۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۶

رییس کل دادگستری استان بوشهر خبر داد؛

رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده آنها در استان بوشهر

رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده آنها در استان بوشهر

بوشهر- رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضائی استان بوشهر سرکشی به زندانیان و خانواده آنها و برطرف کردن مشکلاتشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز ظهر چهارشنبه در همایش کمک به آزادی زندانیان (نذر اربعین) در شهرستان دیر با محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اظهار داشت: رژیم کودک کش اسرائیل می‌خواهد با این اقدام شکست تحقیرآمیز خود در جنگ غزه جبران کند اما کشورهای محور مقاومت و ایران اسلامی انتقام سختی از آنها خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنها برای دستگاه قضائی بویژه در استان بوشهر از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضائی استان بوشهر سرکشی به زندانیان و خانواده آنها و برطرف کردن مشکلاتشان است.

مهرانگیز با اشاره به آسیب‌هایی متعدد اجتماعی که متوجه خانواده زندانیان است، ادامه داد: ثواب کمک به آزادی زندانی جرایم غیرعمد یا عمد اگر از مدرسه‌سازی بیشتر نباشد کمتر هم نیست و به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

وی با اشاره به سرکشی به خانواده ۳۵۰ زندانی از ابتدای مسوولیتش در استان بوشهر تاکنون، افزود: دادستان‌ها و قضات رویه سرکشی به خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنها را در پیش گیرند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه تا وقتی از نزدیک به خانواده زندانیان سرکشی نکنیم، نمی‌توانیم مشکلات آنها را درک کنیم، گفت: نگاه ما این است که قضات کمتر از مجازات حبس استفاده کنند و اگر فردی هم به زندان افتاد زودتر وضعیتش تعیین تکلیف شود.

وی افزود: به جز افرادی که برای امنیت جامعه مشکل ایجاد می‌کنند، باید دنبال حبس‌زدایی باشیم تا افراد به‌خاطر مهریه، مسائل مالی و چک به زندان نروند.

مهرانگیز با تقدیر از کمک‌های خیرین، خاطرنشان کرد: کمک‌های خیرین با نظارتی که انجام می‌شود در جهت آزادی زندانی، بسته‌های معیشتی و هزینه‌های درمان و لوازم ضروری زندگی خانواده‌های زندانیان هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: هر کمکی که از ناحیه خیرین به انجمن حمایت از زندانیان جنوب استان می‌شود، فقط برای آزادی زندانیان شهرستان‌های جنوبی هزینه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تقدیر از کمک‌های شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس، یادآور شد: با کمک ۲۰ میلیارد تومانی شورای راهبردی پتروشیمی‌ها ۱۲۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

کد خبر 6182177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha