۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۱

آلمان سفیر چین را احضار کرد

آلمان سفیر چین را احضار کرد

وزارت امور خارجه آلمان امروز به بهانه وقوع یک «حمله سایبری»، سفیر چین در برلین را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان امروز چهارشنبه چین را متهم کرد که در سال ۲۰۲۱ پشت حمله سایبری به آژانس نقشه برداری فدرال با اهداف جاسوسی بوده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت امور خارجه آلمان به این بهانه امروز سفیر پکن در برلین را به منظور طرح شکایت به وزارت خارجه این کشور احضار کرد.

«نانسی فایسر» (Nancy Faeser) وزیر کشور آلمان در این ارتباط با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد: ما از چین می‌ خواهیم که از چنین حملات سایبری خودداری کرده و از وقوع آن جلوگیری کند.

بر اساس اعلام خبرگزاری دویچه وله، وزارت امور خارجه آلمان سفیر چین را در پی یک حمله سایبری احضار کرد. ادعا می‌ شود که این حمله در سال ۲۰۲۱ به «اداره نقشه‌ برداری آلمان» انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با ادعای این که عاملانی از طرف چین مسئول این حمله سایبری هستند، بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی این کشور را به «جاسوسی» متهم کرد.

وزارت خارجه آلمان همچنین ضمن ادعای این که در اواخر دهه ۱۹۸۰ نیز اقدام‌ های مشابهی از سوی چین صورت گرفته بود، به شدت این گونه حملات را محکوم کرد و از این کشور خواست تا از این گونه «اقدامات خرابکارانه» خودداری کند.

کد خبر 6182487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha