۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۲

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خبرداد؛

پرداخت ۵ میلیارد تومان به مراکز جامع سلامت زنجان

پرداخت ۵ میلیارد تومان به مراکز جامع سلامت زنجان

زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در حال حاضر ۵ میلیارد تومان برای خدمات سطح یک به مراکز جامع سلامت استان پرداخت شده است.

سعید کرمی روز پنج شنبه با حضور در خبرگزاری مهر دفتر استان زنجانُ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تقویت سیاست‌های توسعه پوشش بیمه‌ای بیش از ۸۰ درصد بیمه شدگان حق سرانه پرداخت نمی‌کنند که ۵ دهک اول درآمدی را شامل می‌شود و به دنبال اطلاع‌رسانی و افزایش خدمت‌رسانی هستیم.

وی ادامه داد: این پنج دهک شامل صندوق بیمه روستاییان، مددجویان کمیته امداد و مددجویان بهزیستی است.

کرمی با بیان اینکه ورود بیمه‌ها به موضوع پیشگیری اغلب در کشورهای توسعه‌یافته نمود دارد، عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت نیز رویکردهایی در خصوص پیشگیری اتخاذ کرده و اطلاع‌رسانی موجب افرایش پوشش بیمه همگانی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه پوشش حداکثری بیمه سلامت رویکرد این سازمان در ابتدای تأسیس بود، یادآور شد: نظام ارجاع روستایی از سال ۸۴ تبدیل به دفترچه‌های روستایی شد، پس از آن عنوان سلامت به میان آمد و تعاملات با وزارت بهداشت توسعه یافت.

وی در مورد فعالیت‌های نظام ارجاع تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵ میلیارد تومان ماهانه بابت خدمات سطح یک که مجری آن معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی است، در قالب خدمات ۱۲۶ پزشک، ۳۴ دندانپزشک، ۱۰۰ ماما به ۸۴ مرکز جامع بهداشت پرداخت شده است.

کرمی تعداد بیمه‌شدگان این سازمان را در استان زنجان را بیش از ۶۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: صندوق روستاییان ۶۰ درصد، صندوق بیمه سلامت همگانی ۲۳ درصد، صندوق کارکنان دولت ۱۱ درصد و سایر اقشار ۵ درصد بیمه شدگان را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، ادامه داد: با ۵۴۰ مرکز عقد قرارداد شده است؛ ضمن اینکه عقد قرارداد غیرحضوری سهولت بیشتری فراهم کرده و پیگیری از معاونت درمان نظام پزشکی انجام شده تا پزشکانی که قرارداد ندارند وارد عقد قرارداد شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان این است که فرد بیمه نشده در استان و کشور نماند، خاطرنشان کرد: ۵ دهک اول را رایگان تحت پوشش قرار می‌دهیم و دهک ۶ از تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند و این مبالغ تقسیط نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های بیمارستانی بخش دولتی و ۷۰ درصد بخش غیردولتی از طریق بیمه سلامت پرداخت می‌شود، افزود: از اتفاقات مهم سال ۱۴۰۳ تداوم تمدید اعتبار بیمه روستاییان برای یک سال دیگر است که جمعیت بیش از ۳۶۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6183221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha