۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹

مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان:

هرمزگانی‌ها خطر گرمازدگی را جدی بگیرند

هرمزگانی‌ها خطر گرمازدگی را جدی بگیرند

بندرعباس- مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان با هشدار به شهروندان هرمزگان گفت: خطر گرمازدگی در این ایام جدی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین قاسمی اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در استان هرمزگان به همشهریان توصیه می‌شود که خطر گرمازدگی را جدی بگیرند و از قرار گرفتن در معرض آفتاب و محیط‌های فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

وی با اشاره به خطرات بالای گرمازدگی افزود: این عارضه می‌تواند به کلیه‌ها، قلب و مغز آسیب جدی وارد کند و در موارد شدید، گرمازدگی می‌تواند منجر به کما و حتی مرگ شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان تأکید کرد: کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن افراد پرخطر در مواجهه با گرمازدگی محسوب می‌شوند و افراد و کارگرانی که در محیط‌های گرم و فاقد تهویه کار می‌کنند نیز در معرض خطر جدی قرار دارند.

قاسمی با بیان اینکه مردم بایستی خطر گرمازدگی را جدی بگیرند گفت: تشنگی شدید، تعرق شدید و توقف یکباره عرق کردن، سرگیجه، سر درد، تهوع، تب، تشنج و از دست دادن هوشیاری از علائم گرمازدگی است که باید به آن‌ها دقت شود و در صورت مشاهده این علائم به مراکز درمانی مراجعه یا با اورژانس تماس گرفته شود.

وی خاطرنشان‌کرد: مردم برای جلوگیری از گرمازدگی باید نسبت به نوشیدن فراوان آب حتی اگر احساس تشنگی نداشته باشند نیز اهتمام داشته باشند.

کد خبر 6178599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha