مردم سرزمین‌های اشغالی از جنگ فراگیر با حزب الله هراس دارند

مردم سرزمین‌های اشغالی از جنگ فراگیر با حزب الله هراس دارند

منابع خبری صهیونیستی از وجود هراس از وقوع جنگ فراگیر با حزب‌الله لبنان در سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود اظهارات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیست از شامگاه روز گذشته تاکنون، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به هراس صهیونیست‌ها از وقوع جنگ فراگیر با حزب‌الله لبنان اذعان کرد.

در عین حال رادیو ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد که ارتش این رژیم سناریوهای احتمالی برای حمله به لبنان را به مسئولان سیاسی رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

رسانه عبری: اسرائیل تصمیم گرفته به لبنان حمله کند

یوآف زیتون خبرنگار نظامی پایگاه خبری وای نت اعلام کرد، کابینه امنیتی اسرائیل هدفی را مشخص کرده و قرار است تصویب نهایی آن طی ساعات آینده به انجام برسد.

مسئولین امنیتی اسرائیلی به این رسانه خبر دادند حمله علیه یک هدف مشخص اما مهم انجام خواهد شد.

پایگاه خبری روتر نت هم در خبری اعلام کرد، سرلشکر عباس ابراهیم رئیس سابق امنیت عمومی لبنان در گفتگو با بی بی سی اعلام کرده است که عاموس هوکشتاین اطلاعاتی را در رابطه با آمادگی اسرائیل برای حمله به لبنان در اختیار بیروت قرار داده است و به نوعی اطلاعات این تهاجم را در اختیار بیروت قرار داده است.

وزیر خارجه لبنان هم در اظهاراتی اعلام کرد: ایالات متحده از لبنان خواسته است تا واکنش حزب الله به تهاجم اسرائیل محدود باشد.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که (رژیم) اسرائیل به فرانسه اطلاع داده که آماده پاسخ قوی و گسترده به حزب الله لبنان و به ادعای این رسانه صهیونیستی علیه سپاه قدس در سوریه و لبنان است.

هشدار آمریکا به تل آویو درباره حمله به بیروت

یک مقام صهیونیست و یک مقام آمریکایی آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند: دولت بایدن به اسرائیل هشدار داده است هدف قرار دادن مواضع حزب الله در بیروت در پاسخ به حمله راکتی به بلندی‌های جولان می‌تواند باعث از کنترل خارج شدن شرایط شود.

مقامات آمریکایی می‌گویند حمله به بیروت خط قرمز حزب الله محسوب می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث استفاده این جنبش از موشک‌های دوربرد برای هدف قرار دادن اهدافی در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی شود.

واشنگتن از تل آویو خواسته است حمله خود به لبنان را محدود کرده و تشدید تنش‌ها اجتناب کند.

مجدل شمس بهانه جدید رژیم صهیونیستی برای جنایات جدید

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنایتی جدید به بهانه وقوع حادثه «مجدل شمس» مانع از اعزام ۱۵۰ کودک اهل غزه به خارج از سرزمین‌های اشغالی برای درمان شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی، قرار بوده فردا دوشنبه ۱۵۰ کودک بیمار و زخمی فلسطینی از طریق پایگاه هوایی «رامون» ارتش رژیم صهیونیستی واقع در منطقه اشغالی «نقب»، برای درمان به امارات متحده عربی اعزام شوند، اما نتانیاهو به بهانه وقوع حادثه مجدل شمس دستور داده است که اعزام این کودکان برای درمان لغو شود.

گفتنی است منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان شامگاه شنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت. این حمله منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

نتانیاهو و گالانت مسئول حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

منابع صهیونیست از قطعی بودن حمله این رژیم به مناطقی در لبنان خبر می‌دهند.

بر این اساس، جلسه کابینه رژیم صهیونیستی برای بررسی پاسخ به حزب الله لبنان در حالی به پایان رسید که اعضای کابینه ائتلافی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم اختیار لازم برای پاسخ به حزب الله را دادند. اکنون تصمیم گیری درباره نوع هدف و چگونگی پاسخ نظامی تل آویو در گرو تصمیم مستقیم این دو مقام صهیونیست است.

درخواست آمریکا از لبنان برای پاسخ محدود حزب الله به تل آویو

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان اعلام کرد: آمریکا از ما خواسته است واکنش حزب الله به هر حمله‌ای از جانب اسرائیل محدود باشد و این جنبش واکنشی که منجر به تشدید تنش‌ها شود را از خود نشان ندهد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون شماری از شرکت‌های هواپیمایی بین المللی به دلیل نگرانی از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی پروازهای خود به بیروت را به حال تعلیق درآورده‌اند.

کشورهایی همانند آلمان، فرانسه، بلژیک، و آمریکا از شهروندان خود خواسته‌اند از انجام سفرهای غیرضروری به لبنان خودداری کرده و در صورت امکان خاک این کشور را به دلیل تشدید تنش‌ها ترک کنند.

توصیه بلژیک، فرانسه، نروژ و دانمارک به شهروندان خود برای ترک لبنان

وزارت خارجه فدرال بلژیک که پیشتر شهروندان این کشور را از هرگونه سفر به رژیم صهیونیستی، سرزمین‌های اشغالی و لبنان منع کرده بود، در سایت خود اعلام کرد: با توجه به تحولات اخیر در منطقه، در پی اصابت موشک به زمین فوتبال در مجدل شمس، از شهروندان بلژیکی دعوت می‌شود هرچه سریع‌تر به ترک لبنان اقدام کنند.

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای با محکومیت شدید حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه، افزود: پاریس ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان و مجروحان این حادثه و تاکید بر لزوم پرهیز از تشدید تنش‌های نظامی، توصیه خود به شهروندان فرانسوی برای اجتناب از سفر به لبنان، (رژیم) اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی را تکرار کرده و خواستار ترک لبنان از سوی شهروندان فرانسوی است.

وزارت خارجه نروژ نیز با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند. در این بیانیه آمده است: ما به شدت حملات علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم و همه طرف‌ها باید هر کار ممکن برای محافظت از جان غیرنظامیان را مطابق با قوانین بشردوستانه انجام دهند.

وزارت خارجه دانمارک نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی و ابراز همدردی با خانواده قربانیان و مجروحان این حادثه، اعلام کرد: با توجه به تشدید تنش‌ها در منطقه به تمام شهروندان دانمارک توصیه می‌شود نسبت به ترک لبنان اقدام کنند.

کد خبر 6179036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha