۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰

با حضور دختر رییس جمهور:

مراسم رونمایی از مرکز رصد زنان و خانواده برگزار شد

مراسم رونمایی از مرکز رصد زنان و خانواده برگزار شد

 مراسم رونمایی از مرکز رصد زنان و خانواده با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و دختر رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از مرکز رصد زنان و خانواده با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و زهرا پزشکیان دختر رئیس جمهور امروز در دفتر معاونت زنان رئیس جمهور برگزار شد.

لیلا رضایی مشاور آماری امور زنان در ابتدای مراسم در خصوص شاخص جنسیتی حوزه زنان اظهار کرد: یکی از اهداف معاونت، راه اندازی سامانه رصد و پایش شاخص‌های جنسیتی حوزه زنان و خانواده بود، در این خصوص مسائلی مانند عدم پوشش کامل شاخص‌های حوزه زنان، عدم پوشش کامل همه دستگاه‌ها، وجود آمارهای موردی، عدم وجود تعاریف و مفاهیم و تعداد محدود شاخص در حوزه زنان و خانواده پیش رو بود.

مشاور آماری امور زنان گفت: سالنامه تمام دستگاه‌ها را بررسی کردیم تا پوشش را تکمیل کنیم.

وی افزود: بر اساس گزارشی که در سال٩٩ در معاونت طراحی شده بود تعداد شاخص‌ها را به ۵۴۶ شاخص افزایش دادیم، که از این تعداد ٢٢٠ شاخص عدالت جنسیتی تشخیص داده شده به ١٨١ شاخص تقلیل پیدا کرد.

رضایی گفت: بعد از دریافت داده‌ها از دستگاه‌ها پاکسازی داده‌ها انجام شد تا داشبورد سازی داده‌ها صورت بگیرد. این فرایند که شامل تعیین، گردواری و داشبوردسازی است سه فرایند جداگانه نبوده در واقع مرحله تعیین شناسنامه، گردآوری و داشبورد سازی باعث شد تا مشکلات پیدا شده و اصلاح شوند.

وی در خصوص تغییرات صورت گرفته گفت: شاخص‌ها در هشت عرصه آموزش و پرورش، جمعیت و خانواده، حقوق و امنیت، حمایت‌های اجتماعی، سلامت، فرهنگ، کار و اقتصاد و مشارکت سیاسی بازنگری شده است.

رضایی افزود: در گزارش سال ٩٩ شش شاخص طراحی شده بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته تعداد شاخص بیشتری به گزارش جدید اضافه شد.

مشاور آماری امور زنان گفت: از ٢۶ دستگاه اطلاعات دریافت کردیم که از این تعداد ۶ دستگاه همچنان اطلاعاتی ارسال نکرده است.

وی در خصوص اقدامات آتی گفت: پیگیری دریافت داده‌ها از دستگاه‌های بی پاسخ مانده، پیگیری داده‌هایی که به خاطر محدودیت زمانی توسط دستگاه‌ها ارسال نشده، تهیه فرم ساز جهت گردآوری اطلاعات، تهیه گزارشات تحلیلی، انعکاس مشکلات سامانه‌ها برای اصلاح و به روز رسانی سامانه رصد طی سال‌های آتی از سری اقداماتی است که باید صورت گیرد.

رضایی ادامه داد: در حین گردآوردی داده‌ها متوجه شدیم اطلاعات ارسال شده به صورت جنسیتی تفکیک شده نبود. همچنین به دلیل عدم مشخص بودن مسؤول تولید آمار در برخی از دستگاه‌ها مجبور بودیم با چندین نفر ارتباط برقرار کنیم تا اطلاعات لازم را دریافت کنیم.

وی گفت: داشبوردها آماده شده‌اند و اطلاعاتی که در دست داریم تا سال ١۴٠٢ بوده و البته لازم است اطلاعات به روزرسانی شوند.

کد خبر 6180411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha