۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

گلایه جنگلبانان گیلانی از عدم برخورد قاطع با ضاربان و قاچاقچیان

گلایه جنگلبانان گیلانی از عدم برخورد قاطع با ضاربان و قاچاقچیان

رشت- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به گلایه جنگلبانان از عدم برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب گفت: نباید با تصمیم گیری های سطحی زحمات این مجموعه در حفظ و حراست از جنگل کوچک شود.

سید مازیار رضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرب و جرح یکی از محیط بانان استان توسط قاچاقچیان چوب اظهار کرد: در روزهای اخیر قاچاقچیان چوب با اره برقی به محیط بان منابع طبیعی حمله ور شده و وی را مجروح کردند.

وی با اشاره به اینکه حال محیط بان منابع طبیعی خوب است، افزود: بیژن غم پرور محیطبان گیلانی بود که قاچاقچیان چوب مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفت که البته هم اکنون حال عمومی شأن مساعد است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با ابراز گلایه از عدم برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب بیان کرد: شنیده شده ضاربان محیط بان گیلانی که با اره برقی به این حافظ منابع طبیعی حمله کردند، یک روز پس از دستگیری با قید وثیقه آزاد شدند.

رضوی با تاکید بر لزوم مجازات‌های سخت علیه قاچاقچیان چوب و ضاربان تیم جنگلبانی اضافه کرد: نباید با تصمیم گیری های سطحی زحمات تیم حفاظت و مجموعه جنگلبانی استان را در حفظ و حراست از جنگل‌ها کوچک شمرد.

وی با بیان اینکه عدم تحمیل مجازات‌های سنگین قاچاقچیان چوب را گستاخ‌تر می‌کند، افزود: سبک شماری جرم قاچاق چوب و حمله به محیط بانان از سوی مجموعه قضائی ضمن گستاخ سازی باند قاچاق چوب، روحیه و انگیزه محیط بانان را کاهش می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با تاکید بر لزوم نگاه حمایتی دستگاه قضا از مجموعه جنگلبانان و محیط بانان بیان کرد: حمایت قضائی و قانونی از جنگل بانان و محیط بانان و همچنین برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب مورد مطالبه جدی از دستگاه قضائی است.

کد خبر 6181999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha