۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷

امانی در نشست خبری:

مسوولین ایران پیگیر ترور شهید« اسماعیل هنیه» هستند

مسوولین ایران پیگیر ترور شهید« اسماعیل هنیه» هستند

سفیر ایران در لبنان گفت: پیگیر مسائل مربوط به ترور هنیه خواهیم بود، ۹ ساعت از این ترور می‌گذرد و مسوولین ایران در حال بررسی آن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان، در نشست خبری در بیروت، اظهار داشت: در پی جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی این بار هم جنایت دیگری را در لبنان شاهد بودیم؛ مثل همیشه رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول این جنایت‌ها است.

وی ادامه داد: از برادران و خواهران رسانه‌ای می‌خواهم درباره این موضوع اهتمام داشته باشند. این جنایت در سرزمین لبنان توسط کسانی انجام شده که از بروز دادن آن استنکاف می‌کنند.

سفیر ایران در لبنان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، گفت: انتخابات در ایران به خوبی و مطابق قانون اساسی برگزار شد. در واقع رییس جمهور ما کار رسمی خود را از دو روز گذشته آغاز کرده است. مردم ایران توانستند با آرای شفاف در این انتخابات شفاف رییس جمهور خود را انتخاب کنند.

امانی تصریح کرد: تعداد زیادی از رهبران و مسوولین کشورهای مختلف از جمله رهبران مقاومت در مراسم تحلیف شرکت کردند. متاسفانه شاهد این بودیم که یکی از این مهمان‌ها را ساعت ۲ نیمه شب در محل اقامت خود مورد هدف قرار داده‌اند و شما درباره شخصیت والای اسماعیل هنیه آگاهی دارید.

وی گفت: پیگیر مسائل مربوط به ترور شهید هنیه خواهیم بود. ۹ ساعت از این ترور می‌گذرد و مسوولین ایران در حال بررسی آن هستند. رهبر انقلاب هم پیامی را در این باره صادر کردند.

امانی افزود: به نظر می‌رسد پزشکیان پیام‌های خاص خود را در مورد سیاست خارجی در دیدارهای خود شفاف کرده‌اند. سیاست خارجی ایران به طور کلی تغییری نخواهد داشت چرا که منطبق بر قانون اساسی است اما ممکن است در سلیقه‌ها متفاوت باشد.

وی درباره موضع ایران در ترور هنیه، عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان کمی از این ترور می‌گذرد، این موضوع نیازمند روشن شدن برخی زوایا است. به شکل کلی می‌توان گفت همان نتیجه‌ای که رژیم صهیونیستی از ترور شهید شیخ احمد یاسین و شهید فتحی شقاقی و ترورهای گذشته گرفت، از این ترور هم همان نتیجه را خواهد گرفت.

امانی در ادامه با طرح این سوال که آیا با انجام این ترورها نقش حماس کاهش پیدا کرد یا افزایش یافت، گفت: آیا قدرت ایران و نفوذ جمهوری اسلامی ایران بعد از ترور شهید سلیمانی کاهش یافت یا افزایش؟ با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران که کار رژیم صهیونیستی بود ایا توان هسته‌ای ایران کاهش پیدا کرد!؟

سفیر ایران در لبنان تصریح کرد: از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه پس از ۷ اکتبر، شاهد پیام‌های بسیاری از سوی کشورهای غربی و پیام‌های غیر مستقیم از سوی آمریکایی‌ها بودیم. همه اینها بخصوص آمریکایی‌ها یک پیام داشتند و آن اینکه مانع گسترش جنگ شویم.

وی گفت: در قضیه مجدل الشمس هم امریکایی‌ها پیام‌هایی را به مسوولین لبنانی با همین مضمون ارسال کرده‌اند مبنی بر اینکه پاسخ طرف‌هایی که از آنها افرادی به شهادت رسیده‌اند، پاسخی محدود باشد.

امانی با تاکید بر اینکه فکرم می‌کنیم این رفتار امریکا منافقانه است، عنوان کرد: از لحاظ عملی اعتقاد داریم رژیم صهیونیستی در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد اینکه دست به چنین ترورهایی می‌زند نشان می‌دهد کار دیگری جز این نمی‌تواند انجام دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران به ترور هنیه پاسخ خواهد داد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ساعت محدودی از ترور هنیه می‌گذرد پاسخ مشخصی نمی‌توانم بدهم. قطعاً مسوولین نظامی ما درباره این موضوع صحبت خواهند کرد.

سفیر ایران در لبنان با بیان اینکه هیچگاه جنایت رژیم صهیونیستی علیه ایران بدون پاسخ نمانده است، بیان کرد: ما عملیات وعده صادق را شاهد بودیم و ایران نشان داد که در این عملیات هم می‌تواند تصمیم بگیرد، اجرا کند و به موفقیت برسد. در حال حاضر همین عوامل سه گانه به مراتب قوی‌تر و صورت بالقوه در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. بهتر است در این‌باره کمی صبر کنیم تا جزییات بیشتری از حادثه و چگونگی پاسخ ایران مشخص شود.

امانی افزود: در سفر نتانیاهو با امریکا، درباره این هدف قرار دادن‌ها هماهنگ کرده است. امریکایی‌ها در این جنایت‌ها معمولاً صهیونیست‌ها را هدایت و پشتیبانی می‌کنند.آمریکایی‌ها تا به حال چراغ سبزی به صهیونیست‌ها نشان نداده‌اند که آنها را حمایت می‌کنند. اگر این موضوع مشخص شود که آنها در این عملیات با نتانیاهو هماهنگ بوده‌اند و به این تصمیم رسیده‌اند، این علامت خطرناکی برای منطقه است.

وی گفت: ۴ عملیاتی که اخیراً انجام شد نشانه‌های بدی برای منطقه است. ایران هیچگاه به دنبال گسترش جنگ در منطقه نبوده است اما این نکته را باید در نظر بگیرند که ایران اجازه نخواهد داد که منطقه تحت اداره آمریکا و اسراییل باشد.

سفیر ایران در لبنان خاطر نشان کرد: تاریخ ۴۵ ساله جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد و آنها باید از این موضوع درس بگیرند.

کد خبر 6181814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha