۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۹

امام جمعه رشت:

ناتو به دنبال مهار جمهوری اسلامی ایران است

ناتو به دنبال مهار جمهوری اسلامی ایران است

رشت- امام جمعه رشت با اشاره به اهداف ناتو در ایجاد دفتر در منطقه گفت: ناتو به دنبال مهار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با قدردانی از مردم ایران و گیلان در بدرقه مرد بزرگ جهان اسلام اسماعیل هنیه اظهار کرد: مردم ایران پیکر این شهید بزرگ را با اشک بدرقه کردند و میهمان نوازی ایرانیان را به جبهه مقاومت نشان دادند.

وی با اشاره به سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار در هفته پیش رو گفت: از خبرنگاران مجموعه‌های مختلف رسانه‌ای که در راه جهاد تبیین و بیان دستاوردها و پیشرفت‌های نظام قلم می‌زنند، قدردانی کرده و این روز ارزشمند را به آنان تبریک گفته و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

امام جمعه رشت با اشاره به سخنان رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری افزود: با توجه به دغدغه فرهنگی رهبر انقلاب فرمودند به مسائل فرهنگی و اجتماعی حساسیت زیادی دارم، اما امروز از لحاظ زمانی، اولویت با مسائل اقتصادی است و تحرک اقتصادی قوی، پیگیر و حساب‌شده‌ای مورد نیاز است.

فلاحتی با تاکید بر اینکه کارهای با ارزشی در دولت قبل انجام گرفته که باید ادامه یابد و کارهای دیگری هم باید اضافه شود، تصریح کرد: اقدامات اقتصادی در مسائل کلان مانند ارزش پول ملی، تولید، سرمایه‌گذاری، بهبود محیط کسب و کار و همچنین اقدامات فوری و کوتاه‌مدت برای بهبود معیشت مردم ضروری است.

امام جمعه رشت با اشاره به وضعیت فرهنگی که دشمنان تحمیل و برخی از نادانان پذیرفته‌اند، گفت: کشور در بعضی بخش‌ها دچار بهم ریختگی فرهنگی شده و دشمن در تلاش است تا دغدغه فرهنگی برای ما ایجاد کند که کور خوانده است.

فلاحتی با بیان اینکه برای پیشرفت اقتصادی وزارت خانه‌ها و نهادهای اقتصادی باید یکپارچه عمل کنند تا اثر فعالیت اقتصادی در جامعه هویدا شود، افزود: نظام آشفته در برخی ادارات هنوز وجود داشته و این موضوع در تراز انقلاب نیست لذا نهادهای اقتصادی و اداری مسؤولیت‌ها را روی دوش اداره و دستگاه دیگری نگذارند و یکپارچه عمل کرده تا عملکرد اقتصاد در تراز انقلاب اسلامی آشکار شود.

امام جمعه رشت با اشاره به کاهش ارزش پول ملی تصریح کرد: تقویت و گسترش تولید داخلی، ارتقای کیفیت تولیدات صنعتی و غیر صنعتی، روان شدن فضای کسب و کار، کنترل نرخ تورم، کاهش کسری تراز تجاری ایران، افزایش صادرات، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حادثه روستای «مجدل شمس» لبنان که رژیم منحوس صهیونیستی با هدف ایجاد شکاف میان مقاومت در لبنان، فلسطین و سوریه آن را نشانه گرفته است، گفت: اصابت یک موشک پدافندی رژیم صهیونیستی به زمین فوتبال در شهرک دروزی نشین مجدل شمس در جولان اشغالی منجر به کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۳۵ نفر شد.

امام جمعه رشت افزود: در این روستا رژیم منحوس صهیونیستی با جنگ روانی و نسبت دادن آن به حزب الله دنبال فرافکنی است.

فلاحتی با اشاره به اهداف ناتو در ایجاد دفتر در منطقه تصریح کرد: ناتو می‌خواهد قدرت جمهوری اسلامی را مهار کند، غربی‌ها و آمریکایی‌ها چون دیگر امکان میدان داری در منطقه ندارند و از طرفی روسیه و چین دو قدرت مهم در غرب آسیا نقش آفرین هستند می‌خواهند آنها را نیز مهار کنند تا خودشان میدان داری کنند لذا می‌خواهند رژیم منحوس صهیونیستی را سرپا نگه دارند که کور خوانده‌اند و خوابتان تعبیر نمی‌شود.

وی با اشاره به مساله فروش برنج کشاورزان گیلانی در گفت: از نمایندگان دولت شهید رئیسی و آقای مخبر خواستیم که فعلاً برنج وارد نکنند تا کشاورزان برنج‌های خود را با قیمت مشخص شده بفروشند تا بیش از این آسیب نبینند.

کد خبر 6183753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha