۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸

در آستانه اربعین حسینی صورت گرفت؛

دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق با تولیت آستان عبدالعظیم(ع)

دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق با تولیت آستان عبدالعظیم(ع)

در دیدار حجت‌الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با رایزن فرهنگی عراق ضمن خیر مقدم، به لزوم ارتقاء و افزایش سطح همکاری‌های میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی سفارت عراق در تهران، ضمن زیارت بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام و قرائت فاتحه در کنار مزار شهدای خدمت شهید حسین امیر عبداللهیان و شهید سید مهدی موسوی و همچنین شهیدان سید مهدی جلادتی و وحید زمانی‌نیا با تولیت این آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق با تولیت آستان عبدالعظیم(ع)

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ضمن خیر مقدم، به لزوم ارتقا و افزایش سطح همکاری‌های میان دو کشور تأکید کرد.

وی با توجه به مسئولیت و تجارب گذشته خود به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ظرفیت‌های آستان مقدس را متنوع و مهم دانسته و در سطوح مختلف علمی و فرهنگی برای همکاری و تعامل هرچه بیشتر کشور عراق اعلام آمادگی کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این بارگاه ملکوتی از جمله مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، کتابخانه مرکزی آستان مقدس و نسخ خطی موجود، بر بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف پژوهشی و آموزشی ویژه دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان در کشور عراق با برگزاری اجلاسیه های سالیانه و همکاری و تعامل هرچه بیشتر در زمینه پژوهش و مبادله کتب تخصصی در حوزه قرآن و حدیث و بررسی و احیا آثار تاریخی و نسخ خطی تأکید کرد.

در ابتدای این دیدار یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی سفارت عراق در تهران با اشاره به فعالیت‌های اخیر در زمینه مباحث علمی و فناوری که بسترساز گسترش روابط با ایران بوده است بر نقش روابط اجتماعی و فرهنگی در تداوم روابط فی‌مابین با توجه به ظرفیت‌های آستان مقدس تأکید کرد.

در پایان این دیدار پرچم متبرک گنبد مطهر حرم امام حسین (ع) از سوی رایزن فرهنگی کشور عراق به تولیت آستان مقدس اهدا شد.

کد خبر 6183083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha