۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۱

مدیرکل نوسازی مدارس اردبیل اعلام کرد؛

ساخت و تحویل ۴۰۷ کلاس درس در دولت سیزدهم

ساخت و تحویل ۴۰۷ کلاس درس در دولت سیزدهم

اردبیل- مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم و با نگاه توسعه متوازن فضاهای آموزشی، ۴۰۷ کلاس درس در استان اردبیل احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد محمدی‌خلفلو عصر شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت ۳۰۰ کلاس درس با مجمع خیران مدرسه‌ساز در اردبیل، اظهار کرد: این تعداد کلاس درس در قالب ۱۱۵ واحد آموزشی احداث و در این سه سال تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی به فعالیت‌های پربار نوسازی مدارس استان در سه سال دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در بخش ارتقای سیستم گرمایشی نیز در این سه سال ۲۲۰ پروژه در قالب ۹۵۹ کلاس درس استانداردسازی شده و بخاری‌های نفتی و گازسوز از چرخه مصرف خارج شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل تصریح کرد: تا پایان امسال شاهد برگزاری جشن برچیده شدن بخاری‌های نفتی و گازسوز در استان خواهیم بود تا همه واحدهای آموزشی به مجموعه ایمن و کم خطر تبدیل شوند.

محمدی‌خلفلو افزود: در این مدت ۲۷۷ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی و ۱۰۵ هزار متر مربع ایزوگام نیز اجرا شده تا شاهد ایمن‌سازی فضاهای آموزشی به بهترین شکل باشیم.

وی به اجرای طرح شهید پناهی با هدف حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز اشاره کرد و ادامه داد: ۴۳ پروژه نیز در این زمینه عملیاتی شده و واحدهای آموزشی جایگزین مدارس کانکسی تحویل آموزش و پرورش شده است.

محمدی‌خلفلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است به همت یک خیر خوشنام مدرسه‌ساز بساط مدارس کانکسی بالای هشت دانش‌آموز نیز در سطح کشور برچیده شود.

وی به تجهیزات توزیع شده در بین مدارس با اولویت هنرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم بالغ بر یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات و امکانات آموزشی، کمک آموزشی و هنرستانی در بین مدارس استان اردبیل توزیع شده است.

محمدی‌خلفلو بیان کرد: برخی پروژه‌های قدیمی و حتی باقیمانده از دهه ۸۰ در دولت سیزدهم تکمیل شده و تا مهرماه تعداد زیادی از این پروژه‌ها نظیر استخر پارس‌آباد، سالن ورزشی نیر، سالن ورزشی آسیه و برخی دیگر از واحدهای آموزشی نیمه‌تمام تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی ضرورت احداث ۲ هزار کلاس درس را برای جبران خلأ کمبود فضای آموزشی در استان یادآور شد و اضافه کرد: با همت مجمع خیران مدرسه‌ساز تعهد ساخت ۵۲۰ کلاس درس را با همراهی آنها شاهد هستیم که از این تعداد ۳۰۰ کلاس درس در شهرستان اردبیل اجرایی و عملیاتی خواهد شد تا شاهد ارتقای فضای آموزشی مناسب و ایمن در شهر اردبیل باشیم.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در سال‌جاری از محل تخریب و بازسازی به استان ابلاغ شده تا ما شروع پروژه‌ها را در مشگین‌شهر و سرعین شاهد باشیم که پروژه‌ها نیز به موقع معرفی و زمینه اجرایی آنها فراهم شده است.

کد خبر 6185134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha