۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۰:۱۰

دبیر جامعه مبلغین تهران:

اندیشه و سیره علامه بهلول باید تبیین و ترویج شود 

اندیشه و سیره علامه بهلول باید تبیین و ترویج شود 

گناباد- دبیر جامعه مبلغین تهران گفت: اندیشه و سیره علامه بهلول گنابادی که مقام معظم رهبری از او به عنوان شگفتی روزگار یاد کردند باید به درستی تبیین و ترویج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی شامگاه پنج‌شنبه در آئین نوزدهمین سالگرد ارتحال شیخ محمدتقی بهلول گنابادی که در مرقد این شگفتی روزگار برگزار شد به تبیین شخصیت او پرداخت و اظهار کرد: نگاه، تحلیل، رفتار و کردار علامه بهلول گنابادی موجب شگفتی بود.

دبیر جامعه مبلغین تهران از بهلول به عنوان ابرمرد علم و تقوا در عصر معاصر یاد و تصریح کرد: هنوز علمای خاص و خدمتگزاری مانند بهلول گنابادی وجود دارد.

وی از بصیرت به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز علامه بهلول گنابادی نام برد و افزود: ریشه اصلی بصیرت ولایت امیرالمومنان علی علیه السلام است.

ادیب یزدی با تاکید بر اینکه علم واقعی بر اثر بصیرت بر جان عالم وارد می‌شود گفت: تقوا، امانت‌داری، وفای به عهد، دلسوزی و فرق نگذاشتن بین مردم از راه‌های همراهی و هم‌سویی با مردم است.

دبیر جامعه مبلغین تهران یقین را یکی دیگر از ویژگی‌های بهلول گنابادی دانست و تاکید کرد: یقین داشتن از حرکت در مسیر حق انسان را برای مبارزه با نفس و ظلم تجهیز و آماده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استادان اخلاق و طلاب و استادان حوزه‌های علمیه باید زهد، تقوا، روش و سیره علامه بهلول گنابادی را مورد بررسی و تدریس قرار دهند.

ادیب یزدی با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه از رژیم آدم کش صهیونیستی به عنوان مأمور دفاع از آمریکا در منطقه یاد و خاطر نشان کرد: ریشه و اساس کار رژیم صهیونیستی بر مبنای آدم کشی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها نظامی است که در برابر او ایستاده است.

کد خبر 6183509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
      0 0
      ایا ورود علمای بزرگ در سیاست موجب گرفتار شدن این بزرگان در سیاست نمیشود بسیاری از اساتید کل وقت خود را به تحقیق و تدریس میگذرانندعلوم تحقیق نشده بسیار است که باید به علم روز تکامل یابد رمزگشایی شوند کما کان سر بسته مانده