۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

«پرچم مدرسه» از جنس «سیاست» نیست/ روایت فانتزی از پرچم ایران

«پرچم مدرسه» از جنس «سیاست» نیست/ روایت فانتزی از پرچم ایران

سجاد معارفی کارگردان فیلم کوتاه «پرچم مدرسه» گفت که ایده این فیلم مبتنی بر پرچم ایران بوده است.

سجاد معارفی کارگردان فیلم کوتاه «پرچم مدرسه» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم گفت: ایده اولیه این فیلم برای حسین حقیقی بود، این ایده مبتنی بر پرچم ایران بود که البته من هم دخل و تصرفاتی در آن ایجاد کردم. ما برای ساخت این فیلم به شهر قم رفتیم و آن را تولید کردیم.

وی افزود: مقوله پرچم برای همه کشورها در کنار اینکه یک بحث فرهنگی است، یک موضوع فرهنگی و هویتی هم محسوب می‌شود. پس باید بحث هویت ملی با بچه‌هایی که در سنین پایین قرار دارند، کار و به آنها آموخته شود. «پرچم مدرسه» یک فیلم کوتاه تأثیرگذار بود چون در مدتی که تولید شد به تواتر از بسترهای مختلف پخش شد. باید هویت ملی برای آدم‌ها تعریف شود قبل از هر بحث سیاسی، پرچم یک موضوع هویت ملی است که برای ما ایرانیان مهم است از همین رهگذر ما این فیلم کوتاه را با بودجه کم ساختیم.

این کارگردان با اشاره به اینکه کاراکترهای «پرچم مدرسه» کودکان هستند، مطرح کرد: در حال حاضر بزرگترین معضل ما این فاصله‌ای است که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی بین نسل‌های گذشته و نسل جدید افتاده است و آنها نتوانسته‌اند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. نمی‌توانیم این توقع را هم از بچه‌های کم سن و سال داشته باشیم که بتوانند درباره مسائل کلان موضعی داشته باشند چون کسی با آنها درباره این موضوعات صحبت نکرده است، هویت ملی و پرچم هم جزو همین موضوعات است. پس ما باید از سنین کم حتی از دوران دبستان با آنها وارد تعامل شویم. ما هم «پرچم مدرسه» را در فضای کمدی و فانتزی ساختیم تا بتوانند با فیلم ارتباط بگیرند مثلاً در بخشی از فیلم می‌بینیم یکی از کودکان پرچمی را که کج و پاره شده و در حال افتادن است با بند کفش خود یعنی در دسترس ترین شی‌ای که دارد، ترمیم می‌کند.

معارفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: از آنجایی که این فیلم در فضای کمدی و فانتزی ساخته شده است، مسائل مطرح شده در آن گل درشت نیست و بیشتر کسانی که آن را دیده‌اند، گفته‌اند «پرچم مدرسه» یک فیلم کوتاه با مزه شوخ‌طبعانه است.

وی در پایان با اشاره به دیده شدن این فیلم در بستر آپارات گفت: این سامانه تأثیر زیادی در دیده شدن آثار دارد چون موتور جستجوی قوی ای دارد و هر کسی هر چیزی را سرچ کند جزو اولین سامانه‌هایی است که پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. خودم هم خیلی وقت‌ها موضوعات را در آنجا جستجو می‌کنم، این سامانه چند پله از سایت‌های دیگر که این فیلم‌ها را بارگذاری می‌کنند، بالاتر است. همین فیلم در خیلی از سایت‌ها بارگذاری شد اما در آپارات بهتر دیده شد. من البته پیشتر تیزری با عنوان «پیش‌کش» برای دوران کرونا ساخته بودم که بازدید آن در این سامانه خیلی خوب بود.

کد خبر 6182198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha