۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶

علی احمدی مطرح کرد؛

آغاز به کار پارک آموزش ترافیک در سرخه حصار

آغاز به کار پارک آموزش ترافیک در سرخه حصار

شهردار منطقه ۱۳ تهران از شروع فعالیت بهسازی و نوسازی بوستان آموزش ترافیک که در قطب گردشگری شرق تهران است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: فضای پارک ترافیک در بوستان جنگلی سرخه‌حصار، بهسازی، ساماندهی و آماده‌سازی شد تا علاوه بر آموزش اصول راهنمایی و رانندگی، فضایی مفرح برای کودکان و خانواده‌های آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: بوستان سه هزار متر مربعی ترافیک، در فضای باز خود شامل، مجموعه‌ای از شبکه معابر، میادین، پیاده روها، تقاطع‌ها، چراغ‌های فرماندهی، گذرگاه‌های عابر پیاده، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی با هدف شبیه‌سازی معابر شهری است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران اظهار کرد: پارک ترافیک شهرداری منطقه ظرفیت خوبی برای ارائه آموزش‌های شهروندی به‌ویژه در حوزه فرهنگ ترافیک دارد و پس از یک وقفه دوباره از اوایل مرداد ماه به چرخه آموزش‌های شهرداری بازگشت.

محمد هادی علی احمدی افزود: راه‌اندازی مجدد پارک ترافیک با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، کاهش تلفات و حوادث رانندگی و آموزش‌های ترافیکی انجام شده و مطابق با روحیات و شرایط ذهنی کودکان است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت بوستان جنگلی سرخه‌حصار، در نظر داریم که از کودکان و نوجوانان مناطق همجوار نیز برای حضور در این بوستان بزرگ و شرکت در برنامه‌های آموزشی و ترافیکی و دیگر امکانات آن دعوت کنیم و به نوعی اردوگاه ترافیکی را راه اندازی کنیم.

شهردار منطقه ۱۳ تهران به بازسازی ساختمان اداری و آموزشی شماره ۲ این مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: کودکان با راهنمایی و هدایت مربیان و استفاده از تجهیزات کلاس‌های آموزشی در محیطی مشابه، با شبکه معابر شهری و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند که با توجه به رفع کلیه نواقص، چندین ویژه برنامه در این بوستان به اجرا در آمد.

وی بیان داشت: بازسازی و تجهیز ساختمان اداری و سالن کنفرانس، رنگ آمیزی و تعویض جداول و علائم، نصب چراغ‌های راهنمایی رانندگی و علائم ترافیکی و محوطه سازی از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری منطقه ۱۳ در پارک آموزش ترافیک شهرداری منطقه است.

کد خبر 6179594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha