۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵

قائم مقام بنیاد هدایت در گفت و گو با مهر مطرح کرد؛ 

عملیات محله اربعینی آغاز به کار کرد/برگزاری ۶۰۰ نشست جهاد تبیینی

عملیات محله اربعینی آغاز به کار کرد/برگزاری ۶۰۰ نشست جهاد تبیینی

غلامی گفت: شبکه راهیاری بنیاد هدایت با حضور در بیش از ۴۲۰ شهرستان کشور، ۶۰۰ نشست جهاد تبیینی را ویژه ۸ الی ۱۰ هزار امام محله و تیم‌های آنان یعنی کنشگران مسجدی برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از آغاز عملیات محله اربعینی در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: اربعین معجزه‌ای است که مدل پیشرفت تمدن اسلامی را در خود متبلور کرده است. ۲۵ میلیون نفر از کشورهای مختلف، بدون پشتیبانی‌های دولتی در یک فضا گرد هم می‌آیند و یک ماه با مدیریت چرخه خیر و محبت و یک رنگی، بدون طبقات کنار هم قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در فضای اربعین سیاه و سفید بودن و زبان معنا ندارد و اصلاً مهم نیست. در اینجا یا زائر و یا خادم هستید؛ همه در کنار هم محبت می‌کنند و در این محبت کردن از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

قائم مقام بنیاد هدایت ایام اربعین را فرصت مناسبی برای تبیین مدل پیشرفت تمدن اسلامی دانست و گفت: پرداختن به این موضوع یکی از عرصه‌های مهم جهاد تبیین است؛ ازسوی دیگر با توجه به شرایط جهان اسلام و مسئله اول ما که همان فلسطین و شرایط غزه است، به‌نظر می‌رسد باید از این فرصت برای بازخوانی و ترویج گفتمان مقاومت نیز بهره جست.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این‌که ۹۷ درصد شهدای دوران دفاع مقدس مسجدی بودند، بیان داشت: اکنون نیز که در معرکه جهاد تبیین قرار داریم، انتظار می‌رود شبکه امامان محله، کنشگران مسجدی و شبکه بانوان مسجدی در این عرصه نیز به میدان بیایند و بایستند.

وی با تأکید بر این‌که رویکرد بنیاد هدایت در عملیات محله اربعینی امسال جهاد تبیین است، گفت: شبکه راهیاری بنیاد هدایت با حضور در بیش از ۴۲۰ شهرستان کشور، ۶۰۰ نشست نیم روزه توانمندسازی را برگزار خواهند کرد. این سلسله نشست‌ها ویژه ۸ الی ۱۰ هزار امام محله و تیم‌های آنان یعنی کنشگران مسجدی با موضوع گفتمان مقاومت و پیشرفت و فناوری محله اربعینی برگزار می‌شود.

قائم مقام بنیاد هدایت طراحی و مباحثه بر روی بوم کنشگری جهاد تبیین را از اختصاصات این نشست‌ها برشمرد و اظهار کرد: در ادامه این نشست‌ها، گروه‌های مختلف گرد هم جمع شده و براساس بوم کنشگری جهاد تبیین، عملیات‌های جهاد تبیینی طراحی و اجرا خواهند کرد.

حجت الاسلام غلامی به موضوعات پیشنهادی مطرح شده از سوی بنیاد هدایت برای طراحی این علمیات‌ها، اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین موضوعاتی که برای طراحی این عملیات‌ها در نظر گرفته‌ایم، از جمله فاجعه غزه، زن و خانواده، امید، شکست اخلاقی، سیاسی و اجتماعی تمدن غرب، روایت حماسه اربعین و روایت پیشرفت است.

کد خبر 6180462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha