در مازندران

توزیع ۲۸ میلیون لیتر سوخت کشاورزی در مازندران

ساری- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران از توزیع ۲۸ میلیون لیتر سوخت سال جاری در بخش کشاورزی استان خبر داد.

حسین نگهدار در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مصرف سوخت ماشین آلات کشاورزی تابع عوامل و متغیرهای متعددی نظیر مشخصات فنی و عمر ماشین، ساعت کارکرد، نوع عملیات، نوع محصول، نوع خاک، اندازه قطعات، پراکندگی قطعات، شرایط آب و هوایی، شرایط توپوگرافی، کیفیت نگهداری و چگونگی بهره برداری از ماشین و غیره است که عموماً در حال حاضر این عوامل توسط سیستم‌های نظارتی و توزیع کننده سوخت قابل کنترل نیست.

نگهدار در ادامه افزود: تمامی نهاده‌ها (ماشین کشاورزی نیز به عنوان یک نهاده در کنار کود و سم و…) می‌بایستی به طور مؤثر و بهره ور در خدمت هدف اصلی یعنی تولید پایدار محصولات کشاورزی قرار گیرند، بنابراین اهمیت دارد که میزان تأثیر سوخت در تولید محصولات اساسی کشاورزی در چگونگی تأمین و پرداخت یارانه‌ها مد نظر قرار گیرد تا بتوان به اهداف قانون هدفمند کردن یارانه‌ها رسیده و نظارت مستمری بر اجرای صحیح این قانون اعمال کرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه میزان سوخت توزیع شده در بخش کشاورزی در ۳ ماهه نخست سال جاری برابر با حدود ۲۸ میلیون لیتر بوده است گفت از این میزان حدود ۲۳ میلیون لیتر آن در بخش ماشین آلات کشاورزی و مابقی در بخش‌های گلخانه، مرغداری و صنایع کشاورزی توزیع گردیده است.

نگهدار در خاتمه خاطر نشان کرد: کشاورزان عزیز تا پایان سال زراعی مشکلی در تأمین سوخت کشاورزی نخواهند داشت.

کد خبر 6178355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha