۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳

در مراسم هیئت فاطمی فرهنگ و رسانه مطرح شد؛

سکوت جهانیان گویای عادت آنان به جنایات غزه است

سکوت جهانیان گویای عادت آنان به جنایات غزه است

مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به همت هیئت فاطمی فرهنگ و رسانه و با حضور چند تن از خانواده‌های فلسطینی و شهدای ایرانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به همت هیئت فاطمی فرهنگ و رسانه و با حضور چند تن از خانواده‌های فلسطینی و تعدادی از خانواده‌های شهدای ایرانی در حسینیه امیرالمومنین (ع) برگزار شد. این مراسم در راستای سومین جلسه از سوگواری ماه محرم و صفر و در یادبود شهدای فلسطینی بود.

شهادت اسماعیل هنیه داغ شهادت حاج قاسم را زنده کرد

فرشته حاجی زاده از اعضای هیئت هدف از برگزاری این مراسم را همدردی خانواده بزرگ رسانه کشور و اهالی فرهنگ با خانواده‌های فلسطینی در غم از دست دادن فرمانده مقاومت فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در طول نزدیک به ۹ ماه جنگ در نواز غزه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: شهادت اسماعیل هنیه داغ شهادت حاج قاسم را برای همه ما زنده کرد. دیدن تصاویر جنایت‌های رژیم صهیونیستی دل هر انسانی را به درد می‌آورد و اینکه کاری جز دعا از عهده ما برنمی آید سخت است. وعده خداوند بر پیروزی حق و نابودی باطل است و انشالله در روزگاری نه چندان دور آزادی قدس را ببینیم.

از ایران به خاطر حمایت فلسطین تشکر می‌کنیم

در ادامه بتول دیب از خانواده‌های فلسطینی ساکن ایران در صحبت‌هایی با تبریک و تسلیت شهادت اسماعیل هنیه وی را یکی از برجسته‌ترین رهبران دانست فلسطین دانست و تاکید کرد: سیاست جنایتکارانه ترور فرزندان فلسطین را از ادامه راه جهاد و مقاومت بازنخواهد داشت و عزمشان را در راه آزادسازی قدس عزیز تضعیف نخواهد کرد.

وی افزود: خون قائدمان از خون کودکانمان گران‌بهاتر نیست، کودکانی که جانشان بر اثر حملات جنایتکارانه صهیونیستی بر مردم ما در فلسطین عزیز به هدر رفت.

دیب خطاب به حاضرین در مراسم گفت: خواهران عزیز ما در روزهای سخت و پیچیده‌ای قرار داریم و تجاوز صهیونیستی به غزه تا این لحظه ادامه دارد، در بدترین صورتی که بشر تا به حال دیده است. یک حمله وحشیانه که کودکان، زنان و مردان سالخورده را می‌کشد. یک نسل‌کشی و کشتار که دشمن صهیونیستی را عاری از ارزش‌های اخلاقی و انسانی می‌کند.

هرقدر هم که صحبت کنیم و بگوییم، نمی‌توانیم ابعاد فاجعه انسانی بزرگی که بر سر مردم ما در غزه آمده است را توصیف کنیم.

این زن فلسطینی بیان کرد: همانطور که از طریق تلویزیون می‌بینید، این دشمن مجرم و وحشی به کشتارهای خود در صبح و عصر اکتفا نکرده، بلکه به این اقدام دست زده که غذای، آب و دارو را از مردم ما در غزه دریغ کند.

وی تصریح کرد: اکنون مردم ما در غزه از گرسنگی و تشنگی رنج می‌برند و بیماری‌ها جسم‌هایشان را در چنگال خود دارد. زشت‌ترین رفتارها که بشر تا به حال دیده است، رفتاری که با ارزش‌های انسانی و قوانین بین‌المللی تناقض دارد بر روی آنان انجام می‌شود.

