۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰

مسئول قرارگاه مردمی-قرآنی اربعین حسینی عنوان کرد:

برپایی خیمه قرآنی در عمود ۱۱۲۲

برپایی خیمه قرآنی در عمود ۱۱۲۲

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین حسینی گفت: امسال نیز همانند سال گذشته فعالیت‌های قرآنی را به صورت مردمی در مسیر نجف به کربلا ارائه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام امین شغلی، مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین حسینی در جلسه هم اندیشی و هم افزایی فاز دوم زندگی با آیه‌ها که امروز شنبه سیزدهم مرداد ماه در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: امسال نیز همانند سال گذشته فعالیت‌های قرآنی را به صورت مردمی در مسیر نجف به کربلا ارائه خواهیم داد. امسال نیز در عمود ۱۱۲۲ خیمه قرآنی برپا کرده و اتفاقاتی ذیل محور این خیمه قرآنی رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام شغلی ادامه داد: محوریت محتوایی این خیمه زندگی با آیه‌ها، غزه و شعار امسال یعنی «طریق الاقصی» خواهد بود همچنین عوامل محفل پنج روز در این خیمه حضور دارند و به اجرای برنامه‌های قرآنی همت خواهند کرد.

وی با اشاره به بخش بین الملل ادامه داد: در بخش بین الملل عنوان سمت درست تاریخ را بنا نهاده ایم که براساس نامه رهبر انقلاب به دانشجویان اروپایی خواهد بو. جمعی از دانشجویان زبان دان با شناخت موضوعی که حول محور این امه بوده است انجام می‌شود.پویش جامعه ستاره‌های زمین و اتفاقات مختلفی که ذیل آن رقم می‌خورد. طرح دوم سفیر آیه‌ها و موکب یک نفره قرآنی خواهد بود که بر اساس آن ۱۱۴ هزار نفر فعال. قرآنی و اربعین اختصاص داده می‌شود در عین اینکه دراعتاب مقدس حضور می‌یابند، فعالیت‌های قرآنی خود را هم دارند. این بستری است که می‌توان از این طرح در روضه‌های خانگی و مبلغان قرآن استفاده کرد.

شغلی اظهار کرد: سفیران آیه‌ها در مسیر تردد زوار که امکان تلاوت قرآن باشد در قالب یک موکب یک‌نفره با مشخصات و علمی که بر دوش دارند و با هویتی که به نام سفیر آیه‌ها از خود نشان می‌دهند و همچنین با قرآن‌های صفحه‌ای که دارند، بحث ختم قرآن کریم را ترویج می‌دهند. این افراد از مجموعه‌های قرآنی و عموم مردم هستند که از قبل با ما ارتباط گرفته‌اند و تقاضا داشتند تا در این مسیر گام بردارند. هر کدام از این افراد می‌توانند با ده‌ها نفر از زائران سیدالشهدا (ع) ارتباط بگیرند.

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین حسینی گفت: برنامه‌های دیگری هم برای آنها براساس ظرفیت و استعدادشان طرح‌ریزی شده است که از جمله گسترش امر جلسات قرآن در مواکب است.

گسترش کمی و کیفی مواکب قرآنی در عراق

شغلی اظهار کرد: یکی از مهمترین کارویژه‌های قرارگاه مردمی قرآنی اربعین، پیگیری گسترش کمی و کیفی مواکب قرآنی در عراق است. سال گذشته به لطف فعالیت‌های قرآنی که رقم خورد توانستیم ۱۱۴ موکب قرآنی را شناسایی و با آنها همکاری کنیم و با حمایت‌های محتوایی که از آنها شد، بخشی از فعالیت‌های قرآنی در این مواکب رقم خورد. امسال نیز با گسترش کمی این مواکب از ۱۱۴ مورد فراتر می‌رویم و با گسترش کیفی و با همکاری دبیرخانه نهضت ملی زندگی با آیه‌ها هم‌افزایی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی اربعین در این مواکب شامل محافل انس با قرآن، پرده‌خوانی آیات منتسب به حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ارائه محتوای قرآنی به زائران، ارائه محتوای تبلیغی به مبلغان قرآن کریم و همچنین برپایی مراسم ویژه کودکان با محوریت نقاشی است. البته کمک‌هایی هم به سایر مواکب فعال در این عرصه‌ها خواهیم داشت.

راه‌اندازی پویش «فجر عاشقی»

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین حسینی بیان کرد: موضوع بعدی که در فضای فراگیر اربعین چه در کشور ایران و چه عراق پیگیری خواهیم کرد، تلاوت سوره مبارکه فجر، معروف به سوره اباعبدالله الحسین (ع) است و پویش «فجر عاشقی» با محوریت این سوره راه‌اندازی شده است. از طریق این پویش مردم و فعالان قرآنی را دعوت می‌کنیم تا این سوره را تلاوت و ثواب آن را به امام حسین (ع) و شهدای کربلا تقدیم کنند. در روایات آمده است که تلاوت‌کننده این سوره با امام حسین (ع) محشور می‌شود. لذا از همین‌جا دست نیاز را به سمت رسانه‌های مختلف دراز می‌کنیم تا ما را در این موضوع مهم یاری دهند تا بحث پویش فجر عاشقی از سال‌های گذشته فراگیرتر شود.

وی گفت: قرارگاه مردمی قرآنی اربعین اساساً بر این مبنا شکل گرفته است تا فعالیت‌های مردمی در عرصه قرآن را، در ایام اربعین حسینی به صورت شبکه‌ای حمایت کند و آنها را ضریب دهد تا خود مردم پای این کارها بیایند. این مردم هستند که در عمود ۱۲۲۲ و بزرگترین موکب قرآنی و موکب‌های یک‌نفره، در پویش فجر عاشقی و حتی فعالیت‌های قرآنی در مواکب حضور دارند و چراغ این فعالیت‌ها را روشن می‌کنند. همه این برنامه‌ها از سوی فعالان مردمی قرآنی اتفاق می‌افتد.

کد خبر 6184763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha