۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳

رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی به ایستگاه پایانی رسید

رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی به ایستگاه پایانی رسید

رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی (جانا) با حضور تیم‌های دانشجویی راه‌یافته به مرحله نهایی به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه جایزه نوآوری اجتماعی (جانا)، رویداد پایانی رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی، با حضور محمدمهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی اجتماعی زندگی و دبیرکل جانا، محمدامین بنایی معاون دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، محمد رسولی دبیر جایزه نوآوری اجتماعی (جانا)، مریم کیان دبیر رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی، اکبر رجبی موسس جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها و همچنین، تیم‌های دانشجویی راه‌یافته به مرحله نهایی از صبح امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ در صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شده و فردا با برگزاری رقابت نهایی و معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد.

در جریان برگزاری این رویداد دو روزه، برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پنل کارآفرینی اجتماعی با چشم باز، ارائه فرصت‌های همکاری با واحد مسئولیت اجتماعی بنیاد علوی، شتابدهنده کودکیار و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تدارک دیده شده است.

اساس برگزاری رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی، برمبنای ارائه راه‌حل‌های اجتماعی برای مسائل و معضلات کشوری است. دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، راه‌حل‌ها و طرح‌های خود را در چهار محور «کسب‌وکارهای اجتماعی»، «خدمات اجتماعی»، «محصولات نوآورانه» و «پیشنهادهای سیاستی» به دبیرخانه ارسال کرده و هیأت داوران براساس شاخص‌های تعیین‌شده، طرح‌ها را طی چند مرحله مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

در نهایت طرح‌های منتخب، به مرحله نهایی رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی راه پیدا کرده و تیم‌های دانشجویی از طرح‌های خود در حضور داوران دفاع می‌کنند.

هدف از برگزاری رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی، توجه و ارزش دادن به طرح‌های قابل اجرا و واقعی ارائه‌شده از سوی دانشجویان در حوزه مسائل و معضلات کشوری و عملیاتی کردن طرح‌های اجتماعی در بین جوانان است.

شایان ذکر است، جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) با شعار «جریان بهبود نوآورانه زندگی» در بخش اصلی و همچنین، رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی و رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی (با هدف شناسایی و توانمندسازی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد در حوزه اجتماعی) برگزار می‌شود.

کد خبر 6178536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha