۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۰

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد؛

۲ روز مهلت مرتعداران برای ثبت نام در سامانه مدیریت منابع طبیعی

۲ روز مهلت مرتعداران برای ثبت نام در سامانه مدیریت منابع طبیعی

بیرجند-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: باتوجه به الکترونیکی شدن صدور مجوزها مرتعداران تا ۱۵ مرداد فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه جامع مدیریت منابع طبیعی تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصرآبادی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به الکترونیکی شدن صدور مجوزها مرتع داران تا پانزدهم مرداد فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه سمطا تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۷۳ خانوار مرتع دار در استان داریم افزود: تاکنون ۱۶ هزار و۹۱۵ نفر در سامانه سمطا ثبت نام کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: مرتع داران با در دست داشتن مدارک و اطلاعات هویتی خود شامل کارت ملی، شناسنامه، شماره تماس، آدرس و کد پستی، می‌توانند به واحد امور مراتع ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها مراجعه کنند.

۷.۵ میلیون هکتار مراتع خراسان جنوبی کم تراکم و ضعیف

نصرآبادی با بیان اینکه ۶۷۷ سامان عرفی ممیزی شده در استان داریم، گفت: هرگونه خدمات الکترونیکی شامل اخذ شناسه یکتا جهت تثبیت حرفه مرتعداری، تمدید پروانه چرای دام، اصلاح سوابق ممیزی و باید از طریق سامانه سمطا (سامانه جامع مدیریت منابع طبیعی) انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۷۳ خانوار مرتع‌دار و ۲ میلیون ۶۴۴ هزار و ۹۲۴ واحد دامی مجاز در استان داریم، بیان کرد: ۲۱۳ طرح مرتعداری در استان به مساحت ۲ میلیون ۲۹۱ هزار و ۱۷ هکتار مصوب و ۱۳۲ فقره به مساحت یک میلیون ۲۳۶ هزار و ۸۲ هکتار به نمایندگان مرتع داران واگذار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مرتع در این استان وجود دارد که هفت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار کم‌تراکم و ضعیف است.

کد خبر 6184289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha