۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱:۴۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

فرزندآوری سرمایه‌گذاری در زندگی اجتماعی زوجین است

فرزندآوری سرمایه‌گذاری در زندگی اجتماعی زوجین است

بندرعباس - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: منفعت فرزندآوری برای آینده والدین است زیرا فرزندآوری نوعی سرمایه‌گذاری در زندگی اجتماعی زوجین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی در کارگاه «رویداد تربیت کنشگر جمعیت» اظهار کرد: اساس زندگی مشترک بر اساس یک گزینه شکل می‌گیرد که آن هم فرمول پیچیده‌ای نیست و آن یک گزینه «ساختن» در زندگی مشترک است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطره‌ای از حضرت امام خمینی (ره) بیان کرده‌اند که امام راحل پس از جاری کردن خطبه عقد بین یک دختر و پسر، رو به سوی آن دو کرده و فرموده‌اند بروید باهم بسازید که این جمله امام نشان از عمق نگاه ایشان به مفهوم زندگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: مفهوم ساختن در زندگی مشترک به این معنا است که زن و شوهر باید علی‌رغم خوبی‌هایی که دارند با ایرادات یکدیگر نیز کنار بیایند و با هم سازش داشته باشند.

حقانی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اصولی که زندگی زوجین بر اساس آن شکل می‌گیرد «گذشت» است، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، سازگاری در زندگی، اساسِ بقایِ زندگی است و همین است که محبّت می‌آفریند و موجب برکات الهی می‌شود و دل‌ها را به هم نزدیک کرده و پیوندها را مستحکم می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فرزند آوری در دین اسلام و نقش این امر مبارک در تحکیم بنیان خانواده، گفت: منفعت فرزند آوری برای آینده والدین است زیرا فرزند آوری نوعی سرمایه‌گذاری در زندگی اجتماعی زوجین است.

کد خبر 6180167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha