۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸

نماینده ولی فقیه در مازندران:

عاشورا و اربعین حسینی پرفروغ تر می شود

عاشورا و اربعین حسینی پرفروغ تر می شود

چالوس - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: عاشورا و اربعین حسینی در سایه فداکاری شیعیان و محبان اهل بیت (ع) پرفروغ تر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر شنبه در مراسم عزاداری ایام محرم و بزرگداشت شهادت اسماعیل هنیه در هیئت عزاداران مسجد حسینی عسل سر چالوس، با بیان اینکه محرم و صفر بهار عزاداری‌هاست، اظهار کرد: برای مردم ما مقاومت و ایستادگی مقابل ظالم مهم است و شهید اسماعیل هنیه شیعه نبود اما در طرف درست تاریخ ایستاد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه تشییع برای شهید اسماعیل هنیه رئیس حماس افزود: مردم به این باور رسیدند که پرچم مقاومت برعلیه مستکبران باید برافراشته باشد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر لزوم انجام کار زینبی، خاطرنشان کرد: کار زینبی چهار رکن دارد؛ برگزاری مراسم، پرشور، زنده و سالم نگه داشتن مراسم عاشورایی، تعمیق شعور، معرفت و همراهی عملی با عاشورا و روزآمد کردن عاشورای حسینی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه عاشورا و امام حسین (ع) محوری برای تبلیغ دین است، اضافه کرد: اگر عاشورا و اربعین خاموش نشده و روز به روز پرفروغ‌تر می‌شود علتش فداکاری شما شیعیان و محبان اهل بیت (ع) در طول تاریخ بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حرمت این مراسم‌ها را باید نگه داشت، گفت: دست‌هایی در کار است که می‌خواهند مجالس امام حسین (ع) را به چالش بکشند زیرا دشمن در طول تاریخ از این مجالس ضربه خورده است و درسی که امام حسین (ع) داده برای ظالمان تاریخ خطرناک است.

وی یادآور شد: باید امروز از آن روز درس بگیریم، اینکه امروز جبهه یزید و امام حسین (ع) کجاست.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: هیئات از فراروی از مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به خیابان‌ها باید به روی‌آوری به مساجد و تکایا کشیده شوند، خیابان‌ها برای موکب خوب است اما محل برگزاری محافل و مجالس نیست باید هیئات به خانه اصلی خود یعنی مساجد برگردند و هیأت امنای مساجد و دست‌اندرکاران باید سعه صدرشان بالا باشد.

کد خبر 6184875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha