۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۷

از وزارت علوم؛

مجوز راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری کوهدشت و پلدختر اخذ شد

مجوز راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری کوهدشت و پلدختر اخذ شد

خرم‌آباد - رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: از وزارت علوم، مجوز راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری کوهدشت و پلدختر اخذ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین طاهری گراوند بعدازظهر شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: باتوجه‌به بررسی درخواست فرمانداری شهرستان کوهدشت و پارک علم و فناوری لرستان مبنی بر راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری در این شهرستان و طرح آن در جلسات حوزه معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، مجوز راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری در شهرستان کوهدشت صادر شد.

وی از راه‌اندازی این مرکز به‌منظور حمایت از پژوهشگران، افراد خلاق و ایده‌پرداز و تسهیل اشتغال دانش‌آموختگان در شهرستان خبر داد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان، ابراز امیدواری کرد که باتوجه‌به قول مساعدت فرمانداری شهرستان کوهدشت و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تجارب موجود در آن شهرستان، زمینه تجاری‌سازی فناوری و حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان فناور و خلاق در راستای تحقق اهداف شعار سال و افزایش نقش و مشارکت آنان در رونق تولید بیش‌ازپیش فراهم آید.

گراوند در ادامه سخنان خود از صدور مجوز راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری شهرستان پلدختر از سوی وزارت علوم خبر داد و گفت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه‌ای به ریاست این پارک، موافقت خود را با صدور مجوز راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری شهرستان پلدختر اعلام کرد.

وی عنوان کرد: در راستای گسترش فعالیت‌های نوآورانه و ایجاد فضای کسب‌وکارهای نوین و مبتنی بر دانش در شهرستان پلدختر، درخواست این پارک به وزارت علوم مبنی بر تأسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری در شهرستان پلدختر مورد موافقت قرار گرفت.

طاهری تأسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری در شهرستان پلدختر را یکی از مهم‌ترین گام‌ها در توسعه اکوسیستم کارآفرینی و رشد استارتاپ‌ها در این شهرستان برشمرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری به محققان و نوآوران شهرستان پلدختر کمک می‌کند که ایده‌های خود را به محصول تبدیل و محصولات تولیدی خود را تجاری‌سازی کنند، ابراز امیدواری کرد: این مرکز با قول حمایت فرمانداری شهرستان و ارائه خدماتی چون فضای کاری مشترک، مشاوره تخصصی، سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهی به استارتاپ‌ها، نقش حیاتی در رشد و توسعه کسب‌وکارهای نوپا ایفا کند.

کد خبر 6185017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha