۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۴

در قالب یک یادداشت مطرح شد؛

این شهیدان نام‌شان تا جاودان پاینده است/ ما را از شهادت نترسانید

این شهیدان نام‌شان تا جاودان پاینده است/ ما را از شهادت نترسانید

نصرالله قادری نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر معتقد است نام شهدای مقاومت از جمله شهید اسماعیل هنیه تا جاودان پاینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله قادری نمایشنامه‌نویس، مدرس، پژوهشگر و کارگردان تئاتر به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه طی یادداشتی که در اختیار گروه هنر خبرگزاری مهر قرار داد، نسبت به ترور این شهید مقاومت توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

در این یادداشت چنین آمده است:

«به نام خداوند قلم زیبایی و عشق

این شهیدان نامشان تاجاودان پاینده است.

ما هابیلیان مظلوم تاریخ، از همان بدایت هبوط روی زمین، که به «مکر شیطان» به دست «قابیل» در میقات به میعادی که بسته بودیم؛ در خون خود غوطه ور شدیم به وعده حق بر پیروزی مستضعفان بر مستکبران ایمان داشتیم، داریم و خواهیم داشت.

شهادت میراث ما است. این میراث موسوی است و رمز عیسوی است و حرقت آدم است و خلت خلیل است و بکای یعقوب است و درد اسحاق است و الحان داود است و آشنایی نوح است و گریختن یونس است و عصمت یوسف است و بلای ایوب است و مداومت یحیاست و خوف زکریاست و شوق شعیب است و مکاشفت و مشاهدت حبیب است احمد محمد مصطفی (ص) و شهادت «شبیر» اولاد علی (ع) است در نینوا تا امروز؛ و فردا که موعود بیاید. ما وارث تمکین اسماعیل هستیم. به سرخی شهادتمان در چشم خورشید جهان خفته را بیدار می‌کنیم و در گیتی نامیرا می‌شویم.

ما را از شهادت نترسانید. شهادت آرزوی ماست. هابیل و یحیی و عیسی و مولای عدالت و شهید نینوا و اسماعیل ابراهیم بی‌مرگ و مانا هستند. که ما به چرخه تولد، مرگ، تولد ایمان داریم. و به هر خونی که به ظلم فرو می‌ریزید خوابتان آشفته‌تر می‌شود، آرامشتان فرومی‌ریزد و به نابودی نزدیک‌تر می‌شوید. شهیدان ما می‌مانند، در زمین، در زمان، در کلمه؛ که خدا بود و در ادبیات مقاومت گیتی.و درس ایستادگی به مظلومان جهان می‌دهند. «اسماعیل» ما نماد مقاومت در برابر استکبار و شیطان و صهیون بود

«امید» گفته است:

«این شهیدان نامشان تا جاودان پاینده است

زیرها بس گر ز بر گردد، ز برها زیرها

خیره سازد چشم گردون را فروغ فخرشان

می‌گذارد بر زمین زنده هم تأثیرها.»

«شهید» قلب تاریخ است. ما آموخته ایم، کاشی شیطان آن را ادراک کند.

والسلام.»

کد خبر 6182719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha