۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰

بررسی نحوه حمایت بنیاد ملی علم از پژوهش‌های حوزوی

بررسی نحوه حمایت بنیاد ملی علم از پژوهش‌های حوزوی

مدیر مراکز و امور پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور گفت: نحوه حمایت بنیاد ملی علم ایران از پژوهش‌های مراکز حوزوی در جلسه‌ای بررسی شد.

حجت‌الاسلام مجتبی فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: «دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلامی» معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در راستای اهداف خود و پس از انجام مذاکره متعدد و ایجاد هماهنگی لازم با بنیاد ملی علم ایران جلسه‌ای را با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و رییس بنیاد ملی علم ایران برگزار کرد که در این جلسه مسئولان و نمایندگان بیش از ۵۰ پژوهشگاه، پژوهشکده، مؤسسه، مرکز و نهاد پژوهشی حوزوی حضور داشتند.

وی گفت: در این جلسه پس از توضیحات معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه درباره برنامه‌ها و دستاوردهای این معاونت و اهداف دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام، دکتر علی محمد سلطانی رئیس بنیاد ملی علم ایران اهداف و برنامه‌های کلان بنیاد را تبیین کرد.

وی افزود: دکتر علی جعفریان معاون پژوهش بنیاد ملی علم ایران نیز پس از ارائه آماری از تعداد طرح‌های ارسالی و مصوب بنیاد و تعداد گروه‌ها و داوران این نهاد، قلمرو فعالیت‌های بنیاد ملی علم ایران را در دو حیطه حمایت از پژوهش‌های علمی و حمایت از ترویج علم برشمرد.

حجت‌الاسلام فرهنگیان اظهار کرد: در این جلسه اهداف کلان بنیاد ملی علم ایران شامل ظرفیت‌سازی برای پیشبرد مرزهای دانش، ایجاد ظرفیت خلق راه حل‌های بدیع برای حل مسائل کلان و زمینه سازی برای ارتقاء ارزشمندی علم در جامعه بیان شد.

وی با بیان این که حمایت‌های بنیاد ملی علم ایران در دو بخش کلی بیان شد، گفت: یک بخش شامل حمایت‌های مستمر که در دو بخش ایده پردازی یا اعلام نیاز پژوهشگران و مأموریت گرایی دانشگاه‌ها است و بخش دوم فراخوان است که شامل مواردی همچون فراخوان بین المللی، ترویج علم، نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان، علوم نوظهور، خوشه‌های چندتخصصی، چالش‌ها و مسائل کلان، حمایت از برجستگان و سرآمدان می‌شود.

کد خبر 6184602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha