۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۳

سهرابی عنوان کرد؛

ویروس پنوموکوک عامل بروز بیماری‌های تنفسی در کودکان

ویروس پنوموکوک عامل بروز بیماری‌های تنفسی در کودکان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: توجه به سلامت کودکان در کیفیت دوران زندگی فرد اثرگذار است، از همین رو پیشگیری از بیماری‌ها در کودکی، اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی، در آئین ورود واکسن پنوموکوک به برنامه ایمن‌سازی کودکان همزمان با چهلمین سال توسعه برنامه واکسیناسیون کشور در مرکز خدمات جامع سلامت چیذر، اظهار داشت: در هر کشور متناسب با بیماری‌های شایع همان کشور، برنامه واکسیناسیون اجرایی می‌شود؛ یکی از مواردی که در نظام واکسیناسیون کمتر به آن توجه شده بود، بیماری‌های ناشی از عامل بیماری‌زای پنوموکوک بود.

وی تصریح کرد: تزریق واکسن پنوموکوک از سال گذشته به صورت پایلوت در کشور شروع شد و از امروز به صورت سراسری در کل کشور اجرا می‌شود. مراکز بهداشت دانشگاه نیز پذیرای مادران باردار دارای نوزاد دو ماهه برای تزریق این واکسن هستند.

سهرابی با اشاره به اینکه یکی از علل مهم مرگ و میر در کودکان بیماری‌های تنفسی و یکی از مهم‌ترین علل بروز بیماری‌های تنفسی، عامل بیماری‌زای پنوموکوک است، افزود: با ایمن‌سازی در مقابل این ویروس، از مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلاء به این بیماری و همچنین از بروز عوارض ناشی از ابتلاء به آن در سال‌های بعد زندگی جلوگیری می‌شود.

به گفته وی، اختلال در رشد و تکامل کودک یا عوارض ماندگار در سیستم عصبی و در نتیجه کاهش کیفیت زندگی از دیگر مشکلاتی است که فرد در اثر ابتلاء به این عفونت و مننژیت ناشی از پنوموکوک دچار می‌شود.

کد خبر 6185079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha