۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸

کارشناس هواشناسی بوشهر خبر داد؛

تداوم گرما و شرجی در بوشهر/ دمای ۱۳ شهر به بالای ۴۰ درجه رسید

تداوم گرما و شرجی در بوشهر/ دمای ۱۳ شهر به بالای ۴۰ درجه رسید

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: این روزها گرمای شدید و شرجی در استان بوشهر حکم‌فرما است و دمای ۱۳ شهر به بالای ۴۰ درجه رسید.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دمای هوا در استان بوشهر همچنان از مقدار بالایی برخوردار است و در ۱۳ شهر استان دمای بالای ۴۰ درجه ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین دما در دشتستان ثبت شده است افزود: شهرهای آب‌پخش و شبانکاره روز گذشته دمای ۴۷ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

وی با اشاره به دمای ۴۶ درجه در خورموج، برازجان و اهرم بیان کرد: دمای هوا در تنگ ارم ۴۳ درجه در جم ۴۲ درجه و در شهرهای کنگان، خارگ و عسلویه ۴۱ درجه و دیلم و بهرگان ۴۰ درجه ثبت شده است.

محمدی به رطوبت بالای هوا در استان اشاره کرد و ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در بوشهر میزان شرجی و رطوبت هوا ۸۳ درصد ثبت شد و در هفت شهر ساحلی استان بوشهر بین ۷۰ تا ۸۵ درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به رطوبت ۸۵ و ۸۴ درصدی در بنادر دیر و عسلویه خاطرنشان کرد: میزان شرجی در دیلم و خارگ ۷۹ درصد، در گناوه و کنگان ۷۱ درصد و در دیگر شهرهای استان بوشهر زیر ۵۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی بوشهر با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت گفت: وزش باد خلیج‌فارس را مواج کرده که ارتفاع موج دریا به حدود سه متر رسیده است.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر گفت: سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، اختلال در فعالیت‌های دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر ایجاد کرده است.

کد خبر 6183720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha