۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵

آماده‌سازی اراضی بیش‌از یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد مسکونی

آماده‌سازی اراضی بیش‌از یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد مسکونی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آماده‌سازی حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در نقاط شهری و شهرک‌ها به استعداد بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد مسکونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آماده‌سازی حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در نقاط شهری و شهرک‌ها به استعداد بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: شهرک‌سازی یکی از سیاست‌های مهم توسعه شهری در دولت سیزدهم بود که می‌تواند نتایج و آثار مثبتی در تأمین مسکن افراد فاقد مسکن در کشور داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سه سال گذشته مکان‌یابی و امکان‌سنجی ۴۵ شهرک با هماهنگی و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها آغاز شده است؛ همچنین ۲۱ شهرک مسکونی در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و مطالعات طرح جامع آنها توسط مشاور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: توسعه شهرک‌سازی با توجه به کمبود زمین و برخی محدودیت‌های قانونی جهت الحاق اراضی در مجاورت شهرها به ویژه در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی بود که پیگیری‌های انجام شده در این خصوص به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده و از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران نیز به تصویب رسیده است.

کد خبر 6184743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • گوهری IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      0 0
      مسولین محترم وزارت راه و شهرسازی تهران سال ۱۴۰۰ مسکن ملی پرند تهران ثبت نام کردیم پدرمون فوت کرده مستاجریم با اینکه واجد شرایطیم وضیعتمون رو سیستم وزارت راه و شهرسازی تایید نهایی شده ولی حتی تشکیل پرونده و حساب باز نکردن برامون ۳ سال و نیم گذشته بلاتکلیف منتظریم میگن هنوز تامین زمین نشده!!!
    • ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      0 0
      تامین زمین مسکن ملی پرند تهران چیشد پس ۳نیم گذشت دولت عوض شد هنوز تامین زمین نکردین چرا ؟؟ ما مردم زیر بار گرونی مستاجری له شدیم پس کی میخواهین تامین زمین پرند تهران انجام بدین مسکن ملی بسازین به مردم تحویل بدین ؟ خواهشااا پیگیری کنید ممنونم