بتول دیب گفت: بی اغراق می‌گویم که صدها از کودکان، جوانان، مردان و زنان ما از گرسنگی، تشنگی و بیماری مرده‌اند، به دلیل از دست رفتن و فروپاشی سیستم بهداشتی در نوار غزه به خاطر این تجاوز وحشیانه صهیونیستی و به دلیل جلوگیری از رسیدن آب و غذا به مردم ما در غزه. همه این‌ها در منظر و گوش این دنیای ظالم و مستکبر در حال رخ دادن است و هیچکس حرکتی نمی‌کند، گویی که به صحنه قتل و ویرانی عادت کرده‌اند.

وی با ارائه جدیدترین آمار از نسل کشی غزه بیان کرد: بیش از ۹ ماه است که بر روی مردم ما در غزه جنگ نسل‌کشی صهیونیستی ادامه دارد. سه هزار و پانصد کشتار توسط ارتش اشغالگرد انجام شده است و نزدیک ب ۵۰ هزار تن از مردمان فلسطین در این نسل کشی به شهادت رسیده‌اند که ۱۶ هزار و ۳۱۴ تن از آنان کودکان هستند.

بتول دیب همچنین عنوان کرد: شرایط سخت غزه باعث شده تا در هر خانواده تعدادی از نفرات به شهادت برسند. از خانواده و بستگان ما در غزه بیش از ۶۰ تن به شهادت رسیده اند و این رقم در برخی از خانواده‌ها به ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن نیز می‌رسد. برخی از خانواده‌ها نیز همه اعضای آن به شهادت رسیده اند و دیگر نامی از آنان نیست.

وی از همدردی و حمایت مردم ایران قدردانی کرد و افزود: از حمایت‌های مردم ایران که همواره در کنار فلسطین و مردم فلسطین بوده اند تشکر می‌کنم. حقیقتاً بعد از فلسطین ما ایران را وطن دوم خود می‌دانیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: رژیم صهیونیستی با این جنایت‌ها پیروز نخواهد شد و نابودی او حتمی است. انشالله به زودی در کنار شما نماز پیروزی را در مسجد الاقصی اقامه کنیم.

در بخشی از مراسم مظفری از بانوان حوزوی با اشاره به آیات قرآن درباره بنی اسرائیل گفت: پیامبر اولین کاری که در مدینه کرد پیمان برادری بین مسلمین و پیمان صلح با یهودیان بستند. اسرائیل در معنای لغوی به معنی بنده خدا بوده و لقب حضرت یعقوب است. بنی اسرائیل فرزندان حضرت یعقوب هستند که ۱۲ طایفه می‌شوند. خداوند در آیه‌ای به بنی اسرائیل اشاره می‌کند که من شما را بر همه عالم فضیلت دادم یعنی قرار بود همه چیز دست بنی اسرائیل باشد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که لجاجت بنی اسرائیل در ایمان آوردن به پیامبران را ثابت می‌کند تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند که یهودیان مثل فرزندان خود پیامبر اسلام را می‌شناختند. خداوند برنامه ریزی می‌کند برای اینکه اینها نتوانند پیامبر را به خود بچسبانند و چون یهود نسل را از مادر می‌داند نسل حضرت رسول اکرم را از حضرت هاجر قرار داد و به حضرت ابراهیم دستور داد که او را دور کند.

این بانوی حوزوی بیان کرد: خداوند در آیه ۱۲۰ سوره بقره می‌گوید هیچوقت یهود و نصاری از شما راضی نمی‌شوند مگر اینکه از آنها به صورت کامل تبعیت بکنید و آنها راضی بشو نیستند و همچنین در سوره مائده با تاکید بسیار می‌گوید هیچ کسی را شدیدتر از یهودیان و مشرکین علیه مؤمنین پیدا نمی‌کنید.

مظفری با بیان اینکه این باید بدانیم درگیری مسلمان و یهودیان از کجا آغاز شده است گفت: اینطور نیست که ما دلمان بخواهد با همه بجنگیم. این در حالیست که یهودیان معتقدند که همه برده ان ها هستند.

وی در پایان گفت: شما در رژیم صهیونیستی غیر نظامی پیدا نمی‌کنید. در جریان المپیک تصاویر ورزشکاران این رژیم را در لباس نظامی و یا حمایت از کودک کشی در غزه دیدیم.

کد خبر 6184342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha