۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷

به یاد شهادت حضرت رقیه انجام شد؛

برگزاری سوگواری سه‌ساله‌های حسینی در موزه ملی انقلاب

برگزاری سوگواری سه‌ساله‌های حسینی در موزه ملی انقلاب

آیین سوگواری سه ساله‌های حسینی به یاد شهادت غریبانه و مظلومانه دختر سه ساله سرور و سالار شهیدان در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین عزاداری سه ساله های حسینی صبح امروز سه شنبه ۹ مرداد مصادف با ۲۴ محرم الحرام توسط بسیج بانوان شهرداری تهران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به یاد شهادت غریبانه و مظلومانه دختر سه ساله سرور و سالار شهیدان با حضور مادران و کودکان دختر پرسنل شهرداری تهران، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم آیینی با ذکر داستان زندگی آن حضرت و رخدادهای واقعه کربلا برحفظ ارزشهای دینی و حرکت در مسیر حق تأکید شد.

حضور پرشور مادران مومن به همراه سه ساله های خود حس و حال عجیبی را در این مراسم معنوی ایجاد کرد و عزادارن با مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) در رثای حضرت اباعبدالله الحسین و دختر دردانه اش اشک ماتم ریختند و درس زندگی و هم نوع دوستی را به فرزندان خود آموزش دادند.

ایراد سخنرانی توسط گل پور، دکلمه در مدح حضرت رقیه (س) و مصائبی که به ایشان گذشت، پخش کلیپ با مضمون از کربلا تا شام به حضرت رقیه (س) چه گذشت، مداحی و اجرای حجت الاسلام و المسلمین کوهستانی (عمو روحانی) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 6180875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha