خبرنگار شبکه فلسطین‌الیوم در گفت‌وگو با مهر؛

دستاوردهای «اسماعیل هنیه» با شهادت وی از بین نمی‌رود

دستاوردهای «اسماعیل هنیه» با شهادت وی از بین نمی‌رود

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم در ایران گفت: علت اقدام به ترور شهید هنیه توسط صهیونیست ها دستاوردهای او بود اما واقعیت این است که دستاوردهای اسماعیل هنیه با شهادت وی از بین نمی رود.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی بامداد امروز در اقدامی بزدلانه و تروریستی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در تهران ترور کرد. اقدامی در هنگام حضور هنیه در یک کشور خارجی به عنوان میهمان رخ داد که نقض آشکار قوانین بین المللی محسوب می‌شود.

در همین رابطه، خبرنگار مهر با «مازِن السریع» خبرنگار شبکه فلسطین الیوم در ایران گفت و گو کرده است. مشروح این گفت و گو را در اینا می‌خوانید:

پس از ترور هنیه در تهران از سوی رژیم صهیونیستی، چه اتفاقاتی در فلسطین رخ داد؟

با اعلام خبر شهادت اسماعیل هنیه از مساجد فلسطین، مردم در شهرهای مختلف از جمله نابلس در کرانه باختری به اعتصاب عمومی و برپایی راهپیمایی و تجمعات گسترده دست زدند.

مردم غزه مقابل خانه شهید هنیه که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی ویران شده بود تجمع کرده و عکس وی را بالا بردند. این در حالی است که بیش از ۶۰ نفر از اعضای خاندان ایشان از جمله پسرها و نوه‌هایش در جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و قتل عام در این منطقه به شهادت رسیده بودند.

به نظر شما علت اصلی اقدام بزدلانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه چه بوده است؟

ارتش رژیم اشغالگر قدس بعد از مواجه با شکست‌های پی در پی در غزه به دنبال یک پیروزی تصنعی بود، به همین دلیل دست به ترور رهبر مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس زد تا برای خود دستاوردسازی کند اما باید بداند که با این اقدام ننگ جنایتی دیگر را پذیرفته که در تاریخ ثبت خواهد شد.

نتانیاهو نخست وزیر این رژیم جعلی قبل از رسیدن به توافق آتش بس که مذاکرات آن در حال انجام بود، این کار را کرد. نتانیاهو در روزهای اخیر همانند دورهای اخیر مذاکرات، شرط‌های جدید و تغییراتی در متن مذاکره ایجاد می‌کرد که به نتیجه نرسد. با این جنایت رژیم صهیونیستی، مقاومت بیشتری از سوی همه جبهه‌های مقاومت شکل خواهد گرفت.

دستاوردهای «اسماعیل هنیه» با شهادت وی از بین نمی‌رود

به اعتقاد شما واکنش محور مقاومت در قبال این اقدام تروریستی و بزدلانه چه خواهد بود و آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند خیال بافی های خودش را در زمینه تضعیف محور مقاومت محقق سازد؟

در ساعات اخیر بیانیه‌های متعددی بعد از اعلام خبر شهادت اسماعیل هنیه از سوی مسئولان و سران کشورهای مقاومت صادر شده است که مهمترین آنها موضع جمهوری اسلامی ایران بوده که تاکید کرده قرار است رژیم صهیونیستی پاسخی سخت را دریافت کند.

جنایت‌های ارتش رژیم اشغالگر قدس هیچ تأثیر و خللی در هماهنگی کل جبهه مقاومت و روحیه این جبهه ایجاد نخواهد کرد. از شروع مقاومت شاهد ترور فرماندهان زیادی از مقاومت بوده ایم. در ۹ ماه گذشته یعنی از ۷ اکتبر، آغاز عملیات طوفان الاقصی به بعد شاهد به شهادت رسیدن تعداد زیادی از فرماندهان مقاومت در کل جبهه مقاومت از جمله عراق، یمن، لبنان، سوریه و فلسطین بوده ایم.

درباره زوایای شخصیتی شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی فقید جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس چه می‌دانید؟

اسماعیل هنیه شخصیت محبوب و ملی فلسطینی‌ها بود. شهید هنیه در دل مردم فلسطین و کشورهای منطقه جا داشت و دارد. بلافاصله بعد از شهادت ایشان جنبش‌های مقاومت اعلام همبستگی و همدردی با جنبش حماس کردند. شهید هنیه سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ رئیس دولت وقت بود، آن زمان هم محبوب بود. ابوالعبد اسماعیل هنیه مسیری طولانی در مقاومت و مقابله با اشغالگران را پیموده بود؛ همه مردم فلسطین و منطقه شاهد مجاهدت‌های او بودند.

شنیدن خبر شهادت اسماعیل هنیه بسیار تلخ و ناگوار بود، پسر این شهید بزرگوار گفت آرزوی پدرم شهادت بود، وی همیشه می‌گفت احساس می‌کنم شهید می‌شوم و اکنون به آرزویش رسید.

این رخداد بار نخست نبود که اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی مورد ترور قرار گرفت. این چهارمین باری بود که ایشان ترور شد. دفعات قبلی ترور ناکام بود و این‌بار منجر به شهادتش شد. علت اقدام به ترور شهید هنیه توسط صهیونیست‌ها دستاوردهای او بود اما دستاوردهای شهید هنیه با شهید شدنش از بین نمی‌رود.

کد خبر 6182250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      غرب و صهیونیست اغلب با ترور کردن افراد شخصیت ها شخصی دیگر را همسو برای اهداف با خود انتخاب می کنند . مقاومت باید حواسش باشه که چه کسی جانشین این شهید بزرگوارخواهد شد .
    • محمدحسین IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      0 0
      زنده باد جبههٔ مقاومت. ✌🌱🇵🇸