۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۹

استاندار آذربایجان‌غربی:

شرایط برای اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین فراهم شد

شرایط برای اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین فراهم شد

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: هم اکنون شرایط برای اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان که در پایانه مرزی تمرچین برگزار شد، با تاکید بر اجرای کامل مصوبات ستاد اربعین استان، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان اهتمام ویژه‌ای به اجرای مصوبات داشته باشند تا زمینه مناسب برای اعزام زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین فراهم شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی، افزود: در دو سال گذشته اقدامات مهمی در جهت اعزام زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین صورت گرفته تا عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بتوانند از مسیر تمرچین به کربلای معلی مشرف شوند.

پیش بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در کنار وظیفه سازمانی خود، با عشق و ارادت قلبی به امام حسین علیه السلام، کارها را با سرعت بیشتری پیش ببرند، خاطرنشان کرد: زائرین اربعین حسینی با سهولت بیشتری از مرز تمرچین به عتبات عالیات مشرف شده و مردم استان میزبان خوب و شایسته ای برای زائران خواهند بود.

استاندار آذربایجان‌غربی بر پیش بینی تدابیر حداکثری جهت اسکان، تغذیه و تردد زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین نیز اشاره کرده و افزود: امسال پیش‌بینی‌های لازم برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین انجام شده و باید امکانات لازم برای این تعداد از زائرین اربعین حسینی تدارک دیده شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به ویژگی‌های مرز تمرچین برای تردد زائرین اربعین حسینی چون آب و هوای مناسب، اختلاف دما نسبت به سایر مرزها و نزدیکی برای زائران استان‌های همجوار، اضافه کرد: صدا و سیمای استان با تولید برنامه‌های مناسب و ویژه، مرز تمرچین را برای تردد زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بیش از پیش معرفی کند.

تأمین امنیت زائران اربعین حسینی در تردد از راه‌های ارتباطی تمرچین پیرانشهر

وی در ادامه تأمین امنیت زائرین اربعین حسینی در تردد از راه‌های ارتباطی را از جمله اولویت‌های استان عنوان کرده و افزود: تمامی تدابیر لازم از جمله ایمن سازی راه‌های ارتباطی استان برای تردد زائرین حضرت اباعبدالله الحسین و همچنین حضور پلیس راه در راستای تأمین ایمنی زائرین در تردد از مسیرهای ارتباطی اندیشیده شود.

استاندار آذربایجان غربی تأمین امکانات لازم در راستای ارتباطات، پوشش اینترنتی و آنتن دهی تلفن همراه و همچنین امکانات مورد نیاز در حوزه درمان و تأمین داروهای مورد نیاز زائرین اربعین حسینی در مسیرهای تردد را ضروری دانست.

پایانه مرزی تمرچین امسال برای سومین بار به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران اربعین حسینی به سرزمین عشق کربلای معلی فعالیت می‌کند، نزدیکی مرز تمرچین به کربلا معلی و آب هوای بسیار مطلوب این مسیر در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی، باعث شده تا عملاً این نقطه مرزی نه تنها توسط زائرانی از شمال و شمال غرب کشور مورد استقبال قرار گیرد، بلکه مورد توجه زائرانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز واقع شده است.

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد و از سال گذشته برای اولین‌بار امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات‌عالیات فراهم شده است.

معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از روند آماده سازی زیر ساخت‌های تردد زائرین اربعین حسینی در مسیر ارومیه تا مرز تمرچین محورهای ارتباطی ارومیه _ نقده، نقده _ پیرانشهر، زائر سرای شهرستان نقده، کارگاه تولید نیوجرسی برای ایمن سازی محورهای تردد بازدید کرد.

کد خبر 6183496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha