۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۷

پرو دیپلمات‌های ونزوئلا را اخراج کرد

پرو دیپلمات‌های ونزوئلا را اخراج کرد

وزارت خارجه پرو امروز به بهانه ادعای بی‌اساس مخالفان غربگرای ونزوئلا درباره نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، دیپلمات‌های کاراکاس را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه پرو امروز سه شنبه به بهانه رد نتایج انتخابات ونزوئلا از سوی مخالفان غربگرای کاراکس، به دیپلمات‌های ونزوئلا دستور داد ظرف ۷۲ ساعت این کشور را ترک کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت امور خارجه پرو در بیانیه ای بهانه خود از این اقدام خصمانه را «تصمیمات جدی و خودسرانه امروز ونزوئلا» ادعا کرد!

پس از اینکه شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که مردم این کشور «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور کنونی این کشور را برای بار سوم و یک دوره ۶ ساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا انتخاب کردند، جریان‌های غرب‌گرا و شکست‌خورده در صندوق رأی با استناد به یک نظرسنجی مدعی تقلب در انتخابات شدند و دستور آشوب‌های خیابانی را صادر کردند و هواداران آنها به اماکن و نهادهای دولتی حمله کردند. (جزئیات بیشتر)

اکنون پایگاه خبری ژئوپلیتیکال اکونومی در گزارشی فاش کرد که «نظرسنجی بعد از انتخابات که ادعا پیروزی جریان‌های مخالف را دارد، از طرف موسسه‌ای طراحی شده که ارتباط نزدیکی با دولت ایالات متحده و سازمان سیا دارد و برای تبلیغات رسانه‌ای دولت این کشور فعالیت می‌کند.»

بنابر این گزارش، این موسسه که تحت عنون «ادیسون ریسرج» فعالیت می‌کند پیش از این نیز در ناآرامی‌های اوکراین، گرجستان و عراق نیز فعالیت داشته است.

کد خبر 6181000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • .... IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      0 0
      بی اساس؟؟ طرف ۱۱ سال مثلا رئیس جمهور کل کشور نابوده شده بیشتر مردم غذا برای خوردن ندارند بعد دوباره بیان به همچین موجودی رای بدن؟؟ مثل اینکه انقلابی های فرانسه بعد از اینکه پادشاهی رو با کلی کشته نابود کردند بگویند مردم گفتند ما پادشاهی میخواهیم