۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹

حجت‌الاسلام مظفری اعلام کرد؛

صدور ۹۹ درصد ابلاغ‌ها در دیوان عدالت اداری به صورت الکترونیک

صدور ۹۹ درصد ابلاغ‌ها در دیوان عدالت اداری به صورت الکترونیک

رییس دیوان عدالت اداری از صدور ۹۹ درصد ابلاغ‌ها در این دیوان به صورت الکترونیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در نشست خبری امروز شنبه ۱۳ مرداد ماه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و با تسلیت شهادت مجاهد نستوه جبه مقاومت شهید اسماعیل هنیه، اظهار کرد: این شهادت را به خانواده محترم این شهید تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم که زمینه انتقام این شهید عزیز فراهم شده و با رژیم کودک‌کش صهیونیستی به شکل شایسته‌ای برخورد شود.

وی افزود: یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای خدمت را گرامی می‌داریم و به روان پاک آن‌ها درود می‌فرستیم. ملت ایران در جریان شهادت رئیس جمهور شهید در کمتر از ۲ ماه در ۲ مرحله از انتخابات شرکت کرده و با مشارکت خوبی که در انتخابات داشتند، رئیس جمهور اسلامی ایران را انتخاب کردند و با برگزاری مراسم تحلیف، رئیس جمهور کار خود را آغاز کرد. امیدواریم مردم و مسئولان همراهی شایسته‌ای با رئیس جمهور جدید داشته باشند تا امور کشور به نحو احسن انجام گیرد.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و در تشریح اقدامات این دیوان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: با اصلاح قانون دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲، رویکردهای خوبی در این قانون وجود داشت. در سند تحول قضائی و سیاست‌های کلی نظام بحث پیشگیری مورد توجه قرار گرفته که اقدامات خوبی در این حوزه در دیوان عدالت اداری انجام شد.

وی ادامه داد: در طول ۲ سال متوالی علاوه بر اینکه افزایش ورودی پرونده نداشتیم، همچنین درباره پرونده‌های موردی ذی‌نفعان و هم در موضوع شکایات شاهد کاهش ورودی پرونده بودیم و این در حالی است که قوه قضائیه همواره با افزایش پرونده‌های ورودی مواجه بوده است. با حساسیت و تاکید ریاست قوه قضائیه و با همکاری همکاران ما در دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۱، ۲.۶ درصد کاهش ورودی پرونده و در سال ۱۴۰۲ حدود ۳ درصد آمار ورودی کاهش داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در این زمینه تشکیل کارگروه‌های مشترک با مجموعه دولت و سازمان‌های عمومی غیر دولتی بود. در همین راستا در قالب ۲۲ کارگروه بیش از ۳۰۰ نشست در این کارگروه‌ها با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد و در این نشست‌ها مواردی که موجب تولید پرونده می‌شد شناسایی و با تشکیل جلسه با نهاد مربوطه این موضوعات مورد واکاوی قرار می‌گرفت و همین امر موجب کاهش ورودی پرونده‌ها شده است.

وی افزود: در این رابطه اخیراً جلسه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه اجرای قانون نحوه تبدیل وضعیت ایثارگران برگزار شد، ابهاماتی در این حوزه وجود داشت که موجب افزایش ورودی پرونده‌ها می‌شد و با اقداماتی که انجام شد و با همکاری وزارتخانه مورد بحث ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت مخابرات تبدیل وضعیت شدند.

کد خبر 6184465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha