۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸

ربیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان:

۱۲۷ دانش آموز دوره ابتدایی در کردستان متقاضی جهش تحصیلی شدند

۱۲۷ دانش آموز دوره ابتدایی در کردستان متقاضی جهش تحصیلی شدند

سنندج_رییس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان گفت: ۱۲۷ دانش‌آموز دوره ابتدایی در کردستان متقاضی جهش تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ شدند.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دانش آموزان متقاضی جهش در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون هوش و بررسی روانشناختی صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه بالاتر را کسب می‌کنند.

محمدی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام می‌شود، افزود: پنج پایگاه تخصصی در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی در شهرستان‌های سنندج، قروه، کامیاران، دیواندره و سقز برای اجرای برنامه جهش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: دانش آموزانی که در ارزیابی هوش موفق شوند مجوز لازم را خواهند داشت تا در شهریور ماه جاری در آزمون تحصیلی پایه بالاتر مورد نظر شرکت کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر خواهند رفت.

محمدی گفت: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه‌های دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم و جهش برای بار دوم با رعایت شرایط و مشروط به رأی کمیسیون خاص (منطقه) و سایر مقررات مربوطه است.

وی با بیان اینکه اغلب صاحب نظران تعلیم و تربیت موافق جهش تحصیلی بی رویه کارشناسی نیستند، از والدین تقاضا کرد با در نظر گرفتن تأثیرات ذهنی و روانی جهش تحصیلی بر رشد و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان تصمیم گیری مناسبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده‌ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

محمدی در ادامه با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: ۱۸۹ نفر دانش آموز متقاضی جهش در آزمون هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب کردند.

کد خبر 6184384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha