۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸

بهرامی پور:

مردم از فقر حقوقی رنج می‌برند/ راه اندازی نهضت حقوق آموزی

مردم از فقر حقوقی رنج می‌برند/ راه اندازی نهضت حقوق آموزی

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: امروز مردم ما از فقر حقوقی رنج می‌برند و با توجه به نیاز جامعه ما طرح همگانی آموزش حقوق و نهضت حقوق آموزی را پیش بینی کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و روز بسیج حقوقدانان، نشست خبری سازمان بسیج حقوقدانان با موضع تشریح برنامه‌های سالروز تأسیس این سازمان و تبیین طرح ملی حقوق یاران با حضور رسول بهرامی پور مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان، صبح امروز در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

بهرامی پور گفت: با توجه به رویکرد تخصصی بسیج یکی از سازمان‌هایی که در این مجموعه فعال است سازمان بسیج حقوقدانان است که متشکل از حقوقدانان پایه کار و انقلابی که مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی و با تیکه بر اندیشه‌های اسلامی و حقوقی در عرصه‌های تخصصی حقوقی در راستای جهاد عمومی، مطالبه گری، احیای حقوق عامه، عدالت خواهی، ترویج حقوق بشر اسلامی فعالیت می‌کند و امروز این شبکه گسترده شده و در حال انجام وظیفه است.

وی افزود: این مرکز دارای ٣٢ سازمان استانی و بیش از ٢٠٠ کانون بسیج حقوقدانان در سراسر کشور و همه شهرستان‌ها است.

بهرامی پور ادامه داد: امروز ٢١ گروه از جامعه ما به عنوان بسیج حقوقدانان فعالیت دارد، اعم از قضات، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی، وکلا و کارکنان کارشناسان دادگستری، مشاوران قوه قضائیه، سر دفتران اسناد رسمی، مدیران و کارکنان دفاتر قضائی، کارشناسان حقوقی، نمایندگان حقوقی ادارات و فارغ تحصیلان حقوق اینها جامعه مخاطب سازمان هستند.

وی بیان کرد: اخیراً از طرح ملی حقوق یاران رونمایی کردیم، این طرح ملی با چهار رویکرد شبکه سازی، تربیت و آموزش، خدمت رسانی و نقش آفرینی فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم منشأ خدماتی برای نظام و انقلاب باشد.

بهرامی پور افزود: در بحث شبکه سازی توسعه و اجرای منویات مقام رهبری به منظور ارائه راهکارهای لازم دنبال می‌کنیم. یکی از موضوعات بسیار مهم که دنبال آن هستیم، بحث تشکیل تقویت و توسعه انجمن‌های تخصصی مسأله محور است.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: امروز ٩ انجمن تخصصی ملی را تأسیس کردیم و این شبکه در سراسر کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

بهرامی پور ادامه داد: گسترش گروه‌های جهادی به عنوان طلایه داران عرصه تخصصی و حقوقی یکی از برنامه‌های محورهای ما است که گروه‌های جهادی بتوانند در خدمت مردم باشند.

وی گفت: در همین راستا به دنبال تقویت و توسعه شبکه خیرین هستیم، برای بسیاری از برنامه‌ها همچون آزادسازی زندانیان از ظرفیت خیرین نیز استفاده کنیم.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان افزود: در بحث تربیت و آموزش به دنبال تربیت حقوقدانان و همچنین دوره‌های بصیرتی و کارگاه‌هایی آموزشی هستیم.

وی ادامه داد: در بحث خدمت رسانی به دو شیوه معاضدت‌های عمومی و خصوصی خدمتگزار مردم هستیم. در بحث معاضدت عمومی به دنبال توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان و ایجاد اشتغال برای زندانیان از طریق همکاری با مجموعه سازندگی هستیم.

بهرامی پور گفت: معاضدت‌های تخصصی نیز در قالب برپایی میزهای خدمت حقوق یاران جهادگر در بستر مساجد و محلات برای دسترسی آسان مردم از اولویت‌های اصلی ما در سازمان است که به سراسر کشور ابلاغ شده و به جد دنبال خواهد شد.

وی افزود: در میزهای مشاوره‌های حقوقی، تنظیم اوراق و درخواست‌های حقوقی، لایحه نویسی وکالت ثبت ازدواج و اسناد رسمی، داوری و میانجی‌گری، ثبت خدمات قضائی، رفع موانع حقوقی صلح و سازش که در همین راستا به منظور گسترش فرهنگ صلح، تشکیل شورای‌های صلح و سازش را ابلاغ کرده‌ایم.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: امروز مردم ما از فقر حقوقی رنج می‌برند و با توجه به نیاز جامعه ما طرح همگانی آموزش حقوق و نهضت حقوق آموزی را پیش بینی کردیم که همکاران ما و حقوقدانان بسیجی با بودن پای میزهای خدمت‌رسانی هم به آموزش‌های لازم می‌پردازند و هم با فقر حقوقی مبارزه می‌کنند.

وی در خصوص بحث نقش آفرینی گفت: مطالبه گری در هرجایی که حقوق مردم تضعیف شده باشد، حقوقدانان ما وظیفه دارند در این خصوص مطالبه‌گری کنند تا گره گشایی از مشکلات مردم شود.

بهرامی پور افزود: پیگیری توسعه و تقویت ثمن های حقوقی اعلام آمادگی کردیم. امروز رویدادهای حقوقی یکی از برنامه‌های ما در عرصه نقش آفرینی است. به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره شهدای حقوقدانان کشور دبیرخانه کنگره شهدای حقوقدان را راه اندازی کردیم و همه خدمات به نیابت از شهدای حقوقدان خواهد بود و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته سال آینده کنگره ملی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: امروز پیگیری مطالبات حقوقی اسلامی از خواسته‌های مردم است و مردم با مراجعه به کانون‌های ما خواهان و مطالبه گر مطالبات حقوقی خود هستند.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: در پرونده شهید سلیمانی وکلای بسیجی ما ورود کردند و به عنوان وکیل در محاکم قضائی حاضر شدند و مرجع قضائی مطالبه‌گری صورت گرفت. در بحث شهدای مدافع حرم نیز وکلای ما ورود پیدا کردند.

وی افزود: مردم ما امروز خواسته دیگری نیز دارند و آن پیگیری موضوع کودتای ٢٨ مرداد است و خواهان این هستند که این مطالبه مطرح بشود و دستگاه قضائی نیز به این مسأله ورود کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به نامگذاری ١۴ مرداد به عنوان روز حقوق بشر اسلامی، اهمیت آن به عنوان روز بسیج حقوقدانان و سالروز تأسیس این سازمان است.

بهرامی پور گفت: با توجه به اینکه دولت چهاردهم در روزهای آغاز خود است این آمادگی برای توسعه و همکاری‌های حقوقی در مجموعه دولت اعلام آمادگی می‌کند تا در عرصه حقوقی خدمت رسانی کنیم.

وی گفت: یکشنبه ١۴ مرداد مصادف با روز حقوق بشر اسلامی و بسیج حقوقدانان همایش بزرگ مدافعان حقوق بشر اسلامی را خواهیم داشت.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان ادامه داد: امیدواریم خروجی این اقدامات خدمت رسانی به مردم و گره گشایی از مشکلات حقوقی کشور باشد.

وی در خصوص پرونده شهید سلیمانی گفت: این پرونده از حیث حقوقی بود و از بعد کیفری در دست بررسی است، در پرونده کیفری نیز اگر نیازی باشد قطعاً ورود پیدا خواهند کرد.

کد خبر 6179104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha