۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه تهران:

۲۵ جمعه خشم از عملیات طوفان الاقصی تاکنون در کشور برگزار شده است

۲۵ جمعه خشم از عملیات طوفان الاقصی تاکنون در کشور برگزار شده است

تهران- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: ۲۵ جمعه خشم از زمان عملیات طوفان الاقصی در کشور برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی گفت: ۱۲ مرداد سالروز تأسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی است، که به امر حضرت امام (ره) جهت ایجاد هماهنگی در برگزاری مراسم دینی و انقلابی شکل گرفت و به فرموده مقام معظم رهبری یکی از کهن‌ترین و پر سابقه ترین نهادهای جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: این نهاد افتخار دارد با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو این شورا و فعالان مردمی توانسته نسبت به برگزاری مراسم دینی و انقلابی که از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است اهتمام ورزد.

وی با بیان اینکه بیشترین نقش را در برگزاری مراسم انقلاب، مردم مؤمن و عزیز ایران اسلامی داشته و دارند، گفت: مردم وفادار ایران اسلامی در روزهای جهانی قدس، ۱۳ آبان، ۹ دی، ۲۲ بهمن، ۱۴ و ۱۵ خرداد، ۷ تیر، ۸ و ۱۷ شهریور ماه و در برنامه‌ها و مراسم دینی مانند نیمه شعبان، دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر، دهه کرامت، هفته وحدت، اربعین حسینی، عاشورا و شیرخوارگان حسینی با حضور با شکوه و معنادار خود به میدان آمده و شور و شعور انقلابی خود را به نمایش می‌گذارند.

محمودی اضافه کرد: مردمی که در مقابله با فتنه‌های سازمان یافته توسط دشمن مانند فتنه سال ۷۸ و ۸۸ و سایر فتنه‌ها، فتنه گران را ناکام کرده و در برابر نفوذی‌های استکبار جهانی با قدرت ایستادند، مردم عزیزی که دیروز در تشییع رهبر مقاومت فلسطین، شهید اسماعیل هنیه حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

وی با اشاره به گذشت ۳۰۱ روز از عملیات طوفان الاقصی افزود: مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی در این ۳۰۱ روز در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و غزه هزاران مراسم، تجمع و راهپیمایی در سراسر کشور و حتی روستاها برگزار کرده و روزهای جمعه هر هفته در استان‌های مختلف به دفاع ملت مظلوم فلسطین تظاهرات خشم برگزار می‌کنند و در طول این ۱۰ ماه پس از عملیات طوفان الاقصی تا کنون هفت مراسم و راهپیمایی در سراسر کشور برگزار شده و در ۲۵ جمعه، مراسم جمعه‌های خشم پس از اقامه نمازهای جمعه تا کنون در استان‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار شده است.

محمودی اضافه کرد: این حجم برنامه‌های برگزار شده در ایران اسلامی در دفاع از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم جلاد و کودک کش اسرائیل در دنیا بی نظیر است.

وی با طرح این سوال که «مگر حماسه آفرینی مردم عزیز در تشییع سردار دل‌ها و سید الشهدای خدمت شهیدان سلیمانی و رئیسی فراموش خواهد شد؟» گفت: یقیناً این حضور در صحنه‌های دینی و انقلابی که خنثی کننده توطئه‌های دشمن علیه ملت بزرگ ایران بوده و خواهد بود.

سخنران پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران گفت: لازم می‌دانیم با توجه به امر مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ریاست جدید این نهاد مبنی بر مردمی کردن بزرگداشت‌ها و فعال کردن مساجد و نهادهای مردمی و به کار گیری ابتکارات و خلاقیت‌های جوانان انقلابی و طراوت بخشیدن به مراسم دینی و انقلابی عرض کنم که عرصه مراسم انقلاب نیازمند حضور فعال، مجاهدانه و خلاقانه تمامی عناصر تأثیر گذار است.

وی گفت: به لطف الهی در دوره مدیریت نماینده محترم ولی فقیه و ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حجت الاسلام موسی پور، شاهد رویکرد جدید و تحول کمی و کیفی در برنامه ریزی و اجرای مراسم و مناسبت‌ها هستیم.

این مسئول تبلیغی گفت: مسلم است که برنامه ریزی مناسب دستگاه‌های متولی و تأثیر گذار در مراسم انقلاب جهت رسیدن به این اهداف متعالی ضروری است.

محمودی گفت: این نهاد ضمن توجه به استفاده از ظرفیت جوانان در برگزاری مراسم انقلاب، برای بهره گیری از ایده‌ها و برنامه‌های خلاقانه جوانان عزیز و فعالان فضای مجازی و رسانه آماده بوده و از هر گونه مشارکت فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در برگزاری مراسم انقلاب استقبال می‌کند.

وی گفت: به نمایندگی از نماینده محترم ولی فقیه و ریاست محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ائمه محترم جمعه و ستادهای برگزاری نماز جمعه، دستگاه‌های اجرایی، قوای سه گانه و نیروهای نظامی و انتظامی تو لیت های مشاهد مشرفه و مسئولان بقاع متبرکه و زحمتکشان مساجد و مجموعه‌های مردمی و گروههای جهادی و بسیجیان عزیز نیز به خاطر همکاری صمیمانه با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم دینی و انقلابی تشکر می‌کنم.

کد خبر 6183721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha