۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳

عبدلیان پور:

تغییر منابع آزمون وکالت متناسب با نیاز علمی و حقوقی کشور است

تغییر منابع آزمون وکالت متناسب با نیاز علمی و حقوقی کشور است

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: تغییر منابع آزمون وکالت متناسب با نیاز علمی و حقوقی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عبدلیان پور، تغییر منابع آزمون وکالت را موجب رشد جامعه حقوقی کشور دانست و افزود: بازبینی منابع آزمون وکالت ضرورتی بود که بنا بر درخواست داوطلبان و با همکاری خبرگان دانشگاهی و حوزوی، صاحب نظران، قضات برجسته و وکلای توانمند صورت گرفت.

وی ادامه داد: علم حقوق به عنوان یکی از علوم پایه و شاخه وکالت به عنوان یکی از کاربردی‌ترین نیازهای جامعه همواره نیازمند به روزرسانی است؛ چراکه نیازهای مردم با توجه به ظهور برخی مسائل جدید احتیاج به رویه‌ها و دانش به روزرسانی شده دارد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مورد سرفصل‌های جدید منابع آزمون گفت: این بازبینی منابع زمینه استفاده از مباحث اصولی و کاربردی را در رشته وکالت فراهم خواهد کرد و سرفصل‌های جدید زمینه ارتقای آگاهی و توانمندی وکلای ما ارتقا می‌بخشد.

عبدلیان پور افزود: ما امروز در دوره «توسعه و تعالی» مرکز هستیم و می‌بایست در جمیع ابعاد کیفیت آموزشی خود را بالا ببریم چرا که وکلای ما باید مدافعان حق و حقوق مردم باشند. در صورتی که علم آنها مطابق با نیاز جامعه به روز رسانی نشود قطعاً نمی‌توانند در حل مشکلات مردم اقدام مؤثری انجام دهند.

وی گفت: ما نگاه ویژه‌ای در بحث آموزش و نقش آن در تحقق سند تحول قضائی داریم. بر همین اساس با رصد و پایش مسائل علمی و نیازهای جامعه و با بهره‌گیری از اساتید توانمند در حوزه‌های مختلف زمینه به روزرسانی آموزشی را فراهم می‌سازیم.

کد خبر 6181578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha