۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۷

حجت الاسلام پناهیان:

تشییع شهید «اسماعیل هنیه» در تهران غوغا به پا کرد

تشییع شهید «اسماعیل هنیه» در تهران غوغا به پا کرد

قم- سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: شهید اسماعیل هنیه مرد بزرگی بود و عظمت و نورانیت او غیر قابل وصف است و تشییع این شهید در تهران غوغا به پا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهید اسماعیل هنیه در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از باورهای دشوار، باور به وجود خدا و معاد نیست، بلکه باور به دشمن است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: انسان به طور طبیعی به راحت طلبی علاقه دارد و می‌خواهد آسوده زندگی کنند و سعی دارد تا باور نکند که دشمن دارد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مساله عدم باور به دشمن داشتن نیاز به عقلانیت و فهم عمیق دارد، بنابراین از اختلالات تعلیم و تربیت انسان است.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: این باور، عینی و پیچیده است، زیرا دشمنان ما همچون ابلیس سعی می‌کنند تا دشمنی خود را پنهان کنند و اگر انسان‌های بسیاری را نظر سنجی کنید، آنها دشمنی‌ها را تصادفی می‌دانند حتی اگر پذیرش آن برایشان سخت باشد.

وی عنوان کرد: در تعلیم و تربیت قرآنی به مساله باور نداشتن انسان‌ها به وجود دشمن توجه شده است و در بسیاری از آیات قرآن آمده است که شیطان دشمن شما است و آن را دشمن بگیرید.

سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: این روانشناسی خدا است که وقتی به ما می‌گوید که شیطان را دشمن بگیرید، یعنی انسان‌ها معمولاً آن را دشمن نمی‌گیرند و اگر اینچنین نبود، مخالف حکمت بود.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در سوره نسا آمده است که کافران با شما دشمنی حقیقی و آشکار دارند، یعنی اینکه آنان دشمن شما انسان‌ها هستند ولی شما مراقبت نمی‌کنید.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه باید نسبت به دشمن حساس باشیم، گفت: دشمنان در طول این چهل و اندی سال علیه انقلاب اسلامی بسیار قلم فرسایی کرده‌اند و از اهم آنان این بوده که ما دچار توهم توطئه هستیم.

وی ادامه داد: توهم توطئه به این معناست که دشمنان همانطور که دشمنی‌شان را پنهان می‌کنند، سعی دارند تا به ما القا کنند که با ما دوست هستند و ما دچار توهم شده‌ایم که قصد توطئه برای ما دارند.

سخنران حرم بانوی کرامت اذعان کرد: در یکی از آیات قرآن آمده است که کافران نسبت به مومنان حسادت می‌کنند و این حسادت یعنی پای منفعت در میان نیست ضمن اینکه استکبار جهانی قصد نابودی ما را دارد می‌کند، پس باید دشمن را باور کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: آمریکا، اسراییل و مستکبران جهانی بیشترین قدرت پوشالی، فناوری‌ها و قدرت‌های نظامی جهان را در اختیار دارند، ولی دست از فرهنگ سازی مردم خودشان بر نمی‌دارند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: نتانیاهو رسماً گفته است که روزهای سختی را در پیش داریم و او می‌گوید که مردم خود را برای جنگ آماده کردیم ولی ما این موضوع را فراموش کرده‌ایم.

وی ابراز کرد: خداوند برای اینکه انسان‌ها، دشمن را باور کنند به خودش قسم خورده است و گفته که عذاب خلد و جاودانه‌ای در انتظار ظالمان و دشمنان است.

سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: از قرآن و فرهنگ سیاسی آن نباید فاصله بگیریم و باید موضوع دشمن را بطور عمیق باور کنیم، چراکه آنها خبیث هستند، اگر آن را باور کردیم، انقلابی خواهیم شد و این اراده جهان را تکان خواهد داد.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: یکی از علائم نصرت الهی برای جامعه این است که خداوند در این چهل و چند سال انقلاب با آشکار کردن جنایات خبیثان عالم نمی‌گذارد تا دشمن باوری در کشور از بین برود و خباثت و رذالت آنان را به رخ ما می‌کشد.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: شهید اسماعیل هنیه مرد بزرگی بود و عظمت و نورانیت او غیر قابل وصف است و تشییع این شهید در تهران غوغا به پا کرد و این را بدانید که خون او چه‌ها خواهد کرد.

کد خبر 6183459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha