۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۱

استاندار همدان خبر داد؛

عشایر همدان ۲۰ درصد گوشت قرمز استان را تأمین می‌کنند

عشایر همدان ۲۰ درصد گوشت قرمز استان را تأمین می‌کنند

همدان-استاندار همدان گفت: عشایر استان همدان با جمعیت ۱۴ هزار نفری در ۱۰۰ هکتار زمین، ۲۰ درصد گوشت قرمز را تأمین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در همایش تجلیل از دامداران عشایر استان همدان، گفت: عشایر با کمترین توقع بیشترین فایده را برای کشور دارند و پرتلاش و خداجو بوده و در مسیر تأمین امنیت غذایی اهتمام دارند.

وی افزود: عشایر استان همدان با جمعیت ۱۴ هزار نفری در ۱۰۰ هکتار زمین، ۲۰ درصد گوشت قرمز را تأمین می‌کنند.

قاسمی‌فرزاد گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس عشایر قهرمان با حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل با هدیه شهدای بسیار، از کیان کشور دفاع کردند.

وی ادامه داد: در دولت مردمی خدماتی مانند اختصاص یک‌هزار و ۲۵۰ تن آرد یارانه‌ای، ۱۲ هزار تن نهاده‌های دامی، ۱۹۸ هزار لیتر سوخت و ۳۷ هزار مترمکعب آب شرب بهداشتی به عشایر استان همدان، ارائه شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه جلسات امور عشایر استان به صورت منظم برگزار و مشکلات بررسی و رفع مشکل می‌شود افزود: مشکل اسکان عشایر در قرق بهار در دولت مردمی بررسی و رفع شد.

وی اضافه کرد: دو تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران منعقد شد که در مرحله اول آبرسانی به ۱۶۰ روستا که تقریباً تکمیل شده و مرحله دوم ۲۰۰ روستا با پیشرفت نزدیک به ۱۰ درصدی درحال اجراست.

قاسمی‌فرزاد گفت: پروژه‌های راه روستایی، آبخیزداری، مسکن روستایی، مدرسه‌سازی برای محرومین و روستاها و اشتغال‌زایی توسط قرارگاه سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران به خوبی در استان همدان در حال پیگیری است.

کد خبر 6183317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha