۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰

ایراد شورای نگهبان به مصوبه افزایش تعطیلات رسمی چیست؟

ایراد شورای نگهبان به مصوبه افزایش تعطیلات رسمی چیست؟

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: یکی از ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تعطیلات، بحث روزها و یکی دیگر از ایرادات، بحث قراردادهای خصوصی افراد است.

کد خبر 6184504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هادی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      19 0
      آیا طبق کتاب و سنت و فقه اسلامی تبعیض و بی عدالتی جایز است؟ کارمندان تهرانی بخاطر تعطیلی پنجشنبه ها، در طی سال، 53 روز بیشتر از کارمندان شهرستانی از تعطیلات برخوردارند این مساله باعث نارضایتی شدید کارمندان شهرستانی و احساس تبعیض، کاهش انگیزه شغلی و بهره وری آنان می شود.
    • هادی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      18 1
      اگر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت با تعطیلی شنبه ها مخالفند پس با تعطیلی پنجشنبه ها موافقت کنند، اگر با تعطیلی پنجشنبه ها هم مخالف هست پس چرا کارمندان مستقر در تهران که مرکز مبادلات اقتصادی کشور است هم اکنون پنجشنبه ها تعطیلی هستند؟ آیا این عدالت است؟!!! آیا به لحاظ شرعی جایز است؟
    • مظلوم ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      14 0
      کارمندان مستقر در تهران هم اکنون پنجشنبه ها تعطیل هستند و کارمندان شهرستانی تعطیلی نیستند. عدل جز ارکان اصلی دین مبین اسلام است تبعیض و بی عدالتی را می بینند اما هیچ نمی گویند. چرا کمیسیون اجتماعی مجلس در دور قبل لایحه دولت مبنی بر تعطیلی پنجشنبه و جمعه را و به جمعه و شنبه تغییر داد؟
    • علی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
      13 0
      نظر به جایگاه والای عدالت و نفی تبعیض در شرع مقدس اسلام و در اجرای بند نهم اصل سوم قانون اساسی ، دولت سیزدهم با هدف مشمول نمودن تعطیلات پنجشنبه ها برای کارمندان دولت در شهرستان ها لاحیه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارائه کرد.بنابراین شهرستانی ها هم باید پنجشنبه تعطیل بشوند.
    • شوان ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
      11 0
      این بی عدالتی بزرگی است که تهرانی ها پنج شنبه ها تعطیل باشند و بقیه کشور سرکار . در ضمن تعطیلی شنبه های هیچ مشکلی در اسلام نداشته و ندارد ولی خیلی نگران هستید ما با پنجشنبه هم راضی هستیم و فواید افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری کارمندان به حدی زیاد است که تمام دنیا دو روز یا سه روز تعطیل هست
    • زهرا ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      1 0
      لطفا برای جبران مصوبه مجلس در مورد افزایش سنوات اشتغال کارکنان برای بازنشستگی، که به ضرر شدید کارمندان شد پنجشنبه ها یا شنبه ها را تعطیل کنید. اکنون، کارمندان تهرانی که مرکز مبادلات اقتصادی کشور و استقرار وزارتخانه ها است پنجشنبه ها تعطیل هستند و شهرستانی ها از این تعطیلی محروم و مغبون می باشند.