۲۰ دی ۱۳۸۶، ۱۰:۱۰

عباسی تاکید کرد:

1.5 میلیون نفر در سال جاری صاحبخانه خواهند شد

1.5 میلیون نفر در سال جاری صاحبخانه خواهند شد

وزیر تعاون گفت: به منظور رفع التهاب ناشی از تهیه مسکن مهر و درمان معضلات حاکم در بخش مسکن، شرایطی فراهم شده تا 1.5 میلیون نفر از متقاضیان واجد شرایط در سالجاری از این طریق صاحبخانه شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عباسی با بیان مطلب فوق، گفت: مدل تعاونی با توجه به ترسیم جایگاه آن در قانون اساسی به عنوان یک طریق راهگشا در اقتصاد کشور تلقی شده، بر این اساس مواضع بخش تعاون موقعیت عدالت گرایانه ای را طراحی و مهندسی نموده است و علاوه بر این با توجه به تلازم روح تعاون با انگیزه اعتقادی و دینی ما، مقوله تعاون یگانه راه تحقق مطالبات واقعی آحاد مختلف مردم است.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه یقینا تعاون فرصت بهتر و مطلوبتری را برای خدمتگزاری به مردم فراهم می کند، افزود: بنا به دید گاه رئیس جمهوری شناسایی نیازهای اساسی جامعه باید توام با در بر دارندگی نفع بیشتر برای مردم باشد.

وی اجرای طرح مسکن مهر و ثبت نام اینترنتی از خیل عظیم متقاضیان مسکن را یک حرکت عظیم عنوان و تصریح کرد: در راستای تامین مسکن مورد نیاز برای یک میلیون و پانصد هزار نفر از واجدین شرایط تا پایان سال جاری و پوشش نیاز اساسی دهک های پائین جامعه، نقش آفرینی صندوق تعاون در جهت تزریق منابع اعتباری به تشکلهای تعاونی مسکن مهر دغدغه اشتغال را چاره اندیشی نموده و التهاب حاکم بر بخش مسکن را کاهش می دهد.

عباسی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به زنجیره وار بودن مولفه های اقتصادی، یقینا کاهش تورم در جامعه کاهش هزینه تولید و کسب و کار را در بر خواهد داشت، بنابراین به لحاظ علمی ایجاد بهره وری در سرمایه، کار و سایر ابعاد آن از مولفه های حقیقی در مسائل اقتصادی است.

وی افزود: راهکار تعاون ضمن ارتقا متوسط اشتغال در بنگاه های کوچک و زود بازده اقتصادی تنها مدل مطلوبی است تا ضرایب تولید و سرمایه گذاری را ضمانت نماید و تصویب لایحه اصل 44 قانون اساسی در این راستا است.

وزیر تعاون در ادامه حاکمیت انضباط مالی و اقتصادی در صندوق تعاون را ستود و این مشی را بهترین روش در اقتصاد دانست.

کد خبر 618370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha